Gå till innehåll

Kraclobs Dagbok, Life goes on.


kraclob

Recommended Posts

Förklar hur du tänker när du spelar en hand så illa...

 

 

Seat 1: Me2FailNoWay ($4,155 in chips)

Seat 2: Dulliboy ($2,630 in chips)

Seat 3: NeedUrBlinds ($1,420 in chips)

Seat 4: Skanke5 ($1,125 in chips)

Seat 5: Scubaking x ($1,690 in chips)

Seat 6: totter_xx ($1,030 in chips)

Seat 7: SirGamble ($1,935 in chips)

Seat 8: teamskoubo ($980 in chips)

Seat 9: flopjunkie. ($35 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Scubaking x posts blind ($150), totter_xx posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

SirGamble folds, teamskoubo folds, flopjunkie. calls $35 and is all-in, Me2FailNoWay calls $300, Dulliboy folds, NeedUrBlinds folds, Skanke5 bets $1,125 and is all-in, Scubaking x folds, totter_xx folds, Me2FailNoWay calls $825.

 

FLOP [board cards 9 of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades ]

 

 

TURN [board cards 9 of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades,8 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards 9 of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades,8 of Clubs,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Skanke5 shows [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

flopjunkie. shows [ 6 of Diamonds,King of Hearts ]

Me2FailNoWay shows [ Ace of Spades,7 of Spades ]

Me2FailNoWay wins $2,560, Me2FailNoWay wins $175.

 

 

Jo den är ruskigt dåligt spelad. Annars har jag stacken för att ta synen men mot dig borde jag hitta lägget ganska enkelt. Får skylla på dålig koncentration med 8 tabling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagen blev back 252$ på spelet men pluss 748$ i slutändan när bonusen släpptes.Backet kan ha nånting att göra med att grinden avslutades med ett strömavbrott när man hade 5 bord öppna YIPPIE.

 

UB projektet blir nog till senare får inte in pengar pga av att mina adressuppgifter tydligen inte matchar mellan Neteller och UB. Ändrat uppgifterna 6-7 gånger nu för att få allt att stämma men fortfarande inte. Så nu ska cashas ut och införskaffas en Apple 30 tummare. Var och kollade på en igår SJUKT hur stora dem egentligen är.

 

BR:2748$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den är ruskigt dåligt spelad. Annars har jag stacken för att ta synen men mot dig borde jag hitta lägget ganska enkelt. Får skylla på dålig koncentration med 8 tabling.

 

 

Ja händer spelar man illa mest hela tiden var bara nyfiken om du hade någon superhemligkunskap som jag missat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten graf med tema på inlägg ovan.

me2vsskanken8.png

 

Dagens grind är över plussade runt 600$ efter tre tims spel.Mötte NeedUrBlinds på varje bord och skanke på 1/4 av borden kanske kul killar att lira med :)

 

Beställde min apple 30 tummare idag. Väntar bara på pengar på neteller sen kan man bara knalla in och hämta den, förhoppningsvis redan imorgon.

 

Satte in 100$ på hollywood för att få en 300$ reload så nästa projekt är att få upp RK rullen till 4k för att sen splitta den i två. Kommer jobba halvdag imorrn sen ledig hela veckan så målet är på att sista delen av RK bonusen ska vara färdig till på söndag.

 

Och här kommer en HORRIBELT dåligt spelad hand:

 

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $50+$4 (Real Money), #328,792,374

TURBO $50+4 Single Table Tournament, 15 May 2007 12:42 PM ET

Seat 1: gona juvalta ($1,035 in chips)

Seat 2: Me2FailNoWay ($1,425 in chips)

Seat 3: Pesevenk1 ($1,770 in chips)

Seat 5: klopio ($1,355 in chips)

Seat 6: kcire56 ($1,310 in chips)

Seat 7: Skanke5 ($2,300 in chips)

Seat 8: DRAVGNI1 ($3,440 in chips)

Seat 10: Zaki81 ($2,365 in chips)

ANTES/BLINDS

Zaki81 posts blind ($75), gona juvalta posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Me2FailNoWay bets $500, Pesevenk1 bets $1,770 and is all-in, klopio folds, kcire56 folds, Skanke5 folds, DRAVGNI1 folds, Zaki81 folds, gona juvalta folds, Me2FailNoWay calls $925 and is all-in.

