Ratchet Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Tjena! Har äntligen lite ledig tid nu så jag tänkte börja lite lira lite halvseriöst igen! Alltid skönt att bygga upp en stack nu innan sommaren när man inte har nåt jobb =) Kan presentera mig lite snabbt, heter Lasse och läser Medicinsk biologi i Linköping, dock inte så länge till, snart klar med mitt examensarbete o ska försöka hitta nåt schysst jobb till hösten.. Har lirat poker sen 2003 nånting, fast inget överdrivet seriöst.. Men nog för att jobba med poker under somrarna vilket är väldigt mkt roligare än att slava på någon fabrik Satt in lite cash på Partypoker nu och kommer mest att lira 10+1 och 20+2 SnG till början.. Sen kommer jag nog att sätta mig och skena lite på Omaha PL .25/.5 också =) Kommer mest att skriva för min egen skull, men ni får gärna gå in och kommentera, gärna på omahan där jag ibland har en tendens att lira lite för tight.. Citera
Ratchet Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Började med att sätta in 240$ på Partypoker, trots att jag inte fick nån bonus eller något.. Riktigt kasst att världens största pokerrum inte har nån schysst reloadbonus som alltid gäller, men men, trevliga SnG finns det iaf! Har lyckats grinda upp mig till 410$ genom några schyssta turneringsvinster på 22 och 11 SnGs, hoppas det inte vänder alltför snabbt Insatt: 240$ Stack: 410$ +170$ Citera
Ratchet Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Hamnade också i en lite jobbig situation som jag torskade.. Skulle ni som kollar lirat denna likadant eller finns folden någonstans? Blinds(30/60) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 9d Jc ] Janker111 calls [60] nobbsy_8 calls [60] JSY_GARY folds TheDudes777 folds drunkenpokerkid calls [60] Buena_VistaSC folds Holly49 folds chemin1978 calls [30] HERO checks ** Dealing Flop ** [ Qc, Kc, Th ] chemin1978 checks HERO bets [180] Janker111 calls [180] nobbsy_8 calls [180] drunkenpokerkid raises [600] chemin1978 folds >You have options at Table 126140 Table!. HERO is all-In [2,480] Janker111 folds nobbsy_8 is all-In [1,970] drunkenpokerkid is all-In [1,530] ** Dealing Turn ** [ 7h ] ** Dealing River ** [ 3h ] drunkenpokerkid shows [ Kh, Qd ]two pairs, Kings and Queens. HERO shows [ 9d, Jc ]a straight Nine to King. nobbsy_8 shows [ Ah, Jd ]a straight Ten to Ace. HERO wins 510 chips from side pot #2 with a straight, Nine to King. nobbsy_8 wins 40 chips from side pot #1 with a straight, Ten to Ace. nobbsy_8 wins 6,870 chips from the main pot with a straight, Ten to Ace. drunkenpokerkid finished in 9 place. EDIT: Kan tilläggas att den var en 22$ regular SnG Citera
Ratchet Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Intressant session nyss... Torskade några SnG förut idag o köpte in mig på en 22$ NL SnG och tyvärr en 11$ FL SnG av misstag... Eftersom jag är sjukt kass på FL turneringsspel (känns som ett riktigt tomtespel om jag ska vara helt ärlig..) så tiltade jag loss på båda borden.. Kanske inte det bästa jag har gjort, men av någon skum anledning så lyckades jag ändå vinna FL SnG vilket täckte förlusterna ganska bra.. Totalt: -25$ Citera
Ratchet Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 GL o hoppas det går bra!! Tack! Alltid kul när nån kollar Bastu och folköl nu. Life is good. Citera
gaffeln Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Vad nickar du? Lirar en del på PLO borden på party Citera
Ratchet Postad 30 April , 2007 Författare Rapport Postad 30 April , 2007 Vad nickar du? Lirar en del på PLO borden på party Nickar Lorc123! Blir dock inte så ofta att man lirar på de borden, det känns som om de nästan aldrig är igång... När jag lirade på Party för typ ett år sen så var det alltid minst tre omaha hi bord igång, nu är det bara ett om man har tur... Undrar om Party har tappat mkt av sina kunder eller om folk bara tröttnat på omaha Citera
Ratchet Postad 30 April , 2007 Författare Rapport Postad 30 April , 2007 Hann med att lira några SnGs idag iaf, två andraplatser och en trea o en ute.. Ger iaf ett trevligt tillskott till kassan... Man undrar ju ibland hur folk tänker när de callar bort 1/5 av sin stack UTG och sen blixtfoldar mot omslag... Med sånt briljant taktiskt sinne så borde de bli rådgivare åt Bush eller nåt.. Stack förut: 375 Stack nu: 420 +35$ Nu blir det sektionsfest! Fulvin is the shit! Citera
