Gå till innehåll

Bästa Spelarna på Svs


allinjompa

Recommended Posts

20,000 SEK är mer än tillräckligt. Jag skulle kunna tänka mig att spela med 15k också. Däremot om jag skulle vilja leva enbart på det skulle jag inte gå under 150,000 i rulle+backup-cash innan jag sa upp mig från jobbet. (Och dessutom se till att vara vinnande med tillräcklig rate över ett sample på kanske 400,000 händer så att man är säker på att inte bara ha haft tur hittils)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 155
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

värdet är så mycket sämre på 1-2nl än 05-1.150k rulle för 2.50-5? :shock:

 

Om man ska ha det som enda inkomst, ja. Man kan bli riktigt sjuk, man kan få stora oförutsedda utgifter, spelet kan gå åt helvete ett tag och kombinationer av de grejerna kan bli rejält dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite Off Topic kanske men...:

Jerico (eller andra också..), vad tycker du är en bra rulle om man ska börja spela 2,5/5 med fullt inköp. Om man inte lever på det men ändå inte har pengar att sätta in för en ny "stor" rulle om man gular...

 

Vad är mest värde, att spela 2,5/5 med fullt inköp eller att gå upp till 5/10 med halvt inköp (1000 kronor). Jag har skottat lite 5/10 och sett väldigt många 44/5/1.0 nötter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite Off Topic kanske men...:

Jerico (eller andra också..), vad tycker du är en bra rulle om man ska börja spela 2,5/5 med fullt inköp. Om man inte lever på det men ändå inte har pengar att sätta in för en ny "stor" rulle om man gular...

 

Vad är mest värde, att spela 2,5/5 med fullt inköp eller att gå upp till 5/10 med halvt inköp (1000 kronor). Jag har skottat lite 5/10 och sett väldigt många 44/5/1.0 nötter..

 

Tjenare Rammy. Jag är nog inte lika bra som Jerico, men har iaf erfarenheten att ha levt på 2.5/5 och 5/10 poker på SvS i lite över ett halvår. Min första bankrulle-gräns låg på 20 000, vilket då motsvarade 20 inköp (fulla på 2.5/5 eller halva på 5/10). Jag kände länge i början att jag ville få ut lite cash att bränna från pokern, så under en del månader tog jag ut alla pengar som sköt över 20 000.

 

Med tiden insåg jag dock att det var för lite med 20 inköp eftersom jag gick ner på scared money lite väl snabbt. Nuförtiden köper jag in mig för 1200SEK åt gången på SH 5/10 bord och har en rulle på 40 000, dvs en bit över 30 inköp.

 

Tillbaka till dig (detta skulle ju inte handla om mig..). Jag tycker du ska försöka ha minst 25 000 innan du seriöst börjar köpa in dig för 1000SEK. Dessutom tycker jag inte du ska ta ut allt som skjuter över det som jag gjorde, utan låta mer pengar tillfalla bankrullen. Som jag gör nu brukar jag försöka ha ca 20k på bankkontot och låta rullen växa för resten så att jag kan gå upp förr eller senare.

 

Gällande vad som är bäst värde vet jag faktiskt inte. Lägger själv en del tyngd till att pokern ska vara hyfsat roligt, och det är ju på ett sätt mer ös att spela 5/10. Jag tycker dessutom det är lite festligt att man blir halvt shortstackad på ett bord då och då med det inköpet. Som en vis man en gång sa, 'Ibland vill man ju få in degen med AJ'

 

Hoppas jag kunde hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Rammy. Jag är nog inte lika bra som Jerico, men har iaf erfarenheten att ha levt på 2.5/5 och 5/10 poker på SvS i lite över ett halvår. Min första bankrulle-gräns låg på 20 000, vilket då motsvarade 20 inköp (fulla på 2.5/5 eller halva på 5/10). Jag kände länge i början att jag ville få ut lite cash att bränna från pokern, så under en del månader tog jag ut alla pengar som sköt över 20 000.

 

Med tiden insåg jag dock att det var för lite med 20 inköp eftersom jag gick ner på scared money lite väl snabbt. Nuförtiden köper jag in mig för 1200SEK åt gången på SH 5/10 bord och har en rulle på 40 000, dvs en bit över 30 inköp.

 

Tillbaka till dig (detta skulle ju inte handla om mig..). Jag tycker du ska försöka ha minst 25 000 innan du seriöst börjar köpa in dig för 1000SEK. Dessutom tycker jag inte du ska ta ut allt som skjuter över det som jag gjorde, utan låta mer pengar tillfalla bankrullen. Som jag gör nu brukar jag försöka ha ca 20k på bankkontot och låta rullen växa för resten så att jag kan gå upp förr eller senare.

