Gå till innehåll

Kraclobs Dagbok, Life goes on.


kraclob

Recommended Posts

  • Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det sjuka är ju att han alltid svarar på chatt ändå!

Jo han är ganska sick!

 

fö börjar jag inse mer och mer hur spelberoende jag är körde händer med en polare på jobbet gick in med 200kr och sen kvitt eller dubbelt. som tur stod min A5 mot hans 69 med floppad nia fick in A på river. Var uppe i 600kr då. La ner efter det :) Lägg där till att jag är på familje middag nu och ändå hittar en dator så man kan fördriva tid på pf.

 

Fick mail från betfair idag om att jag måste bekräfta min identitet så ska skicka in Leg+räkning+bankutdrag till dem vilket är orsaken att jag sitter vid denna datorn från början.

 

Jaja ska tillbaka till middagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FFS lirade 6 shooter idag igen, lirar ok men riggen slår sönder mig.

Nyckelhänder:

 

Total number of active players : 5

Seat 1: Laigaard ( 3,150 )

Seat 3: skivvy ( 2,500 )

Seat 4: Kraclob ( 2,470 )

Seat 5: Shaa ( 2,500 )

Seat 6: slasher1999 ( 1,880 )

Tourney Level:1 Blinds(10/20-(no ante))

Laigaard posts small blind [10]

skivvy posts big blind [20]

** Dealing down cards **

Dealt to Kraclob [ Kc, As ]

Kraclob raises to [75]

Shaa folds

slasher1999 folds

Laigaard folds

skivvy calls [55]

** Dealing Flop ** [ Ad, 9d, Th ]

skivvy checks

Kraclob bets [100]

skivvy calls [100]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

skivvy checks

Kraclob bets [200]

skivvy raises to [960]

Kraclob calls [760]

** Dealing River ** [ 3c ]

skivvy checks

Kraclob checks

** Showdown **

skivvy shows [ Qh, 9s ] three of a kind, Nines

Kraclob mucks [ Kc, As ]

** Hand Conclusion **

skivvy wins 2,280 from main pot with three of a kind, Nines

 

 

Total number of active players : 4

Seat 1: Laigaard ( 4,810 )

Seat 3: skivvy ( 4,395 )

Seat 4: Kraclob ( 885 )

Seat 5: Shaa ( 2,410 )

Tourney Level:1 Blinds(10/20-(no ante))

Shaa posts small blind [10]

Laigaard posts big blind [20]

** Dealing down cards **

Dealt to Kraclob [ Kd, Ah ]

skivvy folds

Kraclob raises to [70]

Shaa folds

Laigaard calls [50]

** Dealing Flop ** [ 2s, 2c, 7d ]

Laigaard checks

Kraclob checks

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Laigaard bets [150]

Kraclob calls [150]

** Dealing River ** [ 9c ]

Laigaard goes all-in

Laigaard bets [4,590]

Kraclob folds

Returning uncalled bet [4,590] to Laigaard

** Hand Conclusion **

Laigaard wins 450 from main pot

 

Total number of active players : 4

Seat 1: Laigaard ( 4,631 )

Seat 3: skivvy ( 2,225 )

Seat 4: Kraclob ( 432 )

Seat 5: Shaa ( 5,212 )

Tourney Level:3 Blinds(25/50-(no ante))

Laigaard posts small blind [25]

skivvy posts big blind [50]

** Dealing down cards **

Dealt to Kraclob [ 7d, 7c ]

Kraclob raises to [175]

Shaa folds

Laigaard calls [150]

skivvy folds

** Dealing Flop ** [ Qc, Qh, Qs ]

Laigaard bets [50]

Kraclob goes all-in

Kraclob raises to [257]

Laigaard calls [207]

** Showdown **

Laigaard shows [ Ah, 8c ]

Kraclob shows [ 7d, 7c ]

** Dealing Turn ** [ 8h ]

** Dealing River ** [ 9d ]

** Hand Conclusion **

Laigaard wins 914 from main pot with full house, Queens full of Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter två hårda utekvällar är det dags igen att chilla till lite poker.

