Gå till innehåll

B2B- bästa spelare - low limit grinders


karlu

Recommended Posts

De klart sämsta spelarna nu är iaf Simonmago, samt Teve. Den sistnämnda överträffar sig själv varje gång med sin tur. Han tog 2 fulla inköp av mig när ja har KK o han synar alla in på turn me hålstege 2 ggr om! TILT på honom. Gå in o ta hans pengar nån vänlig själ som lyckas mot denna klonknisse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

KarlXII spelar även Omaha hi/lo där han ofta öppnar bord på 0.50/1 eller 1/2 för att locka tomtar.. Där jag har sett honom i alla fall men aldrig vågat möta honom... Senaste veckan har det dykt upp många nya spelare på olika nivåer, men tyvärr har samtidigt många andra försvunnit från "min nivå" (0.10/0.20). Visserligen spelar jag även 0.25/0.50 också men känner mig inte lika bekväm där, och framförallt sitter där några riktigt bra spelare.

Framförallt ItsMyPot känns riktigt bra även om han är ny och jag inte är hundra på honom ännu.

 

"FJonkan klonkar sönder B2B" bland dagböckerna rekommederas förresten. Finns några riktigt roliga händer där -t ex "Carlheim" som jagar hålstege måste rimligen vara jätteusel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De klart sämsta spelarna nu är iaf Simonmago, samt Teve. Den sistnämnda överträffar sig själv varje gång med sin tur. Han tog 2 fulla inköp av mig när ja har KK o han synar alla in på turn me hålstege 2 ggr om! TILT på honom. Gå in o ta hans pengar nån vänlig själ som lyckas mot denna klonknisse!

 

Man måste ju älska den där SimonMango, han e så lätt att ta pengarna av att de inte sant :-D

Den där TeVe har ja inte spelat mot alls så tror han kanske bara nöjesspelar?

Jag har inte sett mkt av dig heller lollamig, bytt sida?

 

Tror Jerimius bustat förresten o så suger där där Jodan riktigt hårt haha.

Älskar verkligen denna tråd, har ingen anan att skvallra till om nl100 spel :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kmr ihåg för 1-2 månader sen standby på 025/50 som en jävligt svår motståndare! Han var lös aggro - gick i princip inte vinna mot han, När man väl gjorde ett tillbaka spel på han så satt han med nötterna :S Någon här som spelat mot han? eller vet vart han tagit vägen?

 

Raise and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vänta vi väntar :)

 

Nu verkar dom vara på 0.25/0.50-borden. Majoriteten av spelare där just nu är inte svenskar , utan en ganska jämn fördelning av spelare från Sverige, Finland, Poland, Bulgarien, Ungern Ryssland, Israel och Kina.. där det sistnämnda landet får in fler och fler spelare - de flesta dåliga, vad jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KarlXII spelar även Omaha hi/lo där han ofta öppnar bord på 0.50/1 eller 1/2 för att locka tomtar.. Där jag har sett honom i alla fall men aldrig vågat möta honom... Senaste veckan har det dykt upp många nya spelare på olika nivåer, men tyvärr har samtidigt många andra försvunnit från "min nivå" (0.10/0.20). Visserligen spelar jag även 0.25/0.50 också men känner mig inte lika bekväm där, och framförallt sitter där några riktigt bra spelare.

Framförallt ItsMyPot känns riktigt bra även om han är ny och jag inte är hundra på honom ännu.

 

"FJonkan klonkar sönder B2B" bland dagböckerna rekommederas förresten. Finns några riktigt roliga händer där -t ex "Carlheim" som jagar hålstege måste rimligen vara jätteusel.

 

Jag vet inte vad man ska säga om detta spelet? Han var verkligen den enda spelaren jag har lite respekt för på denna nivån i omaha och så gör han så här... Hej då respekt =)

 

Game # 592372345 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Syracuse"

Game ended 2007-06-21 15:24:41 GMT+01:00

 

Players:

Karl-xii (EUR 200,00 in seat 1)

Haack (EUR 106,60 in seat 2)

Nikar (EUR 86,15 in seat 3)

Smallrocks (EUR 83,00 in seat 4)

gattopardo (EUR 76,62 in seat 5)

Cillus- (EUR 362,00 in seat 6)

 

Dealer: Nikar

Small Blind: Smallrocks (0,50)

Big Blind: gattopardo (1,00)

 

Cillus- was dealt: 9s - Jd - Kh - 2h

 

Cillus- Raise (3,50)

Karl-xii Call (3,50)

Haack Fold

Nikar Fold

Smallrocks Fold

gattopardo Call (2,50)

 

Flop 8c - Qd - Ts

gattopardo wins jackpot: EUR 0,00

 

 

Cillus- Bet (11,00)

Karl-xii Call (11,00)

gattopardo Fold

 

