Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelde två $5.5 SnG's på Pokerstars i kväll och spelade in dessa, denna gång med ljud!

Video 3 (ca 1 timme)

Känner att jag spelar bättre när jag filmar samtidigt så jag fortsätter med det tror jag! :mrgreen:

P.S Video 1 finns i min dagbok...

Postad

Inte kollat igenom hela filmen än, men förstår inte varför du foldade J J. Troligtvis så hade han något lägre pp eller A x eftersom han troligtivs skulle checksyna eller checkraisa med en kung. Personligen så skulle jag nog göra omslag till ca $400.

För fegt spel när ni va tre pers kvar, t.ex. fold på A 4 när du sitter på knappen? Raise alla dagar!

Hinner inte se resten nu, läggdags!

Bra video annars!

Postad

Du dubblar det blir tre handat, du säger att nu kan man börja steala lite från shortstacken varpå du foldar 500 händer och A4 på knappen.

JJ känns inte stabil heller.

Har kommit typ 10min in och det känns som du spelar jätte weak-tight-passive.

Ex: Du 52s flop J-6-2 du har BB mot SB släng ut halvpott på flop så har du potten istället för att checka ner och låta honom dra ut.

Du lägger 100 för att vinna 200 och du har 4k i stacken.

Så många smålägen att plocka gratismarker som du bara checkar bort

Postad

Alltså vidare i filmen, completar inte T9 efter button limpat 3 handat.

Foldar QJs handen efter på knappen, vad är detta??

HU synen med KJ kan du aldrig göra även om den gick hem.

flop A-4-4 och han synar raise PF och bet på flop.

Postad

Hur spelar ni andra heads-up i slutet av en SnG? Jag tror själv att jag i stort sett aldrig bara synar från knappen. Tycker det var lite väl mycket sånt i filmen, men det ska bli kul att höra vad experterna har för åsikter.

Kul med ljud förresten! Mycket mer givande att höra lite hur du tänker (även om det kanske färgar lite hur man själv tänker). :-D

Postad

Det jag slås av är hur passivt du spelar många händer. Även när du har träff så knackar du åt storstacken på det vänstra bordet. Flera händer exempelvis, JJ, A4, 25 på JJ2 flop. Sen tyckte du att han spelade som ett arsle med K7 om jag inte minns fel, men det var nog inte så farligt dåligt va? Du viker senare A4 på tre igen för att pusha med KJ något senare med 100-200... A-10handen är tveksam också tycker jag.

Kul att höra ditt snack hursom :-D

Postad

Tack alla för ere svar! Tycks råda enighet om att jag spelar passivt, kan vi inte kalla det försiktigt, det låter bättre! :mrgreen: Har lite svårt att kolla händerna ni påpkear eftersom ingen angett tidsangivelse för när i videon handen utspelar sig. ;-) Men generellt så vet jag att jag spelar passivt emellanåt vilket kanske kan bero på att jag tidigare tenderat till att vara överaggressiv, vilket inte är helt bra! Jag håller alltså på att hitta "min nivå" på aggressivitet just nu.

Angående JJ-handen, är det den här ni menar:

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

Button (t1195)

SB (t2770)

BB (t3850)

UTG (t1480)

MP1 (t1800)

MP2 (t1230)

Hero (t1175)

Preflop: Hero is CO with Jclub.gif, Jdiamond.gif.

2 folds, MP2 calls t50, Hero raises to t150, 3 folds, MP2 calls t100.

Flop: (t375) Kclub.gif, Kspade.gif, 3spade.gif(2 players)

MP2 bets t150, Hero folds.

Hur menar ni då att jag ska spela den? En reraise på 350-450 är ju inte att tala om tycker jag. Dels så har FI limp/synat min raise på 3BB, detta ur position. Dessutom innebär en reraise från mig på floppen att jag måste pusha, kan ju inte stoppa in nästan halva min stack på den floppen!