 

Ska försöka att lira ihopp de sista 500 poängen jag behöver på tower...Utan att gula vilket känns svårt när det går såhär konstant:

Seat 2: mrbelphy ($4,130 in chips)

Seat 4: Degnen310 ($3,667 in chips)

Seat 6: quinty62 ($2,644 in chips)

Seat 7: AwakeStalker ($2,353 in chips)

Seat 8: tussemor1 ($2,206 in chips)

ANTES/BLINDS

mrbelphy posts blind ($200), Degnen310 posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

quinty62 folds, AwakeStalker bets $2,353 and is all-in, tussemor1 folds, mrbelphy calls $2,153, Degnen310 folds.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,3 of Spades,3 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 3 of Diamonds,3 of Spades,3 of Hearts,King of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Diamonds,3 of Spades,3 of Hearts,King of Diamonds,7 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

AwakeStalker shows [ Ace of Diamonds,7 of Spades ]

mrbelphy shows [ Ace of Clubs,3 of Clubs ]

mrbelphy wins $5,106.

 

Annars ska jag lira betfair weekly och försöka streama lite fotboll gått allmänt crazy och ligger ute med 14k i bets på fotboll. Har satsat på

Kryss i halvlek mellan aston villa och chealsea

Juventus Vinst

Arsenal vinst med 1 - 0

Man city vinst.

 

Känns som det kommer bli fina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade 4k på Arsenal. Fick in Juve 3.7k plus där så ligger +-0 jusst nu. Villa Chealsea ser bra ut mycket kamp men inget supertryck från chealsea. Tror chelsea tar det ändå med ett sent mål. Kommer betta på chealsea efter 70 min om det fortfarande är 0-0 då. annars så verkar city gå åt helvete inte fått in någon stream på matchen heller :(

 

Som det ser ut nu blir det en back dag på sportsbetten, men man vet aldrig.

 

Nån som har några tankar angående Sampdoria - Lazio?

 

På pokerfronten blir det bara BD och BF Weekly idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan BF Weekly är inställd pga deras WSOPE kval idag. Kommer nog lira ett till WSOPE kval istället. Antar att man kan sälja biljetten om man får två :)

 

Annars så gjorde Villa mål precis innan jag hann lägga ett bet på dem :( hade dem på 6 i odds men det gick inte igenom.

 

Funderar på party 300k istället för BF nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är liret över för idag. Kom långt i stora WSOPE men föll på en klantig flip. Lirade daily 6shooter också vilket gick såhär:

Seat 2: Kraclob ( 2,535 )

Seat 3: a253z ( 2,249 )

Seat 4: mic3011 ( 2,396 )

Seat 5: iremmats ( 1,860 )

Tourney Level:3 Blinds(25/50-(no ante))

Kraclob posts small blind [25]

a253z posts big blind [50]

** Dealing down cards **

Dealt to Kraclob [ Js, Ks ]

mic3011 folds

iremmats raises to [175]

Kraclob raises to [400]

a253z folds

iremmats calls [225]

** Dealing Flop ** [ 4c, Jd, 7s ]

Kraclob checks

iremmats goes all-in

iremmats bets [1,460]

Kraclob calls [1,460]

** Showdown **

Kraclob shows [ Js, Ks ]

iremmats shows [ 9s, 7c ]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

** Dealing River ** [ 6h ]

** Hand Conclusion **

iremmats wins 3,770 from main pot with two pair, Nines and Sevens

 

Lyckades pricka in lite sköna bets nu på eftermiddagen. Hittade 5k bettet på att det skulle bli 3 eller mer mål mellan real och villa. Hittade krysset mellan Sampdoria - Lazio för 3k. Så på hela helgen så ligger jag 2k pluss på mitt betfair konto även om pokern gått trögt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat sportsbetta mer och mer och det har gått ganska bra så tänkte redogöra lite tankar om kvällens matcher:

 

AC Milan v Fiorentina: Milan har öppnat serie A bra men inte helt omöjligt att fiorentina skräller. Försöker få fiorentina matchat till 9 på betfair just nu. Hoppar nog att beta om jag inte får det matchat.

 

Hammarby v AIK: hård match att förutspå när det gäller derby. Lutar mot AIK seger men tycker inte det är tillräckligt bra odds på det. Tänkte testa att AIK leder i första halvlek till 3 i odds men det är också lite för litet för spel. Correct score 0-1 känns som ett intressant spel också.