 

Gällande vad som är bäst värde vet jag faktiskt inte. Lägger själv en del tyngd till att pokern ska vara hyfsat roligt, och det är ju på ett sätt mer ös att spela 5/10. Jag tycker dessutom det är lite festligt att man blir halvt shortstackad på ett bord då och då med det inköpet. Som en vis man en gång sa, 'Ibland vill man ju få in degen med AJ'

 

Hoppas jag kunde hjälpa

 

 

Tack för det utförliga svaret :)

 

Min rulle ligger runt 20k, måste hela tiden ta ut för att leva utan sommarjobb som en fattig student under sommaren men nu ska jag nog kunna bygga rulle utan några större utag alls efter att jag kommit hem från lite semester =).

 

Köper in för 500 på 2,5/5 borden men när jag fått för mig att skotta 5/10 har det varit för 1000 kronor vilket i och för sig gått bra men jag vet ju hur lätt man backar några inköp så rullen är för liten för det. Men skoj är det i alla fall.

 

Men det blir nog att få upp rullen på 25-30k och testa 5/10 lite halvseriöst för att fort gå ner till 2,5/5 om jag märker att 5/10 inte går som jag vill :).

 

Det är ju betydligt lättare att spela för 100bb än att möta en bra spelare med 200bb (då man själv också har 200bb). Däremot tappar man ju värde mot fiskar med mycket marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jobb snittar man 30k/mån efter skatt på?

 

Väldigt många jobb. I alla fall bland välutbildat folk i rätt branscher i Stockholm. Är egentligen inte så märkvärdigt om man är medelålders, har hittat sin nisch, och satsar på yrkeslivet. Finns också många egenföretagare som drar in betydligt mer än så.

 

30k skattefritt är förstås väldigt bra betalt för att spela poker på heltid om man tycker det är roligt. Men jag tycker ofta pokervinster ses som alldeles för atraktiva jämfört med lön.

 

Att bara tala om 30k/mån är förstås missvisande eftersom man inte för några allmäna pensionspoäng, ppm-fonder eller ytterligare pensionsavsättningar från att grinda. Plus en del andra socialförsäkringar av varierande attraktivitet. Man kan heller inte göra avdra i deklarationen mot skattefria inkomster, och bara där ryker väl uppemot 1k i månaden jämfört med knegare som (likt undertecknad) försöker utnyttja avdragsmöjligheterna till max.

 

Sen har vi kreditvärdigheten. Går nog oftast att lösa, men allt annat lika, föredrar banken att man har lön och helst från en fast anställning.

 

Att pokervinster dessutom är osäkra behöver jag knappast tillägga.

 

När man är 15-20 är det självklart så att för många låter 30k/månad på poker som det bästa som kan hända inkomstmässigt. Och i den åldern stämmer det säkert. Det man missar är att redan från 30-35 års ålder är den inkomstnivån inget konstigt för ganska många yrken i privat näringsliv. Självklart tjänar majoriteten mindre än så. Men klarar man av att plussa så mycket på poker är det sannolikt så att man skulle klara av både högre studier och krävande arbeten ganska lätt.

 

Att folk kan försörja sig på poker tycker jag alltid är roligt att höra, men proportionerna bör förbli de rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jobb snittar man 30k/mån efter skatt på?

 

 

Vilket säljaryrke som helst i princip. Ta mitt tidigare jobb som fältsäljare för en byggfirma; grundlön på 32 000 före skatt och 22% provision på allt som jag sålde. Snittade ca 100 000kr/mån efter skatt i 1½ års tid. Kräver ingen högre utbildning heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhhh, nej.

 

Om inte dollarn har tankat till 2,5 SEK/$ sen sist jag kollade kursen förstås...

 

Borjar med att beklaga stavningen, sitter vid utlandskt tangentbord.

 

Ar det inte 1000 kronors inkop pa 2,5 5 kronors svs? 1400 kronor pa NL200.

Var ett tag sedan jag spelat pa Svs sa jag kan ha fel.

 

Att man kan leva pa 15 tusen i manaden pa pokerspelande raknar jag inte som alternativ. Av tidigare namnda orsaker, pension mm. Har du 30 i snitt over ett halvar gar det att overvaga, men inte forrans du har en buffert pa banken som mojliggor andra alternativ efter att du inte ar vinnande pa poker langre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man kan leva pa 15 tusen i manaden pa pokerspelande raknar jag inte som alternativ. Av tidigare namnda orsaker, pension mm. Har du 30 i snitt over ett halvar gar det att overvaga, men inte forrans du har en buffert pa banken som mojliggor andra alternativ efter att du inte ar vinnande pa poker langre.

