Gå till innehåll

Kraclobs Dagbok, Life goes on.


kraclob

Recommended Posts

Sigh, there goes the money :lol:

 

Skämt åsido, vad är det för forum? Och vad är det för lagpoker som skall spelas?

 

Håller på att starta upp snggrinders.com som ett renodlat sng forum för dem som lirar på ongame. Kommer vara engelskt baserat och till en början stängt så man behöver inbjudan för att vara med.

 

Ska lira en Lagpoker liga med några andra från ongame/forumet. Kommer liras på sviten med första turneringen på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orkar inte tokwhinea och posta händer. Några stycken på min msn lista har redan fått det tillräckligt idag.

 

Lägger istället upp en graf då ni kan se hur det har gått och dra era slutsatser där ifrån.

 

me2nn4.png

 

Lagpoker imorrn kommer bli ett skönt break från ongame grinden. Kanske utgång på g nu vet inte riktigt hur det kommer bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev utgång igår tömmde hela mitt vanliga bankkonto så nu blir det svält till tisdag :roll:

 

Försöka grinda några 100$ nu innan jag drar till sviten.

 

Måste tipsa om en tvserie som heter Code Monkeys. Serien ser ut som ett tvspel från 80 talet och handlar om några tvspelsprogramerare. Helt sjukt roliga dialoger ibland :) mitt senaste favorit citat är : " Just because you went to a magic show doesn't mean that you can saw a woman in half...and get away with it."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bra idag...NOT Inte den stabilaste pushen, men utgången är bara ett hån.

Seat 1: Degnen310 ($4,245 in chips)

Seat 2: BIG---ASS ($8,230 in chips)

Seat 7: cessy12 ($550 in chips)

Seat 8: Me2FailNoWay ($1,975 in chips)

ANTES/BLINDS

BIG---ASS posts blind ($300), cessy12 bets $550 and is all-in.

 

PRE-FLOP

Me2FailNoWay bets $1,975 and is all-in, Degnen310 calls $1,975, BIG---ASS folds.

 

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,7 of Spades,4 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 2 of Diamonds,7 of Spades,4 of Diamonds,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,7 of Spades,4 of Diamonds,Jack of Spades,5 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Me2FailNoWay shows [ 9 of Diamonds,Ace of Clubs ]

Degnen310 shows [ TC,TD ]

cessy12 shows [ 3 of Hearts,Ace of Diamonds ]

Degnen310 wins $2,850, cessy12 wins $1,950.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 5: Euklides_ ($6,029 in chips)

Seat 6: Me2FailNoWay ($786 in chips)

Seat 7: jani812 ($2,852 in chips)

Seat 8: niksula ($5,333 in chips)

ANTES/BLINDS

jani812 posts blind ($300), niksula posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

Euklides_ folds, Me2FailNoWay bets $786 and is all-in, jani812 folds, niksula calls $186.

 

FLOP [board cards: King of Spades,9 of Hearts,7 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: King of Spades,9 of Hearts,7 of Diamonds,Jack of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: King of Spades,9 of Hearts,7 of Diamonds,Jack of Clubs,Queen of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Me2FailNoWay shows [ 8 of Diamonds,Ace of Clubs ]

niksula shows [ Queen of Spades,8 of Clubs ]

niksula wins $1,872.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade nästintill hela Livepoker turren. Kännde mig sjukt het, sen blev man totalt deckad av AQ mot A7 han floppar två paret. efter det hamna jag på ett sidobord lyckas syna mig all in med K9 första handen och har bara 3k kvar av 30k innan. Lyckas klonka upp dem till 45k genom att döda alla vid sidobordet och blev erbjuden att byta med botten på Mastertable efter det.

 

Med faktan att vi har en andra chans med 45k stacken på sidobordet lirade man stört aggresivt och lyckades med det mesta hoppade på finalbordet med 70k stack och avslutade det som vinnare nån timme efter sjuka klonkar blandat med solida värdebets störd image och bra bluffar.

 

Så Schmongame vann första deltävlingen i lagpokern och vi siktar på vinna hela skiten nu :) riktigt jävla kul var det att lira live också. Lirade nästan konstant i 9h för att man var run good.

