heltok Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Postad 10 Augusti , 2005 1.90 missar något bord då och då. spelar jag 8bord så får kanske 6-7st livetracker. ofta så ser man inte handranking på enstaka bord. när man manuellt försöker starta livetracker står det att man redan har igång max(8bord). Ok, är det när du kör auto detection mode som du bara får 6-7 trackers av 8 bord? ofta så ser man inte handranking på enstaka bord Vet inte om jag förstår, syns inte hand rankingen men all annan stats? ja auto. har hänt tidigare innan 1.90 också. tror helt enkelt den tror att jag har igång fler bord än vad jag har. dvs när den kollar hur många bord jag har ingång innan den börjar fundera på att starta live-tracker så gör den en felaktig bedömning om antalet livetrackers som är igång. nja, handrakning och odds att förbättra sin hand, dvs siffrorna nere till vänster här: http://www.pokeroffice.com/screenshots/empire_100.gif Citera
Fredrik Ericsson Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Postad 10 Augusti , 2005 Efter 1.90 ser PO inte längre mina egna kort och samlar ingen statistik om andra spelare. Har testat både med autodetect och utan. Har bara en javaw.exe i listan. Det ser ut som du saknar en viktig funktion i PO, pröva följande: 1. Starta om dator 2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update190.exe 3. Starta om dator 4. Starta PokerOffice Citera
bjornufknu Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Postad 10 Augusti , 2005 Hmmm... märkligt. Det troligaste är att det blivit något fel när du uppdaterat till 1.90. Pröva följande: 1. Starta om dator 2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update190.exe 3. Starta om dator 4. Starta PokerOffice Funkar? Overlayen i 1.90 är rejält mycket bättre eftersom den inte har något flimmer, så du borde försöka uppgradera. Skumt värre, men nu fungerar det igen! Tack för hjälpen. Citera
thorn Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Postad 10 Augusti , 2005 Jag körde en ominstallation, och efter nån timmes frenetiskt letande efter reg.koden och en import av PT databasen så funkar det fint igen! Citera
Björn85 Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Postad 10 Augusti , 2005 Hej, Jag spelar hos prima nätverket och kör där multipla bord. Jag har uppmärksammat att PO räknar antalet timmar fel under performance. Säg att jag spelar 3 bord under 1h. PO räknar det då som att jag har spelat 1h+1h+1h=3h. Detta medför ju att $Won/Hour inte alls stämmer, visst kan man räkna ut det genom att dividera antalet uppskattade timmar med vinsten men det blir ju bara en estimation. Är detta en bugg eller har jag bara fel i inställningarna? Ursäkta mig om detta tagits upp tidigare, har inte läst allt i denna tråden.. Citera
cheunce Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Går det att importera hand history från en mailserver som kör IMAP eller funkar det bara med POP3? Kör nämligen en egen mailserver hemma som pop:ar alla mina olika mailkonto. Citera
cheunce Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Hej, Jag spelar hos prima nätverket och kör där multipla bord. Jag har uppmärksammat att PO räknar antalet timmar fel under performance. Säg att jag spelar 3 bord under 1h. PO räknar det då som att jag har spelat 1h+1h+1h=3h. Detta medför ju att $Won/Hour inte alls stämmer, visst kan man räkna ut det genom att dividera antalet uppskattade timmar med vinsten men det blir ju bara en estimation. Är detta en bugg eller har jag bara fel i inställningarna? Ursäkta mig om detta tagits upp tidigare, har inte läst allt i denna tråden.. Det låter som ett korrekt sätt att räkna. Annars blir ju $Won/Hour olika beroende på hur många bord du spelar. Ex en vecka spelar du bara ett bord för att du ska känna dig för på en högre nivå, veckan efter spelar du 4 bord. För att du ska kunna jämföra resultatet så vil man ju veta $Won/hour per bord. Eller är det jag som tänker fel? Citera
Björn85 Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Hej, Jag spelar hos prima nätverket och kör där multipla bord. Jag har uppmärksammat att PO räknar antalet timmar fel under performance. Säg att jag spelar 3 bord under 1h. PO räknar det då som att jag har spelat 1h+1h+1h=3h. Detta medför ju att $Won/Hour inte alls stämmer, visst kan man räkna ut det genom att dividera antalet uppskattade timmar med vinsten men det blir ju bara en estimation. Är detta en bugg eller har jag bara fel i inställningarna? Ursäkta mig om detta tagits upp tidigare, har inte läst allt i denna tråden.. Det låter som ett korrekt sätt att räkna. Annars blir ju $Won/Hour olika beroende på hur många bord du spelar. Ex en vecka spelar du bara ett bord för att du ska känna dig för på en högre nivå, veckan efter spelar du 4 bord. För att du ska kunna jämföra resultatet så vil man ju veta $Won/hour per bord. Eller är det jag som tänker fel? Har svårt att tro att det är korrekt faktiskt. Bara för att jag spelar 150 händer/timme (3bord) så betyder det ju inte att jag har spenderat 3 timmar framför pokern, vilket PO räknar det som. Ett exempel: Enligt PO har jag spenderat 1000h framför pokern och har en vinst på $5.000, det blir $5/h. Men dessa 1000h stämmer ej utan skall egentligen ligga på runt 333h (vilket jag inte kan veta exakt eftersom jag inte ser statistik på detta nånstans i PO). Den riktiga timlönen som jag haft under denna period och som jag vill ha statistik på är alltså $15/h. Sen är ju meningen att $Won/Hour ska se olika ut beroende på hur många bord man spelar så man ser skillnaden och vilket antal bord som passar en själv bäst. Citera
