Gå till innehåll

Hur fungerar en pokersajt?


Mirx

Recommended Posts

Min fråga är off topic och rent teknisk, hur fungerar en pokersajt egentligen.

Är det olika för olika pokernätverk eller bygger alla på liknande system?

 

Vet inte om det är någon som kan detta, har sökt på forumet men inte hittat något konkret om hur det fungerar.

 

Hoppas någon här kan komma med ett bra svar.

 

Tack i förhand.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, jag ska se till att läsa.

Jag har inga planer på att starta ett nätverk för jag har inte den "bankrullen" för en sån insats utan det är en idé som ska göra själva spelandet smidigare, bättre och mer underhållande.

Men för det behöver jag veta hur en pokerclient är uppbyggd och hur den agerar mot pokernätverkens API.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, jag ska se till att läsa.

Jag har inga planer på att starta ett nätverk för jag har inte den "bankrullen" för en sån insats utan det är en idé som ska göra själva spelandet smidigare, bättre och mer underhållande.

Men för det behöver jag veta hur en pokerclient är uppbyggd och hur den agerar mot pokernätverkens API.

 

kolla med psatiw, han påbörjade en universal pokerklient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OfT:

 

Hur mkt (ungefär) krävs det i startkapital för att starta en pokersajt?

 

Vad går pengarna till?

*Klienten måste väl införskaffas

*Reklam

*Personal

*Mer?

 

tänker du starta en fristående pokersite eller bara bli del av ett färdigt nätverk?

 

ska du starta eget nätverk så blir ju frågan hur mycket man tänker satsa på marknadsföring och hur stor siten blir som sedan driver upp kostnaderna. men bli skin till en större site kan man oftast bli för några miljoner kronor. många nätverk har färdiga siter redo de söker köpare till, namn och allt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OfT:

 

Hur mkt (ungefär) krävs det i startkapital för att starta en pokersajt?

 

Ja du, jag är rädd att du inte kommer kunna få ett bra svar på den frågan.

 

Ifall du vill veta vad det krävs i startkapital rent juridiskt så beror det ju på vilken företagsform du har tänkt att ditt företag ska ha och i vilket land du vill ha ditt företag.

Det är förmodligen det enda exakta svar någon kommer kunna ge dig.

 

Vill du starta upp Kaustis rörmockeri i Borlänge så behöver du ju av förklarliga skäl inte lika mycket kapital som om du vill starta upp ett nytt multinationellt läskedrycksföretag, som om du vill ska bli marknadsledande och större än Coca Cola. Ja, du förstår poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänker du starta en fristående pokersite eller bara bli del av ett färdigt nätverk?

 

ska du starta eget nätverk så blir ju frågan hur mycket man tänker satsa på marknadsföring och hur stor siten blir som sedan driver upp kostnaderna. men bli skin till en större site kan man oftast bli för några miljoner kronor. många nätverk har färdiga siter redo de söker köpare till, namn och allt klart.

 

Vad menar du med skin till en stor site då? Om b2b räknas som "stor" så kostar väl ett skin där ca 200K kr tror jag (Kan mycket väl ha drömt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...