Ratchet Postad 1 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2007 Bakfull idag men pokern gick bra ändå! Call-raisade pott med AA75s på omahan, fick två callers, flop J92 två i min färg, pottbettar all-in o båda callar, färg på turn! Sweeet! Tripplade upp där.. Intressant omahaspel på party, folk är alldeles för aggro för deras eget bästa, både på gott och ont... Man blir säkert ofta utbluffad, men det betalar tillbaka sig bra när man väl sätter dragen Klonkade hem en SnG också, så det blev ett trevligt tillskott till rullen det också... Stack förut: 420$ Stack nu: 551$ +131 dollarsch Citera
Emilio Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Nickar Lorc123! alltid minst tre omaha hi bord igång, nu är det bara ett om man har tur... Undrar om Party har tappat mkt av sina kunder eller om folk bara tröttnat på omaha Amerikanarna har ju försvunnit, avstängda. Citera
Ratchet Postad 1 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2007 Amerikanarna har ju försvunnit, avstängda. Mmm, det är ju tråkigt men sant.. Men jag har för mig att det var mer action på Party även efter att jänkarna blev kickade ändå.. Iaf, tyskarna och engelsmännen är inte så heta heller så man får väl satsa på dem Citera
Ratchet Postad 1 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2007 Kollade nyss upp min ROI... Den ligger just nu på 75% efter 60 regular SnG.. Känns som det kommer att komma många utdragningar framöver... För så jävla kassa kan de bara inte vara på Party Citera
Ratchet Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Har tagit ut lite pengar nu för lite multiturrespel på WPA (iPoker)! Lirade en $15+1,5 Freezeout där idag, gick käpprätt åt *****.. Kunde inte få tag i ngn handhistory, men här är iaf en trevlig pott... Blinds 20/40 HERO UTG (2500 chips): 10s10d, raisar 120 Mr.Fishy (1500 chips): call Flop: Qd5s2h HERO: cbet 200, rätt standard FI: call Turn 7c, jag checkar här för att se vad FI bettar eller om han bettar, vill inte investera för mkt i en pott där jag kan vara fet underdog.. HERO: check FI: bettar pott, 520.. Snabb bet, speciellt pottbet.. Hade varit orolig för en lite mindre bet, men sätter han inte på damen här.. HERO: reraise all-in FI call River 2d.. FI visar upp A2.. Grattis. Visst, jag torskade, men skulle ni spelat likadant? Och om inte denna 7%aren på river vore nog så lyckas jag kämpa mig tillbaka bara för att bli disconnectad från servern en timme senare och inte kunna ta mig tillbaka igen. Hej och hå. Iaf, gått bra på Partypoker iaf, PP stack: 482$ +130$ WPA stack: €184 +€24 Har mailat iPoker och får förhoppningsvis min buy-in tillbaka.. Det är ju ändå deras fel, och vore en ganska trevlig gest.. Men man kanske inte bör hoppas för mkt.. Citera
Ratchet Postad 8 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2007 Fick tillbaka mitt inköp för att iPokers server kraschade igår och lirade samma tourney idag.. Gör standardraise med AA, får en call av UTG som limpat, flop 872 rainbow, han bettar, jag raisar, han trycker all-in och jag callar... Hoppas att han inte flippar upp ett set, men A8 duger bra när åttan kommer på turn. GL! WP! ... suck... åkt på två 8% två dar i rad... Citera
gaffeln Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Du får ta och lira PLO25 med mig ikväll! Citera
Ratchet Postad 8 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2007 Du får ta och lira PLO25 med mig ikväll! Haha, okej, gå in och börja spela du så hoppar jag kanske in lite senare och kollar lite =) Kan va kul att prova på PLO25 också Nickar du gaffeln på Party också eller? Citera
gaffeln Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Haha, okej, gå in och börja spela du så hoppar jag kanske in lite senare och kollar lite =) Kan va kul att prova på PLO25 också Nickar du gaffeln på Party också eller? nej, nickar hunter19111 (låg en bok skriven av Hunter S Thompson brevid mig när jag valde nick). Lirar vid 9, var där eller var cirkulär Citera
Ratchet Postad 8 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2007 nej, nickar hunter19111 (låg en bok skriven av Hunter S Thompson brevid mig när jag valde nick). Lirar vid 9, var där eller var cirkulär Skulle jag?? Tittar nog förbi ska du se.. Håll hårt i pengarna Citera
Ratchet Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Cashat ut från Party nu för att bonushora lite.. Har dock gått väldigt bra med de pengarna jag satte in på WPA! Klonkade fjärdeplatsen i en turnering nu idag, hade lite oflyt när det bara var fyra kvar, torskade två 50/50 och var ute sen.. Lite surt, men omöjligt att undvika när blindsen var så pass höga som de var! Iaf, Stack förut: 168€ Stack nu 434€ +266€ Citera
Recommended Posts