Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

samma här... nån lösning?

Det låter som att något blivit fel vid uppgraderingen, pröva följande:

 

1. Starta om datorn

2. Ladda ner och kör http://www.pokeroffice.com/update/update189.exe

3. Starta om datorn

4. Starta PokerOffice

 

Någon skillnad?

 

Jag kör den oregistrerade versionen än så länge och har en liten fråga angående livetrackern. Det är så att när den hoppat igång så visas bara korten, men inget annat (vad man har exempelvis). Hur får man fram det?

Ser du inte dina egna hålkort? Vad har du för operativsystem? Vilken sajt spelar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hämtade test versionen av PO häromdagen (skulle funka ett visst antal händer). När jag installerat det och skulle köra första gången öppnades några fönster som var "tomma", dvs det fanns inget i dem. Däremot stod det titlar i ramen, tex något med wizard (antar att det är en setup wizard). Under Wizard fönstret fanns ett fönster till som också var tomt. När jag stänger av programmet kommer det upp ytterligare ett tomt fönster där det står nogåt om shutdown.

Är detta ett känt problem eller är jag unik? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Ericsson skrev:

 

Ser du inte dina egna hålkort? Vad har du för operativsystem? Vilken sajt spelar du på?

 

 

Jag har precis samma problem. Laddade hem den senaste versionen av PO i förra veckan. Själv kör jag med XP och på Primanätverket.

Ok, kolla följande:

 

Tryck Ctrl+Alt+Del och kolla under processer att du har två processer med namn "Javaw.exe". Har du det?

 

Jag hämtade test versionen av PO häromdagen (skulle funka ett visst antal händer). När jag installerat det och skulle köra första gången öppnades några fönster som var "tomma", dvs det fanns inget i dem. Däremot stod det titlar i ramen, tex något med wizard (antar att det är en setup wizard). Under Wizard fönstret fanns ett fönster till som också var tomt. När jag stänger av programmet kommer det upp ytterligare ett tomt fönster där det står nogåt om shutdown.

Är detta ett känt problem eller är jag unik?

Du är faktiskt unik, vi har aldrig haft någon med detta (något bisarra) problem. Vad kör du för brandvägg, har du möjligtvis blockat Java? (PokerOffice är utvecklat i Java). Vad har du för operativsystem (windows XP. etc)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PO verkar också inte vilja stänga av sig ordentligt, ofta ligger processen kvar långt efter jag stängt av.

 

Jag måste avsluta processen manuellt efter datorn har stått och tuggat en stund. Något hänger sig.

 

"Avsluta Message Handler?"

 

Jag har nu avinstallerat Poker Office och datorn fungerar återigen fint. Det var extremt irriterande att alltid behöva vänta och sedan stänga av "Message Handler" fastän inte programmet ens varit igång.

 

Fixa gärna det problemet så att jag kan använda ert nimma program igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma här... nån lösning?

Det låter som att något blivit fel vid uppgraderingen, pröva följande:

 

1. Starta om datorn

2. Ladda ner och kör http://www.pokeroffice.com/update/update189.exe

3. Starta om datorn

4. Starta PokerOffice

 

Någon skillnad?

 

Ingen skillnad. Man ser bara en person åt gången i Live Tracker (personen byts varje hand till nästa person medsols på bordet), mina egna hålkort är dolda i Live Tracker, overlayen fungerar inte alls.

 

Om jag däremot avbockar "Display Stats" under "Poker Table Overlay" (Live Tracker Setup), så ser jag alla spelarnas statistik samtidigt (dvs problemet med en spelare åt gången medsols försvinner) i Live Tracker. Statistiken verkar vara komplett, förutom foldSBtoBlindSteal och foldBBtoBlindSteal, som alltid står på 0.0%. Mina hålkort syns inte som vanligt.

 

Jag spelar på BetHoldem, kör XP, har laddat ner senaste uppdateringen (1.89), har följt anvisningarna ovan, har processen javaw.exe igång, osv.

