Gå till innehåll

Kraclobs Dagbok, Life goes on.


kraclob

Recommended Posts

  • Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. 34 är fin :) trodde han var tom eller satt på AK-AT tänkte ta hem det på flop, sen att floppen träffar helt sjukt är nice :)

 

Hmm, du sätter han på AT-AK efter att han gjort en standardraise pre? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer filmen? :)

 

Kan inte bli bättre. Ledig i 3 dagar och så får man se en film som man har väntat på ett tag

 

Hehe. Lirar definitivt inte mitt bästa och är ganska tråkig film.. Men här är den..

 

http://www.megaupload.com/se/?d=YJS717QP

 

Funderar på att fixa en till ikväll där jag lirar bättre än det här. Skäms för att lägga upp denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inleda med att säga att jag är en cashgamespelare med begränsade SNG/MTT-kunskaper men ur min synvinkel så tycker jag att du är lite för tight och vek i ditt spel. Helt okej att köra som du gör under de två, kanske tre första nivåerna men ett tydligt exempel på det jag menar, är när du foldar 109s först in i CO då blindsen är 75/150 och du har cirka 6M. Nog tycker jag att du måste pusha i ett sådant läge.

 

Även runt 18min in i filmen så slänger du QJ först in på knappen, blinds 200/400 med stack på 2705 som är lite under medelstack (fem spelare kvar). Även här enkel push IMO.

 

När jag syftar på att du är lite för vek så tänker jag framförallt på en AQ-hand inledningsvis som du höjer upp ur BB och får en syn. Du checkar både flop och turn även fast du får ett rätt bra kort att köpa potten på turn då den visar en K. FI checkar till slut ner och vinner med sin 22.

 

Övrigt. Du gör en syn med A7 ur SB efter att knapp pushat och tvivlar lite på dig själv efteråt då du får se att FI har A10. Jag tycker den är rätt bra och std.

 

Snygg fold med A8 UTG med fyra st kvar då BB har 40 kvar. Nu är det lite synd att SB är hjärndöd och foldar när han egentligen ska pusha any two.

 

Det bord du hamnar HU i så viker du både 104 ur SB och 79 ur BB på följd. Jag tycker att du måste ta ett skott i något av lägena för att maximera dina chanser till vinst, även fast du inte har någon jättestor FE och FI har synat ner ganska light i sitt tidigare spel. Nu gick det ju bra till slut ändå. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inleda med att säga att jag är en cashgamespelare med begränsade SNG/MTT-kunskaper men ur min synvinkel så tycker jag att du är lite för tight och vek i ditt spel. Helt okej att köra som du gör under de två, kanske tre första nivåerna men ett tydligt exempel på det jag menar, är när du foldar 109s först in i CO då blindsen är 75/150 och du har cirka 6M. Nog tycker jag att du måste pusha i ett sådant läge.

 

Även runt 18min in i filmen så slänger du QJ först in på knappen, blinds 200/400 med stack på 2705 som är lite under medelstack (fem spelare kvar). Även här enkel push IMO.

 

När jag syftar på att du är lite för vek så tänker jag framförallt på en AQ-hand inledningsvis som du höjer upp ur BB och får en syn. Du checkar både flop och turn även fast du får ett rätt bra kort att köpa potten på turn då den visar en K. FI checkar till slut ner och vinner med sin 22.

 

Övrigt. Du gör en syn med A7 ur SB efter att knapp pushat och tvivlar lite på dig själv efteråt då du får se att FI har A10. Jag tycker den är rätt bra och std.

 

Snygg fold med A8 UTG med fyra st kvar då BB har 40 kvar. Nu är det lite synd att SB är hjärndöd och foldar när han egentligen ska pusha any two.

 

Det bord du hamnar HU i så viker du både 104 ur SB och 79 ur BB på följd. Jag tycker att du måste ta ett skott i något av lägena för att maximera dina chanser till vinst, även fast du inte har någon jättestor FE och FI har synat ner ganska light i sitt tidigare spel. Nu gick det ju bra till slut ändå. :-)

 

Mycket bra kommentarer TY TY. Är lite dålig på att köpa potter i rätt lägen måste träna på det. T4 folden är ganska katastrofal. Tror jag säger det precis efter jag gör den också :)

 

Lirar en rebuy turre på mansion nu men efter det blir det sng grind. Kankse fixar en till film då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL på Mansion!!