TheVitruvianMan Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Någon som vet om PO fungerar med Pokerchamps.com? Om det gör det, vad ska man välja i PO-inställningarna? // TVM Citera
Kidder Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Hej, Jag spelar hos prima nätverket och kör där multipla bord. Jag har uppmärksammat att PO räknar antalet timmar fel under performance. Säg att jag spelar 3 bord under 1h. PO räknar det då som att jag har spelat 1h+1h+1h=3h. Detta medför ju att $Won/Hour inte alls stämmer, visst kan man räkna ut det genom att dividera antalet uppskattade timmar med vinsten men det blir ju bara en estimation. Är detta en bugg eller har jag bara fel i inställningarna? Ursäkta mig om detta tagits upp tidigare, har inte läst allt i denna tråden.. Men det är ju så här man måste räkna, dvs antalet bordstimmar, vet du med dig att du multitablar för det mesta, så får du uppskatta eller bokföra separat exakt antalet timmar. Citera
cheunce Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Ett exempel: Enligt PO har jag spenderat 1000h framför pokern och har en vinst på $5.000, det blir $5/h. Men dessa 1000h stämmer ej utan skall egentligen ligga på runt 333h (vilket jag inte kan veta exakt eftersom jag inte ser statistik på detta nånstans i PO). Den riktiga timlönen som jag haft under denna period och som jag vill ha statistik på är alltså $15/h. Sen är ju meningen att $Won/Hour ska se olika ut beroende på hur många bord man spelar så man ser skillnaden och vilket antal bord som passar en själv bäst. Tror att faktiskt tanken med timmar i PO är tänkt som table hours. Men det kan ju bara utvecklarna svara på vad som är meningen med $Won/hour. Jag kan förstå att det inte är det du vill ha och det vore kanske bra om PO hade stöd för både "vinst/timme" och "vinst/bord timme". Båda tycker jag kan vara intressanta och så blir alla nöjda och glada och lever lyckliga i alla sina dagar Citera
Fredrik Ericsson Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Tror att faktiskt tanken med timmar i PO är tänkt som table hours. Men det kan ju bara utvecklarna svara på vad som är meningen med $Won/hour. Ja, $won/hour i PO är table hours. Rent statistiskt så kan detta vara att föredra av jämförelseskäl. Dock så finns planer på att även visa $won/hour som inte är i table hours, detta är en ganska komplex operation tidsmässigt så den kommer att komma som tillval (dvs inte som default av prestandaskäl). Går det att importera hand history från en mailserver som kör IMAP eller funkar det bara med POP3? Kör nämligen en egen mailserver hemma som pop:ar alla mina olika mailkonto. Nej, det går bara att köra POP3. Någon som vet om PO fungerar med Pokerchamps.com? Om det gör det, vad ska man välja i PO-inställningarna? Nej, inget stöd för Pokerchamps ännu. Citera
jason Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Efter senaste uppdateringen som kom i veckan så har PO börjat strula lite, efter ca 1 timmes spel (4:a bord) så börjar Mysqld-opt.exe samt javaw.exe processerna knycka nästan 100% av processor kraften. Har kört PO i mer än 1 år nu och har aldrig haft problemen tidigare, men nu så har det kommit flera dagar i rad, och det började just efter förra uppdateringen. Stänger jag ner 2-3 bord så sjunker även dom två ovannämda processerna till normal nivå igen. Har provat att starta om PO under "spelets gång" men så fort det kommer igång igen och borden börja "trackas" så åker börjar CPU'n stiga direkt. Någon mer som upplevt problemet? Citera
Fredrik Ericsson Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Efter senaste uppdateringen som kom i veckan så har PO börjat strula lite, efter ca 1 timmes spel (4:a bord) så börjar Mysqld-opt.exe samt javaw.exe processerna knycka nästan 100% av processor kraften. Har kört PO i mer än 1 år nu och har aldrig haft problemen tidigare, men nu så har det kommit flera dagar i rad, och det började just efter förra uppdateringen. Stänger jag ner 2-3 bord så sjunker även dom två ovannämda processerna till normal nivå igen. Har provat att starta om PO under "spelets gång" men så fort det kommer igång igen och borden börja "trackas" så åker börjar CPU'n stiga direkt. Kör du autostart? (Auto Detection Mode), det har rapporterats att det finns en möjlig minnesläcka i denna. Vilken sajt spelar du på? Citera
