Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tycker mig ha lite problem med spelet i mörkarna. Nu snackar vi alltså Fix Limit, låga nivåer och 9-10 spelare.

Sajterna just nu är i huvudsak WPX och Bestpoker och det stjäls mer än jag är van vid. Och det jag undrar är förstås om det finns generella riktlinjer för försvar i mörkarna i följande situationer:

1) I SB mot stealraise fr knappen

2) I BB mot stealraise fr knappen när SB lägger

3) I BB mot stealraise fr knappen när SB synar

4) I BB när SB höjer

Dessutom vill jag gärna ha tips för vilka händer som ska höjas mot bara SB som kompletterar.

Postad

Nu vet inte jag hur "lågt" du spelar, men generellt om knappen höjer och du tittar ner på A3o eller K9s så höj eller lägg dig när du sitter på lilla mörkern då detta är händer som mår bättre av att isoleras mot en motståndare. Vet du om att stora mörkern ändå tänker syna en höjning; lägg dig. Händer som är überbra höjer du med som vanligt.

Om knappen höjer och du sitter på stora mörkern och lilla mörkern har lagt sig så är det bara att höja med de händer du brukar och kallsyna med any two suited eller K6o. Du får väldigt bra odds för en syn här då knappens range är stor.

Om knappen höjer och lilla mörkern synar så kan du i princip syna med allt utom 72o. Höj med händer där du vill få upp värdet, betänkt dock att du troligtvis får med dig två spelare.

Om lilla mörkern höjer, så återhöjer jag i princip vilken hand som helst. Syn är ganska OK med, att lägga sig känns ganska avlägset om nu inte lilla mörkern enbart höjer 1/20 och du sitter på skräp.

Om lilla mörkern kompleterar varenda eviga gång så får du väl bara höja tills att han slutar. :)

Postad
Nu vet inte jag hur "lågt" du spelar,
$0.5/1 och $1/2.

Om knappen höjer och du sitter på stora mörkern och lilla mörkern har lagt sig så är det bara att höja med de händer du brukar och kallsyna med any two suited eller K6o. Du får väldigt bra odds för en syn här då knappens range är stor.

Och det här är anledningen till min kommentar om låg nivå... Är det inte så att raken har ganska stor påverkan här också? Eller har jag fattat fel?

Om lilla mörkern kompleterar varenda eviga gång så får du väl bara höja tills att han slutar. :)

Jo, jag borde nog spela lite mera aggressivt i BB mot bara SB.

Tack för svaren.

Postad

Jag trebetar aldrig i mörkarna när knappen/SB höjer utan synar med alla händerna jag vill spela och c/r sedan floppen. Eftersom fi nästan alltid CB alla floppar så får du ändå in de betsen du hade fått om du hade höjt tillbaka pre och nu säger du inte vad du har heller då du spelar 84o och AA likadant.

Dessutom vill jag gärna ha tips för vilka händer som ska höjas mot bara SB som kompletterar.

Det beror på vem fi är. Är det en synglad person så är jag mer benägen att checka händer som 97 osv och se floppen. Är det bara en idiot så höjer jag med nästan allt utom de absolut sämsta händerna.

Postad

Om knappen höjer och lilla mörkern synar så kan du i princip syna med allt utom 72o. Höj med händer där du vill få upp värdet, betänkt dock att du troligtvis får med dig två spelare.

Jag resonerar tvärtom. Här synar jag inte med K8 tex. Jag resonerar så att det blir förfärliga Reversed implied odds med K8 mot 2ppl. Däremot mot 1ppl synar jag här.

Tänker jag fel här?