Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är Emilia1986 och det enda jag vet om SPACCO2 är att han är lite lös preflop, hur bör jag gå vidare på flop och turn för att få ut mest värde av min floppade färg? Anser att jag spelade handen bra men är lite fundersam till om jag ska ta och 3beta på floppen eller inte, händer ofta när man floppar flushen att man går ut lite för aggressivt och får allt att lägga sig.

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #251,781,862

Table Wiesbaden, 28 Apr 2007 4:53 AM ET

Seat 6: SPACCO2 ($416.55 in chips)

Seat 7: swooooon ($263.65 in chips)

Seat 8: Heinahattu ($547.95 in chips)

Seat 9: Emilia1986 (King of Spades,Jack of Spades) ($200 in chips)

Seat 10: semi-suited ($197 in chips)

ANTES/BLINDS

swooooon posts blind ($1), Heinahattu posts blind ($2).

PRE-FLOP

Emilia1986 bets $8, semi-suited folds, SPACCO2 calls $8, swooooon folds, Heinahattu folds.

FLOP [board cards 7 of Spades,Queen of Spades,Ace of Spades ]

Emilia1986 bets $9, SPACCO2 bets $25, Emilia1986 calls $16.

TURN [board cards 7 of Spades,Queen of Spades,Ace of Spades,Ace of Hearts ]

Emilia1986 checks, SPACCO2 bets $80, Emilia1986 bets $167 and is all-in

Postad

Tackar, att mycket dödare på turn är sant som du säger faktiskt men lyckas typ aldrig få betalt då. Att han betade 80 på turn gjorde givetvis allt mycket lättare men check raise all in om han betar exempelvis 40 borde väl också vara helt rätt?

Postad
Tackar, att mycket dödare på turn är sant som du säger faktiskt men lyckas typ aldrig få betalt då. Att han betade 80 på turn gjorde givetvis allt mycket lättare men check raise all in om han betar exempelvis 40 borde väl också vara helt rätt?

Ja.

Postad

Vilka händer tror ni han raisar med som han slänger mot ett 3bet?

Torde vara va rena bluffar(vilka är sjukt sälsynta här) AJ/AK och kanske nått litet 2par. Notera att han verkar var både vara passiv och lös, vilket säger att han bör ha en bra hand här, och att han stackar av rätt ofta.

Orka bli fancy och slowplaya.

Ni som synar, synar ni här med set/AQ/färg utan K här också?

Postad
Vilka händer tror ni han raisar med som han slänger mot ett 3bet?

Torde vara va rena bluffar(vilka är sjukt sälsynta här) AJ/AK och kanske nått litet 2par. Notera att han verkar var både vara passiv och lös, vilket säger att han bör ha en bra hand här, och att han stackar av rätt ofta.

Orka bli fancy och slowplaya.

Ni som synar, synar ni här med set/AQ/färg utan K här också?

Varför kan det inte vara en bluff??? Jag hade gjort likadant med set.

Han kanske vill skydda mot draw med AK tex inget konstigt med det. Man vill gärna ha lite betalt när man träffar också men tycvker du tvärtom så lycka till.

Postad
Bara jag som tycker flopbeten är liten?

Eurythmech, det är en speciell grej jag kör med på A hög bräda att beta halvpott när jag CBar med och utan A med jätteträff och utan jätteträff spelar ingen roll om brädan är farlig eller ej, tycker det funkar riktigt bra att göra så.

Jo exakt killen kan ju ha AK AJ osv som vill ha bort mig och gärna tar och pushar in på turn också, eller så kan han också försöka bluffa ut mig. Det visade sig senare att killen va lite av en maniac kan jag tillägga.