 

FLOP [board cards 8 of Hearts,Queen of Spades,Jack of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards 8 of Hearts,Queen of Spades,Jack of Diamonds,5 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards 8 of Hearts,Queen of Spades,Jack of Diamonds,5 of Spades,5 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Pesevenk1 shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

Me2FailNoWay shows [ Ace of Clubs,Jack of Spades ]

Pesevenk1 wins $345, Pesevenk1 wins $3,075.

 

 

 

 

Och en riktigt bra spelad:

 

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $50+$4 (Real Money), #328,785,639

TURBO $50+4 Single Table Tournament, 15 May 2007 12:41 PM ET

Seat 6: harri v ($3,500 in chips)

Seat 7: Me2FailNoWay ($4,440 in chips)

Seat 8: Zaki81 ($4,125 in chips)

Seat 9: zul71 ($245 in chips)

Seat 10: asterix_33 ($2,690 in chips)

ANTES/BLINDS

harri v posts blind ($400), Me2FailNoWay posts blind ($800).

 

PRE-FLOP

Zaki81 folds, zul71 folds, asterix_33 folds, harri v bets $1,200, Me2FailNoWay bets $3,640 and is all-in, harri v calls $1,900 and is all-in.

 

FLOP [board cards 5 of Clubs,Ace of Clubs,King of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards 5 of Clubs,Ace of Clubs,King of Diamonds,King of Spades ]

 

 

RIVER [board cards 5 of Clubs,Ace of Clubs,King of Diamonds,King of Spades,2 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Me2FailNoWay shows [ Queen of Spades,Jack of Spades ]

harri v shows [ 9 of Spades,6 of Hearts ]

Me2FailNoWay wins $940, Me2FailNoWay wins $7,000.

 

 

 

Och en som är uppe för diskution:

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $50+$4 (Real Money), #329,866,031

TURBO $50+4 Single Table Tournament, 15 May 2007 3:59 PM ET

Seat 2: Skanke5 ($2,420 in chips)

Seat 4: Doni_Darko ($6,270 in chips)

Seat 7: doctergigi ($2,400 in chips)

Seat 9: Me2FailNoWay ($3,910 in chips)

ANTES/BLINDS

Doni_Darko posts blind ($200), doctergigi posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

Me2FailNoWay bets $3,910 and is all-in, Skanke5 folds, Doni_Darko calls $3,710, doctergigi folds.

 

FLOP [board cards 5 of Spades,Jack of Diamonds,3 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards 5 of Spades,Jack of Diamonds,3 of Diamonds,7 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards 5 of Spades,Jack of Diamonds,3 of Diamonds,7 of Spades,Ace of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Me2FailNoWay shows [ King of Clubs,Jack of Clubs ]

Doni_Darko shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

Doni_Darko wins $8,220.

 

 

Vet att jag klagade på att Skanke gjorde en dålig bubbelpush precis så får väll hänga ut mig själv lite också. Så pushen var tänkt var jag skiter i om jag bubblar för att det kommer jag få igen de gånger jag vinner pga aggressivt spel istället för att gneta mig till ITM. Dock ska jag självklart (så här i efterhand) vänta till nästa blindnivå innan jag blir tok aggro.

 

Kul anekdot från gårdagens lir: tNih Säger i chatten "Damn Me2 why you playing so aggressive today?" varav Skanke svarar på en millesekund "TODAY?"

:D

 

GAME OVER för idag iaf

 

BR:3325

Poäng kvar:8116

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått trögt idag. Inte blivit tokutdragen men fått många marginella syner mot mig som oftast vunnit. back 400$, nu börjar session två har fått i mig lite mat nu så borde gå bättre.

 

BR: 2879

Poäng Kvar:7600

 

 

Lite småtiltad är man nog, men tycker inte jag spelar så jävla illa trots det vinner man inte en hand.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite småtiltad är man nog, men tycker inte jag spelar så jävla illa trots det vinner man inte en hand.....

Såg QQ vs ATprecis helt galet vad motrigg du verkar ha. Dags att lägga ner RK ett tag kanske?

