Gå till innehåll

NL50 - KQs missar färg med träffar TPGK


Recommended Posts

Saxat ur Everest HH på NL50. Känns nu i efterhand som jag spelade handen rätt kasst och passivt. Kommentara följande:

 

Inledande spel 1461077493.

 

hakimba sitter vid 1 med $57,80.

checcone sitter vid 2 med $32,70.

ingoue sitter vid 3 med $49.

Jassie sitter vid 4 med $36,30.

mortqrus sitter vid 5 med $54.

 

Dealern sitter vid 3.

 

Jassie lägger en blind på $,25.

mortqrus lägger en blind på $,50.

 

(mortqrus ges Qk Kk.)

 

Före floppen:

hakimba foldar.

checcone synar med $,50.

ingoue synar med $,50.

Jassie synar med $,25

mortqrus satsar $2,25. Höjer upp till $2.75 totalt, kan kanske höja $3 i detta läge som minst

checcone synar med $2,25.

ingoue synar med $2,25.

Jassie synar med $2,25.

 

Floppen kommer upp

2k 3r 5k.

 

Jassie checkar

mortqrus checkar

checcone satsar $5.

ingoue synar med $5.

Jassie foldar.

mortqrus synar med $5. Kommentera gärna. Ska jag ställa om här? Jag resonerar som så att om jag ställer om här, säg pottbet $21 så är jag jättecommitad i handen. Skulle någon tre-beta så måste jag syna med tanke på nästnötflushdraget samt två överkort. Tar den försiktiga vägen och synar.

 

Turnkortet kommer upp Jh.

 

mortqrus checkar

checcone satsar $8.

ingoue synar med $8.

mortqrus synar med $8.Nu känns det försent att ställa om. Det skulle jag isf gjort på floppen. Nu kan jag inte vika heller för den delen. $8 för att vinna ca $42. Tar en syn.

 

Riverkortet kommer upp Qs.

 

mortqrus checkar

checcone checkar

ingoue går all-in med $33,25.

mortqrus ???

 

Missar färgen men sätter Q med K kicker. Problemet nu är att jag har checcone som ska agera efter mig samt att ingoue ställer mig helt. Jag kan verkligen inte sätta honom på en hand i detta läge. Den enda logiska isf är Ak 4k vilket är rätt logisk vid närmare eftertanke. Men vad är det för händer jag tar? Känns som ett rätt enkelt vik här men vill ha kommentarar på fi's HD samt om jag borde ha spelat aggressivare på flop eller kanske till och med turn.

 

Övriga info: Ingen read på fi's pga multitablande samt att ingoue är helt ny. Checcone är rätt kass av det jag har sett.

 

 

Känns verkligen som jag spelar den här handen skitdåligt. Borde beta ut på floppen till och börja med för att underlätta för mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns verkligen som solklart bet på floppen och blixtställ om någon höjer. Du har två överkort och nästnötfärgdrag på en låg flop med massa limpare före. Checkar du måste det vara med intentionen att höja om någon betar!

Du kan ju verkligen inte önska mycket bättre floppar, är du inte beredd att stoppa in här bör du absolut inte höja pre som jag ser det.

 

Som spelat kan jag verkligen inte se hur man ska kunna syna river dock.

 

Du verkar iofs veta att du spelar handen dåligt och vad du gjort fel så jag förstår egentligen inte vad du undrar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flopp: bet-3bet all-in! Du är favorit mot alla 1-pars händer och vill ha fold-equity också med ett aggressivt spel.

 

turn: som spelat på floppen är turnspelet helt ok, du har betydligt sämre equity i potten nu men fi bettar ju så lite att du får odds.

 

river: fold, han har fisk-mjölkat med en hand som slår ett par för ofta här tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...