Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hahaha! Folk har tydligen tröttnat på att titta på mitt passiva fiskspel! :lol:

Edit: Har kollat lite själv på filmen och hur fan spelar jag egentligen! :shock: Pinsamt nog säger jag i filmen att jag skärper mig och spelar bättre när jag vet att folk kommer se videon! :lol: JÄVLAR, vad vekt och fegt jag spelar! Helt sjukt! Får nog träna lite och återkomma.... :roll:

Postad

Några kommentarer:

Tycker det var ganska ok spel i den här, kanske för att den var kortare.

1. KJo på sb. Helt rätt att bara syna tycker jag.

2. K8o som du pushade. Helt rätt. Synen som stacken bakom gör med K8s är horribel.

3. A9s i slutet från UTG med 5 spelare totalt. Pusha!!!

4. J4o, sista handen med toppträff. Här tycker jag faktiskt det kan vara läge att vara försiktig, evntuellt vika. Spelaren du möter verkar lite passiv och betar faktiskt ut. Nu råkar det faktiskt vara så att du leder, men det borde du inte göra, i alla fall inte om han synar.

Dina resonemang som du använder är sneda tycker jag. (i alla fall om motståndarna kan spela poker, vilket de uppenbarligen inte kan) I normala SnG:er behöver man inte vara så rädd att pusha mot stora stackar, eftersom de normalt ska vika mot en push. Men har man spelare som synar med K8s för halva stacken utan att ha investerat något, då kanske man ska ta det lite lugnt. Det var dock inte så att man tidigare hade fått se sådana idiotspel, så jag tycker man kan försöka spela vettig SnG-poker tills motsatsen är bevisad.

Störst nöje var att se när en spelare höjer upp från knappen, och en annan restealar från sb med 25o när knappen redan är commitad till potten. Knappen synar med J9 och blir utdragen. :-)

Postad
Några kommentarer:

Tycker det var ganska ok spel i den här, kanske för att den var kortare.

1. KJo på sb. Helt rätt att bara syna tycker jag.

2. K8o som du pushade. Helt rätt. Synen som stacken bakom gör med K8s är horribel.

3. A9s i slutet från UTG med 5 spelare totalt. Pusha!!!

4. J4o, sista handen med toppträff. Här tycker jag faktiskt det kan vara läge att vara försiktig, evntuellt vika. Spelaren du möter verkar lite passiv och betar faktiskt ut. Nu råkar det faktiskt vara så att du leder, men det borde du inte göra, i alla fall inte om han synar.

Dina resonemang som du använder är sneda tycker jag. (i alla fall om motståndarna kan spela poker, vilket de uppenbarligen inte kan) I normala SnG:er behöver man inte vara så rädd att pusha mot stora stackar, eftersom de normalt ska vika mot en push. Men har man spelare som synar med K8s för halva stacken utan att ha investerat något, då kanske man ska ta det lite lugnt. Det var dock inte så att man tidigare hade fått se sådana idiotspel, så jag tycker man kan försöka spela vettig SnG-poker tills motsatsen är bevisad.

Störst nöje var att se när en spelare höjer upp från knappen, och en annan restealar från sb med 25o när knappen redan är commitad till potten. Knappen synar med J9 och blir utdragen. :-)

Tack för att du tittat på och kommenterat ännu en film! Kul också att du tycker jag spelade bättre den här gången. Jag fattar dock inte det du skriver om att mna resonemang är sneda? Vad menar du? Förklara gärna! :-D

Och ja, det finns nog en stark korrelation mellan speltid/antal fiskspel i mina videos... :lol:

Postad

A9suited, du har 6 rundor kvar(BB+SB). 5 spelare efter dig och om du bara vinner blindsen så är bara det bra. Eftersom K8 synade innan så du har även god chans att dubbla, antigen som favorit eller 50/50.

Surt med J4, men självklart spelat. Otur.