 

Inte för att det ska vara nån teoretisk skillnad på att grinda nu eller om en vecka men i praktiken brukar det funka för mig iaf. Ta nån liten bonus på ett annat skin är också ett hett tips kanske ta Towers 200$ 100% RB bara för att få bort riggen lite.

 

Har själv 4-5 ongame konton brukar hoppa friskt mellan dem när det går riktigt illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg QQ vs ATprecis helt galet vad motrigg du verkar ha. Dags att lägga ner RK ett tag kanske?

 

Inte för att det ska vara nån teoretisk skillnad på att grinda nu eller om en vecka men i praktiken brukar det funka för mig iaf. Ta nån liten bonus på ett annat skin är också ett hett tips kanske ta Towers 200$ 100% RB bara för att få bort riggen lite.

 

Har själv 4-5 ongame konton brukar hoppa friskt mellan dem när det går riktigt illa.

 

 

Japp och råkar man ställa med AJ har nån randomtomte KK.

 

Låter nog jimpa lira ett tag, tills nästa tusing på bonusen är klar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah orkar inte med Big Deal, andra veckan i rad jog kommer 1-5 platser utanför ITM efter ha torskat två flips i rad. Kunde väll foldat mig itm men vafan orka spela för ITM endast..

Jaja här är händerna Flame on!

 

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $300+$20 (Real Money), #320,552,140

Big Deal $75,000 Multi Table Tournament, 13 May 2007 3:24 PM ET

Seat 1: magicmerson ($10,062 in chips)

Seat 3: animalcool ($44,136 in chips)

Seat 4: BigKing-_- ($5,500 in chips)

Seat 5: Me2FailNoWay ($19,350 in chips)

Seat 6: Giusepp3 ($33,223 in chips)

Seat 7: turnicke ($17,980 in chips)

Seat 8: strahhh x ($46,177 in chips)

Seat 9: ed.royalbh ($5,984 in chips)

Seat 10: Lotto-Henrik ($6,940 in chips)

ANTES/BLINDS

BigKing-_- posts blind ($400), Me2FailNoWay posts blind ($800).

 

PRE-FLOP

Giusepp3 folds, turnicke folds, strahhh x folds, ed.royalbh folds, Lotto-Henrik folds, magicmerson bets $2,400, animalcool folds, BigKing-_- folds, Me2FailNoWay bets $18,550 and is all-in, magicmerson calls $7,662 and is all-in.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,2 of Diamonds,King of Diamonds ]

 

FI har 12 BB och höjer med 1/4-del av sina marker pre-flopp. Har man 12BB bör inte raise-fold finnas på kartan utan då gäller raise-call. Du har max 5% FE om FI spelar korrekt. En höjning i detta läget säger "re-raisa mig så jag kan dubbla upp".

 

 

Så ställa är fel med en så halvdan hand som 88. På bubblan är målet att stjäla blinds och inte att dumdristigt försöka få folk att släppa korten de talat om att de är villiga att riskera hela sin stack med... har du tur så är det en slantsingling - men du kan lika gärna ha bara 20% chans att vinna handen.

 

 

Kan förstå syn och fold men inte att ställa in i detta läget. Eftersom det är en MTT med långa perioder så är det inte alls fel att lägga handen innan floppen man har nämligen inte implicita pott odds att spela den för att träffa ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har 12 BB och höjer med 1/4-del av sina marker pre-flopp. Har man 12BB bör inte raise-fold finnas på kartan utan då gäller raise-call. Du har max 5% FE om FI spelar korrekt. En höjning i detta läget säger "re-raisa mig så jag kan dubbla upp".

 

 

Så ställa är fel med en så halvdan hand som 88. På bubblan är målet att stjäla blinds och inte att dumdristigt försöka få folk att släppa korten de talat om att de är villiga att riskera hela sin stack med... har du tur så är det en slantsingling - men du kan lika gärna ha bara 20% chans att vinna handen.

 

 

Kan förstå syn och fold men inte att ställa in i detta läget. Eftersom det är en MTT med långa perioder så är det inte alls fel att lägga handen innan floppen man har nämligen inte implicita pott odds att spela den för att träffa ett set.

Tackar för inputen.

Låter helt klart riktigt vettigt.

