animalplanet Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Hittar JJ i min blind, brukar ta syn ofta och välja att köra hårdare på lovande floppar. Väljer dock denna gång att höjja för att isolera mig mot 1 fi ev. ta potten direkt. - Floppen blir inte trevlig, slår bara AK,AQ. Samt har han Ac kommer han inte släppa den. Fel att försöka hålla potten nere och få utvärdera turn eller checka ner till showdown? Har Jc men räcker med A,K,Qc så är ja död. Flop/Turn Han checkar till min glädje, väldigt säker på att QQ,TT är uteslutet, återstår AK,AQ. Inge Ac förmodligen. Här måste jag bet/folda? - masterasm sitting in seat 1 with $97.60 - dlopezg59 sitting in seat 2 with $58.94 - green1975 sitting in seat 3 with $185.20 - nelhest sitting in seat 4 with $31.63 [Dealer] - Babooo111 sitting in seat 5 with $115.27 - HERO sitting in seat 6 with $88.90 Babooo111 posted the small blind - $0.50 HERO posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , masterasm raised - $3.50 dlopezg59 called - $3.50 green1975 folded nelhest folded Babooo111 folded HERO raised - $15.00 masterasm called - $15.00 dlopezg59 folded ** Dealing the flop: , , HERO checked masterasm checked ** Dealing the turn: HERO bet - $21.00 Bet/Fold mot allin ? masterasm ? Citera
Lolle Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Varför varför checkar du den floppen? Du vill bli klar med handen här och nu, alla kort som nästan möjligen kan komma på turn dödar all action och gör att din hand antagligen förlorar värde, kör en bet på floppen och om han raisar där så skulle jag gett upp handen. Om han synar skulle jag också ta det jävligt lugnt på turn. När man reraisar preflop ska man beta ut i 9/10. På turn förstår jag inte riktigt vad som händer om det är du eller han som betar men utgår från att han betar ut och jag skulle ta och syna den och omvärdera rivern. Antagligen folda om han betar ut starkt då men syna en mindre bet om nu brädan inte blir A eller K Citera
animalplanet Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Varför varför checkar du den floppen? Du vill bli klar med handen här och nu, alla kort som nästan möjligen kan komma på turn dödar all action och gör att din hand antagligen förlorar värde, kör en bet på floppen och om han raisar där så skulle jag gett upp handen. Om han synar skulle jag också ta det jävligt lugnt på turn. När man reraisar preflop ska man beta ut i 9/10. På turn förstår jag inte riktigt vad som händer om det är du eller han som betar men utgår från att han betar ut och jag skulle ta och syna den och omvärdera rivern. Antagligen folda om han betar ut starkt då men syna en mindre bet om nu brädan inte blir A eller K Nejnej HERO det är jag Ja därför ja tagit ut en del $ och börjat om på nl100 för att inte va så feg. MEN! jag förstår nu att man måste betta rakt ut där. men tänkte att allt FI synar med där är jag som bäst 5050. TT, QQ,KK efter. Har han Ac,Kc,Qc. Tänkte nog inte längre än att hålla potten nere, samt se vad han gör. Tänkte folda för omslag. det visste jag. Nästa gång bettar jag ut på floppen, fold för omslag! tackar.... ediT: beroende på read, hade ingen nu Citera
animalplanet Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Antar att min lilla feghet sätter mig i större problem.... Citera
Joe_21 Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Du måste leda ut på floppen. Gärna en ganska rejäl bet i potstorlek. Vid stort omslag från FI blir det givetvis klurigt, och eftersom du inte har position kan nog en fold vara bäst för lägre varians, men om du haft position hade det inte alls varit samma sak. Viktigast är dock att du betar ut på floppen. Varför ge gratiskort när du troligen har bäst hand? Om inte annat bör du alltid leda den här floppen, för annars kommer du inte kunna cbeta dina missade floppar lika effektivt. Citera
rickie Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Tycker nog man blir commitad om man leder floppen. Citera
animalplanet Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Tycker nog man blir commitad om man leder floppen. Vilket kan inte va så himla bra där? Måste va väldigt marginellt Citera
Jerico Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Reads? En del har väldigt tight UTG range, andra är ej medvetna om position... När han synar din stora reraise här efter att ha höjt UTG så ger jag fi en range av typ TT+ samt AK om han är vettig. Det kanske är för snävt, beror nog på bordsdynamiken. På floppen skulle jag börja fundera på om man ska förvandla sin hand till en bluff för att eventuellt få QQ-KK utan klöver att lägga eller att ge upp/få billig showdown. Vet inte varför du utesluter QQ+ med ett klöver eller ett set ur hans HD här dock efter floppchecken, han kan tro att du försöker check-raisa med AA och tar det lugnt för en billig showdown eller försöker lura dig. Det är typiskt marginellt med JJ i en 3-bettad pott OOP när fi har höjt UTG eftersom det är så lätt att committa sig med ett stort cbet på just en sån här flopp och bli stackad av ett högre par som man aldrig förlorat så mycket mot om man bara synat och underrepresenterat sin hand istället. Som du nu spelat så checkar jag nog turn också och synar ett resonabelt bet, det värde som finns här är nog i att inducera en bluff/semibluff på antingen turn/river. Citera
Recommended Posts