Mr_Mitac Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Apropå Autodetect.. Ingen bugg men dock irriterande. Om man spelat på ett ej stött bord tex Omaha, samtidigt som man använder PO på ett texasbord så kommer det upp en varingstext varje gång det sker något på Omahabordet. Skulle vara bra om man kunde ställa in så att det inte varnar hela tiden. Citera
jason Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Fredrik: Japp, kör med Autodetect på (kan slå av funktionen och se om det blir bättre). Tycker annars det är en fin fin funktion. Spelar på Empire. Citera
Fredrik Ericsson Postad 13 Augusti , 2005 Rapport Postad 13 Augusti , 2005 Apropå Autodetect.. Ingen bugg men dock irriterande. Om man spelat på ett ej stött bord tex Omaha, samtidigt som man använder PO på ett texasbord så kommer det upp en varingstext varje gång det sker något på Omahabordet. Skulle vara bra om man kunde ställa in så att det inte varnar hela tiden. Jaha, ja, jag förstår vad du menar. Vi får lägga till en "Never show this again" i boxen. Citera
jason Postad 13 Augusti , 2005 Rapport Postad 13 Augusti , 2005 Fredrik: Har provat att stänga av Autodetecten, men tyvärr blir det in så mycket bättre, lite bättre blir det, den verkar nu inte ta 100% CPU men den ligger och tuggar på runt 50% CPU större delen av tiden. Kör jag bara 1 bord så är det inga problem alls, men så fort jag kör 3-4 bord så kommer problemen ganska omgående. Har du något tips i bakfickan på vad man kan testa så provar jag mer än gärna. Citera
Fredrik Ericsson Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Har provat att stänga av Autodetecten, men tyvärr blir det in så mycket bättre, lite bättre blir det, den verkar nu inte ta 100% CPU men den ligger och tuggar på runt 50% CPU större delen av tiden. Kör jag bara 1 bord så är det inga problem alls, men så fort jag kör 3-4 bord så kommer problemen ganska omgående. Har du något tips i bakfickan på vad man kan testa så provar jag mer än gärna. 1. Har du bytt till MySQL? 2. Har du stängt av dina egna total stats? (Via statistics->performance i live fönstret) 3. Vilka stats kör du medans du spelar? (I overlayen) 4. Är detta på Empire? Citera
TheVitruvianMan Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Någon som vet om PO fungerar med Pokerchamps.com? Om det gör det, vad ska man välja i PO-inställningarna? // TVM Någon som vet och kanske kan hjälpa mig ? Citera
jason Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Fredrik: 1. Har du bytt till MySQL? Ja, har kört med MySQL det senate halvåret ungefär. 2. Har du stängt av dina egna total stats? (Via statistics->performance i live fönstret) Nej! det hade jag inte gjort, har stängt av det nu. Har dock inte varit problem med detta tidigare. Har +100.000 händer i databasen så någonstans går väl gränsen kanske. 3. Vilka stats kör du medans du spelar? (I overlayen) Nr of Hands, Saw Flop %, Saw Flop Not Blind%, Pre Flop Raise%, $Won 4. Är detta på Empire? Japp, spelar endast på Empire. Skall se om det blir bättre nu efter att jag stängt av mina egna statistik, återkommer med resultatet. Citera
morberg Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Jag förmodar att du inte har samma användarnamn på Party som på Empire och det är därför som du inte ser att statistiken ändras. Jag har inte PO på denna burken men där ska finnas en inställning någonstans där du ställer in för vilken användare det ska visas statistik för. I nuläget kan man inte "sammanfoga" statistik för två olika alias, dvs du kan inte kombinera din statistik för Party-nicket och Empire-nicket. Det ska dock bli implementerat i en framtida version enligt administrator på PO forum Har detta blivit implementerat än? Citera
Kidder Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Jag förmodar att du inte har samma användarnamn på Party som på Empire och det är därför som du inte ser att statistiken ändras. Jag har inte PO på denna burken men där ska finnas en inställning någonstans där du ställer in för vilken användare det ska visas statistik för. I nuläget kan man inte "sammanfoga" statistik för två olika alias, dvs du kan inte kombinera din statistik för Party-nicket och Empire-nicket. Det ska dock bli implementerat i en framtida version enligt administrator på PO forum Har detta blivit implementerat än? Troligen inte, men jag håller med morberg om att detta måste vara high prio, det är ett jävla bytande på nicks och totalen är ju helintressant, nu bokför jag dubbelt i excel ark och detta hade jag sluppit isåfall..piskan på programmerarna nu Fredrik.... Citera
garviset Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Jag har använt PO ett tag med Multipoker och det funkar fint. Nu testade jag på Ladbrokes, och allt ser ut att funka. Men datan från livetrackern sparas inte i programmet fast jag clickar på yes när den frågar om jag vill uppdatera statsen med den sessionen? Bara Multipokerhänder där. Vad kan felet vara? Citera
heltok Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 javaw.exe äter cpu och minne. efter några timmar spel så ligger javaw.exe runt 40(10-70)% cpu och 120MB minnesanvändning... är detta normalt? Citera
Recommended Posts