Gissar att det är $50k $50 RB.

 

Har två tickets till den, men orkade inte ikväll.

Tog en ticket till 150k på söndag istället.

 

Tickets? du måste ha deg att rebuya några gånger också.. Låg trea i första pausen, sen kommer två par mot hans riverfärg. ner på 8k och kämpar vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika precis på din film.

Roligt att titta på, har ett gäng kommentarer också på hur jag hade spelat annorlunda.

Utvecklar väl inte mina tankegångar jätte mkt så påpeka gärna ifall de är nått du inte förstår eller om du tycker jag är helt ute och cyklar.

 

3.10 Uppe-vänster, A9o på knappen med en limpare och med drygt 8BB i stacken pushar jag.

 

7.20 Nere-höger, AQo på BB, Jobbig hand att spela postflop OOP, väljer nog oftast att höja till 4-5BB för att ge limparna sämre odds att syna och förhoppningsvis kunna vinna potten preflop. Alternativet tycker jag är att checka preflop och sedan spela passivt postflop och hålla potten liten.

 

8.50, Kommer inte ihåg vilket bord, T9s i CO, här pushar jag.

 

9.40, Uppe-Vänster, A2o UTG+1, här pushar jag.

 

10.35 , Nere-Vänster, 22 UTG, här pushar jag.

 

12.10, Nere-Vänster, A9o på BB, här synar jag. Tror att A9o slår hans range eftersom att han bara har 5BB kvar i mittenpos.

Dessutom har vi själva inte mkt mer än 5BB och läget börjar bli desperat.

 

17.50, Nere-Vänster, 98s UTG, här pushar jag.

 

20.00, Uppe-Vänster, JJ, lite petigt att skriva kanske men du raisar plötsligt 3,5BB vilket jag tycker är för mkt. Jag hade föredragit 2,5 BB där.

 

21.50, Nere-Vänster, 43o i sb, jag openpushar nästan alltid ifall den effektiva stacken är mindre än 5BB i sb, med undantag ifrån tex bubblan där det är andra saker som styr. Tycker ändå att folden är helt okej i detta läge då du pushat ganska frekvent på hans BB tidigare och mkt sämre hand än 43o hittar man inte, svårt läge.

 

24.10, Uppe-Höger, AQo tidig pos, jag hade standardraisat till 2,5BB.

Jag tycker att AQo helt enkelt är för stark för att folda med drygt 11BB i stacken även i tidig pos.

 

26.10, Nere-Vänster, T4o HU, jag hade pushat.

 

 

WP GG,

 

PS, Nickar K1n9en på ongame, lirat några 108 ihop och blir säkert fler framöver. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite mtts ikväll. Sista mtt kvällen på ett tag. Lovat mig själv att jag ska lira 500st SNGs innan jag börjar lira mtts igen efter ikväll. Ska snitta 100 sngs per dag täntke jag så ska kunna lira mtts på lördag igen :)

 

Dagens shema:

 

1800 Sm

1800 Big Deal

1930 Bet Fair weekly

1930 Swedish poker Challange

2100 Mansion 150k

 

Kanske blir fler kanske blir färre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missklonk i alla turrar. Igår åker på finalbordet i en rebuy turre med AA mot A3 han floppa triss. Trodde inte 334 brädan var så jävla farlig när jag standardraisa pre. Så illa sen var TT dagens hand igår. Utur BF med KK vs TT. BD TT vs KK och mansion TT vs KK och QQ sittter på bb med 4bb. Orkar bara inte folda den fast jag vet att jag är slagen... GG WP Fish.

 

Lovat mig själv nu inga mtts (förutom mansions garanti turrar.) förrens jag har lirat 500 games sng. Planen är att det ska göras på 5 dagar 100 sngs per dag. Eftersom jag jag behöver lite motivation till detta tar jag emot sidebets på detta.

Har 2254 games lirat på me2failnoway kontot nu. Detta ska vara 2754 kl 1400 på lördag.

 

GAME on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...