 

Tacksam för all hjälp som erbjuds!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade varför mitt poker office hade tomma fönster.

Egentligen vet jag inte varför men fönstren fungerade när jag stängde av kantutjämningen på mitt grafikkort.

Lite märkligt tycker jag men...

 

Jag har samma problem som GZ dock, med message handler som inte vill stängas av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var extremt irriterande att alltid behöva vänta och sedan stänga av "Message Handler" fastän inte programmet ens varit igång.

 

Fixa gärna det problemet så att jag kan använda ert nimma program igen.

Ja, det var en olycklig bugg som smög sig in i 1.89. Fix för detta kommer i 1.90.

 

Om jag däremot avbockar "Display Stats" under "Poker Table Overlay" (Live Tracker Setup), så ser jag alla spelarnas statistik samtidigt (dvs problemet med en spelare åt gången medsols försvinner) i Live Tracker. Statistiken verkar vara komplett, förutom foldSBtoBlindSteal och foldBBtoBlindSteal, som alltid står på 0.0%. Mina hålkort syns inte som vanligt.

Jag tror att detta är ett symptom av ditt tidigare problem, dvs att du inte fick någon POEngine. Med 1.89 skall du ha två Javaw.exe i processlistan (men jag gissar att du bara har en ?), där den ena representerar det som tidigare var POEngine.exe. Detta gör att du inte får några hålkort och att det blir fel i overlayen. Ärligt talat så har vi ingen aning om varför det inte funkar med POEngine på just ditt system, vi har kämpat mycket med att förstå detta utan framgång.

 

Vi släpper en ny overlay till Prima i 1.90 som är flimmerfri (den som är ute nu är lite flimmrig), men jag tvivlar tyvärr på att det kommer bli någon skillnad för dig. Kan du verifiera att du bara har en Javaw.exe i processlistan? (Och därmed saknar en..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så har vi ingen aning om varför det inte funkar med POEngine på just ditt system, vi har kämpat mycket med att förstå detta utan framgång.

...

Kan du verifiera att du bara har en Javaw.exe i processlistan? (Och därmed saknar en..)

 

Japps, bara en javaw.exe i processlistan...

Har dual monitors också, testade dock att bara köra med en monitor, men utan skillnad. Tack för all hjälp som Ni lägger ner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar shorthanded tycker jag inte riktigt att PO klassar motsåndarna rätt. typ alla blir ganska lätt lose. Så jag brukar ändra lite i inställningarna. Men hur många procent bör en lose VS tight spelare se floppen på ett 6-manna bord. Ska man ränkna med blindsen i det..

Finns väldigt lite litteratur som shorthanded NL cashgame som förklarar detta av vad jag har sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har släppt 1.90 idag, detta är nytt:

 

-- Live Tracker Auto Detection Mode --

Du kan nu ställa in att det alltid skall startas en live tracker med dina inställningar så fort det startas ett nytt pokerbord (dvs PokerOffice känner av om det finns ett nytt bord i ditt system och startar då upp en live tracker automatiskt).

 

-- Prima Overlay Förbättringar --

En ny Prima/Ladbrokes overlay utan flimmer.

 

+ Buggfixar.

 

Rapportera gärna eventuella buggar här eller på support@pokeroffice.com, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

najs

 

-- Live Tracker Auto Detection Mode --

Du kan nu ställa in att det alltid skall startas en live tracker med dina inställningar så fort det startas ett nytt pokerbord (dvs PokerOffice känner av om det finns ett nytt bord i ditt system och startar då upp en live tracker automatiskt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon aning om när det kommer bättre stöd för MTTs? dvs. att den kan upptäcka buy in och sådant automatiskt?

Det som saknas för MTT:s är buyin och fee. Problemet är att det rent tekniskt är i stort sett omöjligt att få tag i denna information då den inte presenteras någonstans. Du kan ändra/lägga till denna info manuellt i PokerOffice från tournament tabben istället (eller importera Summary HH-filen från pokersajten efteråt). Dock så är inget uteslutet så en liten möjlighet finns att det går att extrahera information tekniskt i framtiden.