 

 

Ska nog sova snart. Precis varit ute med Botten och Vrakman och firat vinsten lite. Sjukt imponerad att jag utvecklat mitt live spel så mycket på så kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"seriously" :-P

 

Hehe, trodde du jag var på skamlös resteal?

 

Mer att jag kännde att jag dragit ut dig hela dan och klonkat endel. Så kommer bubblan med jag på 6k du 5k. Höjer upp essen och du trycker skamlöst in. Var lite medlidande bara.

 

Minirush igår. upp 1300$, kommmer inte ihåg hur mycket jag lirade. Drog iväg till sviten kl 19 för att lira deras måndagslax. Vet inte vad det är men har börjat klonka endel i livepoker. Kom trea utav 27 spelare. Vi gjorde en deal när vi var 5 kvar då bara en spelare hade över 10bb. Lyckades sno lite blinds efter det men trehandat är jag sjukt besviken på blindade iväg min stack från 80k till 35k då jag hittar Q9off (bästa handen jag haft trehandat) ställer in. BB steker lite men synar sen för 25k till med A5, antar att han aldrig funderade på att folda.

 

Ruskigt kul att lira live har jag upptäckt. Kommer nog bli några sviten besök i veckan från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat på Sviten. Sjukt trevligt ställe faktiskt. Ska du bara lira turrar eller? Om du kör CG, vilka nivåer isf? Att kliva in med mindre än typ 4-5k e rätt trist där. Då e CC bättre om man vill lira lägre, eftersom 20/20-borden har 2k som maxinköp och 50/50-borden 5k. Svitens 10/10 skulle lika gärna kunna va 50/50 :)

 

Men du kanske har koll på allt detta redan?! Sry isf...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuka swings man har nu. Känner att jag inte lirar tok bra heller, vänder nog men måste skaffa pt eller liknande så jag analysera vad jag tappar mest på. Varit lite för många QQ vs KK/AA idag undrar om jag kanske måste släppa damerna enklare . I dagsläget släpper jag dem typ....aldrig, men då brukar man möta mycket mer AK än vad jag gjort idag. 800$ back på en timmes session STABILT :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två händer där jag tycker att jag agerade rätt fast utgång blev fel. Händerna är precis efter varandra.

 

Här stekar jag ett tag och foldar TT efter ett tag.

 

Seat 1: mr.vallentin ($1,440 in chips)

Seat 3: Me2FailNoWay ($2,730 in chips)

Seat 6: stratomax ($9,220 in chips)

Seat 8: BLUB4 ($1,610 in chips)

ANTES/BLINDS

Me2FailNoWay posts blind ($300), stratomax posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

BLUB4 folds, mr.vallentin folds, Me2FailNoWay folds.

 

FLOP [board cards: none ]

stratomax wins $900.

 

 

Tänker ett tag här, funderar på att minbeta, men väljer till slut att ställa in.

 

Seat 1: mr.vallentin ($1,440 in chips)

Seat 3: Me2FailNoWay ($2,430 in chips)

Seat 6: stratomax ($9,520 in chips)

Seat 8: BLUB4 ($1,610 in chips)

ANTES/BLINDS

stratomax posts blind ($300), BLUB4 posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

mr.vallentin folds, Me2FailNoWay bets $2,430 and is all-in, stratomax calls $2,130, BLUB4 folds.

 

FLOP [board cards: 3 of Clubs,9 of Clubs,7 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 3 of Clubs,9 of Clubs,7 of Diamonds,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Clubs,9 of Clubs,7 of Diamonds,Jack of Spades,TD ]

 

 

SHOWDOWN

Me2FailNoWay shows [ Ace of Diamonds,9 of Hearts ]

stratomax shows [ 9 of Diamonds,8 of Clubs ]

 

stratomax wins $5,460.

 

 

 

Tankar om de händerna? Ska jag folda A9 också och ge BLUB4 chansen till walk eller kanske minbeta och förhindra walk men kanske måste släppa mot ställ av strato.

 

Allt låter lika vettigt ur EV situation tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...