Till handen hör att han raisat innan och sen foldat för RR all in. Så tror inte hans raise betyder att han har stål dock så tror jag inte att han har någon FE heller så kännde för en flip antar jag :) Ganska sjukt skadad av alla turbos. Ska försöka ta det lugnare med ställen.

 

 

RK rullen nere på 2759$ nu igen vänder väll snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med en liten session innan 180 pers SnGn öppnade. Galen medrigg upp 300$ rullen på 3628$ nu.

 

Går bra på stars också uppe i 2500 efter massa små potter bara en showdown än så länge.

 

Ska nog smågrinda 4 bord på FT medans jag kör på stars också. Känns dumt att sluta när det går bra. 6781 poäng kvar tills bonusen är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nice seger(förmodar jag) innan där. Riktigt svårt att lira så short.

Jo den lyckades man vinna. Hade riktigt bra med marker när det blev HU så var bara att ställa allt.

 

Kört några bord till nu nere på 3508$ nu, ska försöka köra 5 bord konstant medans 180p sng projktet är igång.

 

Åkte ur första 180 på en utdragning efter en snygg/fiskig flop syn. går halv bra i andra har 2570 där just nu. spelat den mycket tightare en vad jag gjorde med första.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej utdelning.

 

 

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $50+$4 (Real Money), #339,673,357

TURBO $50+4 Single Table Tournament, 17 May 2007 5:26 PM ET

Seat 1: CrazyCalippo ($2,460 in chips)

Seat 2: .batschkapp ($1,615 in chips)

Seat 4: XX-Paul-XX ($1,345 in chips)

Seat 7: royale187 ($4,570 in chips)

Seat 8: KUKMANNEN1 ($1,290 in chips)

Seat 9: Me2FailNoWay ($2,250 in chips)

Seat 10: MANDESHA ($1,470 in chips)

ANTES/BLINDS

.batschkapp posts blind ($50), XX-Paul-XX posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

royale187 calls $100, KUKMANNEN1 folds, Me2FailNoWay bets $400, MANDESHA folds, CrazyCalippo bets $2,460 and is all-in, .batschkapp folds, XX-Paul-XX calls $1,245 and is all-in, royale187 calls $2,360, Me2FailNoWay calls $1,850 and is all-in.

 

FLOP [board cards 4 of Hearts,8 of Hearts,6 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards 4 of Hearts,8 of Hearts,6 of Clubs,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards 4 of Hearts,8 of Hearts,6 of Clubs,Jack of Spades,8 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

CrazyCalippo shows [ Queen of Spades,Queen of Clubs ]

XX-Paul-XX shows [ 10 of Hearts,Ace of Hearts ]

royale187 shows [ Ace of Diamonds,Queen of Hearts ]

Me2FailNoWay shows [ King of Hearts,King of Spades ]

CrazyCalippo wins $420, Me2FailNoWay wins $2,715, Me2FailNoWay wins $5,430.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind är över lyckades skrapa ihopp 1700 poäng på RK vilket inte är så dåligt.Rullen hamnade på 3548$ tillslut är väll halvnöjd med det vill ha den över 2k så jag kunde splitta den och ha lite på Hollywood också men det blir väll ett projekt för nästa vecka.

 

Kommer nog inte bli så mycket grind i helgen ryktas om utgång både fredag och lördag. Halvt otaggad på att grinda också för att jag inte fått ut mina cash från neteller än så jag kan inte hämta ut min nya skärm imorrn:evil:

 

Annars flyter spelet på bra. Har blivit skön stämmning mellan vi 54 regulars sitter och snackar skit med Lucky_matt,NeedUrBlind,JoanOfArc10 och tNih hela tiden. tNih har jag tom lyckats att få in på min msn också :)

 

Nu ska jag somna till Quantum Leap.

 

God Natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allså, du sitter på alla 545or hela tiden, hur många kör du per dag egentligen?

Blir en hel del idag för att man är ledig och vill hinna klart bonusen denna helg. Annars brukar det bli runt 50 på en kväll. Är väll uppe i 70 redan idag nu. Suttit på varje 54 Turbo i runt 4 timmar.

Men då har jag också haft lite antitilt support från skanke på MSN annars skulle jag nog inte klarat så många idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...