Turn 8c - Qd - Ts - 2c

 

Cillus- Bet (33,00)

Karl-xii Raise (132,00)

Cillus- Raise (198,00)

Karl-xii All-In (53,50)

Cillus- Payback (45,50)

 

River 8c - Qd - Ts - 2c - 6d

 

Cillus- shows: 9s - Jd - Kh - 2h (a straight, queen high)

Karl-xii shows: Jh - Ad - 8s - Th (two pairs, tens and eights)

 

Cillus- wins: EUR 401,00 (with a straight, queen high)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

freddola: Allt är relativt.. jag kanske hellre skulle skrivit att det är jag som är kass i förhållande till dom.. befinner mig i en surperiod just nu med liten bankrulle och där jag gått ner 1-2 nivåer för att hitta självförtroende och den rätta känslan igen. Men nog kan det finnas bra spelare på dessa nivåer - är ju faktiskt det hela den här 14 sidor långa tråden handlar om.. i alla fall delvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju älska den där SimonMango, han e så lätt att ta pengarna av att de inte sant :-D

Den där TeVe har ja inte spelat mot alls så tror han kanske bara nöjesspelar?

Jag har inte sett mkt av dig heller lollamig, bytt sida?

 

Tror Jerimius bustat förresten o så suger där där Jodan riktigt hårt haha.

Älskar verkligen denna tråd, har ingen anan att skvallra till om nl100 spel :-P

 

Nej nej! Jag är kvar! Har dock inte blivit så mycket lir denna månad pga studenten osv. Dock blivit NL50 lir mestadels! Är lite nyfiken på vad ditt nya nick är, men det lär jag säkert luska fram förr eller senare ;) Jerimius , är det han tomten från Norge? Skitkass isf! Däremot tycker jag inte Jodan är så kass som du säger! Aja, over and out. GLm8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe aa man måste ju leva på sommaren :-)

Jerimius e från sverige btw men tror han har gulat nu btw. Jodan måste ha förlorat hur mkt som helst, tycker han e lättläst o att han alltid betalar av.

Segt att lira nl50, jag tyckte att det var riktigt svårt att lira tight där vart mest en massa slask o så, anars va de riktigt tråkidt där me :-P

Du kommer nog komma på mitt nya nic hehe.

 

Gl me liret ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe aa man måste ju leva på sommaren :-)

Jerimius e från sverige btw men tror han har gulat nu btw. Jodan måste ha förlorat hur mkt som helst, tycker han e lättläst o att han alltid betalar av.

Segt att lira nl50, jag tyckte att det var riktigt svårt att lira tight där vart mest en massa slask o så, anars va de riktigt tråkidt där me :-P

Du kommer nog komma på mitt nya nic hehe.

 

Gl me liret ;-)

 

Börjar nicket på "P" =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktist det är dåligt att man kan hålla på att byta nick så fort man byter sida. B2B borde köra med samma system som typ prima.

 

Jag håller me till 100% men va e de man säger "if u cant beat them, join them" :-P

 

Kommer dock bara spela lite på B2B nästa månad, det är dags för flytten till nl200 nu 8-)

Fan skulle ha lirat nl200 för 3 månader sen egentligen men fylleskottande e bara för roligt hehe.

 

GL me liret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tråden handlar om spelare som TROR att dom är bra trots att dom lirar på dessa nivåer.

 

hmm. . så kan man ju också se på det, men all poker går ju ut på att spela på optimal nivå för sin egen skicklighet. Det finns därmed "bra" spelare på alla nivåer precis som det finns "bra" lag i ex. fotbollens div 6. Därmed inte sagt att dessa lag skall jämföras med allsvenskan och på samma sätt skall man inte jämföra low-limit-grinders med superproffs. Ganska fundamentalt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. . så kan man ju också se på det, men all poker går ju ut på att spela på optimal nivå för sin egen skicklighet. Det finns därmed "bra" spelare på alla nivåer precis som det finns "bra" lag i ex. fotbollens div 6. Därmed inte sagt att dessa lag skall jämföras med allsvenskan och på samma sätt skall man inte jämföra low-limit-grinders med superproffs. Ganska fundamentalt..

 

Snacka om ett klockrent svar, wp ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktist det är dåligt att man kan hålla på att byta nick så fort man byter sida. B2B borde köra med samma system som typ prima.

 

Prima's system för att ha samma nick är ju inte helt vattentätt om man säger så. Jag har konto på de flesta prima skinsen och har olika nick på alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope hehe vem trodde du de va? (roligt att veta hur du tror ja lirar :-P )

 

Tänkte mig att du kunde vara "pympasig" men ack. Finns ju en snubbe som heter tym8, fast han verkar inte vara så bra, så jag antar att det inte är du ? ;) Kan ha mina aningar om det börjar på "D" dock. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...