 

Vad gäller live trackning av mindre MTT:s så är ett smart trick att sätta en live tracker på alla borden från start, då har du redan information om dina finalmoståndare när du når finalbordet (och behöver inte starta en ny tracker för detta bord)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-- Live Tracker Auto Detection Mode --

Du kan nu ställa in att det alltid skall startas en live tracker med dina inställningar så fort det startas ett nytt pokerbord (dvs PokerOffice känner av om det finns ett nytt bord i ditt system och startar då upp en live tracker automatiskt).

 

Mycket bra funktion alldeles lysande...men en sak som är lite sådär

är att hand rank på Party kommer upp före bägge korten är utdelade.

Detta fenomenet fanns tidigare också men jag har inte orkat påpeka det tidigare. På Prima är det inte så..det är bara kosmetika men jag tänkte i allafall påpeka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har släppt 1.90 idag...

...Rapportera gärna eventuella buggar här eller på support@pokeroffice.com, tack!

 

Med risk för att låta tjatig, men efter installationen av 1.90 så uppstår exakt mitt gamla problem, dvs Live Tracker visar bara en spelare åt gången, och Overlayen fungerar inte... Ska försöka installera 1.89 istället. Hojta till om du får nån snilleblixt!

 

(Edit: Nu när jag kör 1.89 igen fungerar allt perfekt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta tjatig, men efter installationen av 1.90 så uppstår exakt mitt gamla problem, dvs Live Tracker visar bara en spelare åt gången, och Overlayen fungerar inte... Ska försöka installera 1.89 istället. Hojta till om du får nån snilleblixt!

Hmmm... märkligt. Det troligaste är att det blivit något fel när du uppdaterat till 1.90. Pröva följande:

 

1. Starta om dator

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update190.exe

3. Starta om dator

4. Starta PokerOffice

 

Funkar? Overlayen i 1.90 är rejält mycket bättre eftersom den inte har något flimmer, så du borde försöka uppgradera.

 

Mycket bra funktion alldeles lysande...men en sak som är lite sådär är att hand rank på Party kommer upp före bägge korten är utdelade.

Det är väl egentligen ingen bugg, det är mer att party visar korten lite sent (efter att de delats ut), och således så dyker korten (och ranken) upp tidigare i PO. Men det är klart, kör man bara overlayen så blir det lite spoilervarning på korten, är det det du störs av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.90 missar något bord då och då. spelar jag 8bord så får kanske 6-7st livetracker. ofta så ser man inte handranking på enstaka bord. när man manuellt försöker starta livetracker står det att man redan har igång max(8bord).

Ok, är det när du kör auto detection mode som du bara får 6-7 trackers av 8 bord?

 

ofta så ser man inte handranking på enstaka bord

Vet inte om jag förstår, syns inte hand rankingen men all annan stats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 1.90 ser PO inte längre mina egna kort och samlar ingen statistik om andra spelare. Har testat både med autodetect och utan. Har bara en javaw.exe i listan.

 

loggen säger:

Using Version: [190]

Non Fatal Error> mysql-opt.exe not found trying to start mysqld.exe

Pinging MySQL server . . . Response: [ALIVE]

Got window name: [Crash "N Burn - Hold'em - $2/$4. Good Luck rosengren ! [Connection is very good ]] from handler.

Started new client draw thread

Waiting for connections on port [19999]

Fatal Error> Server socket did not get any connections from the live tracker engine for 10s

Non Fatal Error> Hand History not found for gameid#2510141405

HH vector size:0

HH vector content:

Non Fatal Error> Hand History not found for gameid#2510141405

Non Fatal Error> Hand History not found for gameid#2510141405

Non Fatal Error> Hand History not found for gameid#2510141405

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...