 

QFT. Stor buffert...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre värde? Vad har du för statistik som underlag för det påståendet? Spelar du shorthanded eller fullring?

 

 

 

 

jag har spelat en del på 1-2 både fullring och shorthanded märktes tydligt på sämre värde över hela linjen mot 05-1 ja drog in ungefär lika mycket i pengar på 1-2 som 05-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns hur några riktigt bra spelare på svs men man kan ju knappast jämföra de som lirar på låga nivåer och de som lirar på höga nivåer. På låga nivåer finns det ju riktigt bra spelare, radicalen, hUSTLah88, NickLeeson, slyngryta etc. Dessa spelare drar in grymt bra på sina nivåer. Sedan finns det grymt bra spelare på höga nivåer såsom, Jarde_,Dared, Furbs, Mr.Hell etc.

Alla dessa spelare är bra men är bra på sina nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad drog du in då? på fr och sh?

 

timlönen var ungefär lika på 05-1,1-2 ja varierade mellan sh fr 3-4 bord samtidigt men ja har bara kört ca 5 veckor dagligen på 1-2 så ja kan ju ha fel.har 40bb/100 händer i vinst på 05-1 den här månaden vet ej vad man kan få på 1-2 men det går ju ner i värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Akta er för radicalen, han är jätteduktig, förmodligen plus 1-2 miljoner kr på bara Svenska spel. brukar sitta på 1-2 till 10-20. Han är så pass duktig att han en gång bluffade bort två spelare som hade floppat varsitt par. Han har bra disiplin och lägger aldrig in pengar i onödan, om han bluffar så har du ingenting, för han är jätteduktig på poker så det bästa är att inte spela mot honom, alltså han är superduktig. Han brukar gå plus ca 1-4BB per bord och dygn. Förmodligen top 2 genom tiderna på nätpoker, endast Ongames supergrinder "tolgtiger" kan nog rankas högre i hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket säljaryrke som helst i princip. Ta mitt tidigare jobb som fältsäljare för en byggfirma; grundlön på 32 000 före skatt och 22% provision på allt som jag sålde. Snittade ca 100 000kr/mån efter skatt i 1½ års tid. Kräver ingen högre utbildning heller.

Är du totalt störd?, vanliga människor kan liksom inte få sådana jobb, bara för att du lyckades ha flyt, och fick ett monsterjobb av din rika farbror eller nåt liknande. Har man 15k efter skatt per månad på poker så kan man vara mer än nöjd, sen om du nu tror att alla jobb betalar 30k efter skatt så kan du ju skaffa ett sådant jobb av din andra rika farbror. En vacker dag kanske du inser hur världen ser ut din silverskeds farbror-abuse-fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta er för radicalen, han är jätteduktig, förmodligen plus 1-2 miljoner kr på bara Svenska spel. brukar sitta på 1-2 till 10-20. Han är så pass duktig att han en gång bluffade bort två spelare som hade floppat varsitt par. Han har bra disiplin och lägger aldrig in pengar i onödan, om han bluffar så har du ingenting, för han är jätteduktig på poker så det bästa är att inte spela mot honom, alltså han är superduktig. Han brukar gå plus ca 1-4BB per bord och dygn. Förmodligen top 2 genom tiderna på nätpoker, endast Ongames supergrinder "tolgtiger" kan nog rankas högre i hela världen.

 

HAHA, är du seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du totalt störd?, vanliga människor kan liksom inte få sådana jobb, bara för att du lyckades ha flyt, och fick ett monsterjobb av din rika farbror eller nåt liknande. Har man 15k efter skatt per månad på poker så kan man vara mer än nöjd, sen om du nu tror att alla jobb betalar 30k efter skatt så kan du ju skaffa ett sådant jobb av din andra rika farbror. En vacker dag kanske du inser hur världen ser ut din silverskeds farbror-abuse-fisk.

 

Varför kan inte "vanliga" männsikor få såna jobb menar du? Om du är hyfsat social, är beredd att arbeta hårt och kan tänka dej plugga ett par år på typ IHM eller handels så kan du vara där i närheten. Tro inte att bara för att du själv inte är beredd att satsa så är det omöjligt för andra att nå någonstans för så är inte fallet.

 

Det behöver absolut inte bero på nån rik släting eller liknande utan bara lite ambition och uppsatta mål. Gnäll inte på andra som försöker bara för att du inte pallar själv, det låter endast bittert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...