 

Helsingborgs v Djurgardens: Gör ont att säga men tror inte djurgården har en chans i denna match om både rihilahti och arneng är skadade. HIF har lyckats få tag makondele också och med den offensiv dem har nu kommer dem antagligen köra över oss. 3-0 till HIF känns inte helt omöjligt.

 

Orebro v GAIS: Känns som en tråkig match som kommer gnetas fram. Tror det inte blir något mål i första halvlek dock hittar jag inte det bettet nånstans på betfair. Så verkar inte bli något bet på denna match.

 

Det är dem jag funderat över just nu. Inget bet lagt än återkommer senare idag med hur betten läggs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hammarby v AIK: Lutar mot AIK seger men tycker inte det är tillräckligt bra odds på det.

. Correct score 0-1 känns som ett intressant spel också..

 

:h: :h: :h:8-) 8-)

 

Helsingborgs v Djurgardens: Gör ont att säga men tror inte djurgården har en chans i denna match om både rihilahti och arneng är skadade. HIF har lyckats få tag makondele också och med den offensiv dem har nu kommer dem antagligen köra över oss. 3-0 till HIF känns inte helt omöjligt.

.

 

:lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att måla fan på väggen, men min (indirekta) erfarenhet av sportsbetting är att det är jääävligt lätt att det skenar iväg. Dessutom är det svårt att hitta edge, väldigt svårt.

 

Bara ett försiktighetens ord på vägen :-)

Väl medveten om det. Höll på med lite hobbybetting innan jag började med pokern. Ska försöka att undvika fällan att lira på allt man ser. Tankarna här över är som sagt inget spikat i bets än. Kommer sålla lite innan jag bestämmer mig hur kvällens bet kommer ligga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men seriöst ska Kebba cesay och Jan tauer lyckas stoppa Larson och Makondele från att komma runt på kanterna?

 

Utan att vara nedlåtande så har jag mycket svårt att se hur de ska få stopp på Hifs anfallsduo. Nog för att Djurgården har ett hyffsat spelarmaterial, men inte är backlinjen en av de bättre konstellationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl medveten om det. Höll på med lite hobbybetting innan jag började med pokern. Ska försöka att undvika fällan att lira på allt man ser. Tankarna här över är som sagt inget spikat i bets än. Kommer sålla lite innan jag bestämmer mig hur kvällens bet kommer ligga.

 

Jag har tjänat småsummor på MMA-betting (liten omsättning tyvärr), men blåste allt på melodifestivalen av alla jävla evenemang :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att vara nedlåtande så har jag mycket svårt att se hur de ska få stopp på Hifs anfallsduo. Nog för att Djurgården har ett hyffsat spelarmaterial, men inte är backlinjen en av de bättre konstellationerna.

 

Precis! Båda är ruggit offensiva och springer lätt bort sig. Sen att de ska möta två ruggigt heta anfallare. Som kommer få upp dem på läktaren både en och två gånger.

 

3 - 0 till 25 gånger pengarna är inget dåligt vad i dagsläget även om det gör ont att säga det. Om någon hittar odds på att makondele gör mål skulle det uppskattas om de skrev ett inlägg här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tjänat småsummor på MMA-betting (liten omsättning tyvärr), men blåste allt på melodifestivalen av alla jävla evenemang :D

Heh, när jag höll på förut brännde jag endel på IDOL. När flashback maffian satt igång och skulle rösta fram Jens som vinnare :) Trodde det var sure thing :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bets som är lagda nu: (Alla är inte matchade än)

Match Odds Insats

HIF - DIF över 2.5 mål 2 3k

Örebro - Gais 0-0 11 1k

Hammarby - AIK 0-1 9 1k

AC Milan - Fior Fior 8.6 2k

 

Blir nog lite live bets också.

 

EDIT: ruskigt irreterande att den tar bort alla snygga mellanrum som jag höll på att pilla med. Ser jätte otydligt ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde åka iväg till min mor för att scanna in dokument angående WSOPE. Så missade lite livebetting i Milan - Fior. Blev inget bet där mitt blev aldrig matchat innan milan flaxa in en straff.

 

Annars så är det bara två bets som blivit matchade. Det är 1-0 till AIK och 0-0 örebro gais vilket redan är spräckt.

 

Ska nog kolla på Hammarby - AIK och livebetta lite nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...