Postad
Tack för att du tittat på och kommenterat ännu en film! Kul också att du tycker jag spelade bättre den här gången. Jag fattar dock inte det du skriver om att mna resonemang är sneda? Vad menar du? Förklara gärna! :-D

Trodde det var det jag gjorde. :-)

Jo, en någorlunda hyfsad spelare kommer inte att syna när en tight spelare ställer utan en hand. Bara för att någon har en stor stack betyder inte detta att personen per automatik exempelvis synar med 22. Nu spelar du i ett fiskparadis så man vet aldrig. Dock är risken att de ska få för sig att göra en dålig syn större om du inte stjäl tillräckligt ofta för att ha en hygglig stack.

Jag tycker det är bra om du försöker spela någorlunda korrekt poker även om inte motståndarna gör det. Det är inte optimalt att spela poker som om motspelarna vore kompetenta, men det är tillräckligt för att vara en vinnande spelare på den nivån och då blir det mindre att lära om när man klättrar i nivå.

Sedan strategin med att visa händer tycker jag är rätt dålig. Först eftersom ingen bryr sig, sedan eftersom du fortsätter att vara tight genom hela spelet så har du inget att vinna på din image. De flesta vid bordet spelar ändå sina kort på den här nivån.

Postad

Jag tycker det är bra om du försöker spela någorlunda korrekt poker även om inte motståndarna gör det. Det är inte optimalt att spela poker som om motspelarna vore kompetenta, men det är tillräckligt för att vara en vinnande spelare på den nivån och då blir det mindre att lära om när man klättrar i nivå.

.

Måste faktiskt säga att detta va mkt bra formulerat. Framför allt den sista meningen är viktig.

Postad

Tycker fortfarande att detta är vekt. Varför försöker jag förklara nedan :lol:

KJ-handen gör du väl aldrig annat än completar med? Givet chipstorlekarna. helt ok!

A9 tveksamt att lägga, men okej..

J4, varför bara checka när han completar? Tryck tillbaka och han foldar och du är kvar i tourneyn! Du har ju sett honom spela såhär hela tiden, och kommenterar det flera ggr. Utnyttja detta faktum för sjutton gubbar. Väntar du på stålhänder?

Det är gott om limpsynare på din nivå säger du i filmen, ändå utnyttjar du inte detta faktum. Ser du det som försiktigt spel? Är det inte passivt som är det rätta ordet? Flera ggr som detta sker som du ändå bara lägger din hand. Det spelar ju mindre roll vad du har för hand, de viker ju för omslag nästan varje gång efter floppen.

Tycker alltså fortfarande att det är för passivt, och för mkt spelande på dina egna kort. Börja titta på vad de andra pysslar med, så ser du snart vilka som är limpsynare och vilka som inte är det osv. Särskilt när du bara 1-2-tablar så går ju detta hur lätt som helst.

Bättre film den här gången hursomhelst! Keep fighting! ;-)

Postad
Tycker fortfarande att detta är vekt. Varför försöker jag förklara nedan :lol:

KJ-handen gör du väl aldrig annat än completar med? Givet chipstorlekarna. helt ok!

A9 tveksamt att lägga, men okej..

J4, varför bara checka när han completar? Tryck tillbaka och han foldar och du är kvar i tourneyn! Du har ju sett honom spela såhär hela tiden, och kommenterar det flera ggr. Utnyttja detta faktum för sjutton gubbar. Väntar du på stålhänder?

Det är gott om limpsynare på din nivå säger du i filmen, ändå utnyttjar du inte detta faktum. Ser du det som försiktigt spel? Är det inte passivt som är det rätta ordet? Flera ggr som detta sker som du ändå bara lägger din hand. Det spelar ju mindre roll vad du har för hand, de viker ju för omslag nästan varje gång efter floppen.

Tycker alltså fortfarande att det är för passivt, och för mkt spelande på dina egna kort. Börja titta på vad de andra pysslar med, så ser du snart vilka som är limpsynare och vilka som inte är det osv. Särskilt när du bara 1-2-tablar så går ju detta hur lätt som helst.

Bättre film den här gången hursomhelst! Keep fighting! ;-)

Tack för väldigt bra kommentarer! Det är i princip samma sak som återkommer i alla kommentarer till alla filmer jag gjort, jag är för feg, för passiv och spelar mina kort för mycket! Måste spela lite mer på stackstorlekar, position och reads på motståndarna.

P.S Hur går studierna Vrakman? ;-)