Alternativet är att syna och utvärdera turn, vilket oxå känns sådär faktiskt. Dels så synar jag för typ 10% av min stack på en farlig flopp, dessutom är nivån förhållande vis låg fortfarande och jag vill därför inte läcka allt för mycket marker här. Men visst, att syna är möjligen ett okej spel enligt min mening.

A4-handen har jag kollat och håller med om att det är oerhört dåligt att folda den på knappen först in!

Angående spelet på det vänstra bordet kände jag att det var riktigt jobbigt att ha en storstack innan mig som dessutom spelade typ varje hand! Min tanke var att inte chansa mot honom utan vara ganska passiv för att koncentrera mig på att spela, när tillfälle gavs, mot lillstacken efter mig. Men angående tex 52-handen håller jag helt med, väldigt dåligt och alldeles för passivt!

Postad
Motivera gärna! ;-)

Det hade varit större risk att FI satt på en Kung om det bara låg en Kung ute på bordet...

tex brädan: K104.. jämfört med KKK, på vilken bräda är det mest sannorlikt att FI sitter på en Kung?

Postad
Max, förra filmen var mycket bättre, för liten upplösning på denna, filma bara ett bord.

Okej, tack för påpekandet! Ska kolla om det går att fixa på nåt sätt så att upplösningen blir bättre när man filmar två bord.

Spelet da, vad tyckte du?

Postad
Spelet da, vad tyckte du?

Jag har sett genom halva, tills vänstra bordet tog slut.

Mitt omdöme: du spelar så dåligt så att klockorna stannar. Som tur var är inte dina motståndare så värst heller.

Men att påstå att han som synar allt spelar så dåligt kan jag inte hålla med om, i jämförelse. Eftersom du checkar ned varenda hand skulle jag gladeligen ta en syn med K2o på bb när du höjer till 3bb, fold skulle aldrig gå att hitta.

Dina resonemang är ofta riktigt felaktiga.

Menmen, jag vill egentligen inte vara så här negativ, men den här gången var det verkligen uselt och då kanske det är bäst att säga det.

Jag tror du behöver en ordentlig coachning för att komma upp lite i spelnivå, så klart går det att vinna lite på $5-nivån i alla fall, men jag tror du måste göra något radikalt för att inte fastna i $5-grinden.

Postad
Jag har sett genom halva, tills vänstra bordet tog slut.

Mitt omdöme: du spelar så dåligt så att klockorna stannar. Som tur var är inte dina motståndare så värst heller.

Men att påstå att han som synar allt spelar så dåligt kan jag inte hålla med om, i jämförelse. Eftersom du checkar ned varenda hand skulle jag gladeligen ta en syn med K2o på bb när du höjer till 3bb, fold skulle aldrig gå att hitta.

Dina resonemang är ofta riktigt felaktiga.

Menmen, jag vill egentligen inte vara så här negativ, men den här gången var det verkligen uselt och då kanske det är bäst att säga det.

Jag tror du behöver en ordentlig coachning för att komma upp lite i spelnivå, så klart går det att vinna lite på $5-nivån i alla fall, men jag tror du måste göra något radikalt för att inte fastna i $5-grinden.

Ojojoj! Det lät ju inte så bra... :oops: Men, det ju därför jag postar filmer, för att få höra just sånt här. Ingen större vits med att posta bara för att få höra hur bra man är! :-D Vad var den stora skillnaden mot den förra menar du? Kan du vara lite mer konkret? Är oerhört tacksam för din kritik kilsmo!

Postad

Sättet du hanterade en ständig synare gillade jag inte alls, speciellt inte när ni är i pengarna, du måste kunna anpassa dig till sådana spelare. Se till att ta hem potterna mot honom på floppen ibland. Beta hårt mot en sådan person också, både med träff och utan.

Filmen innan var det mer tekniska småfel man fick se dig göra.

Komplettera på sb nästan alltid i stället för att folda när synaren synar på knappen.

Postad

Håller på att ladda ner videon nu, så har inte kollat. JJ-handen: Jag skulle limpat den istället, framförallt om du tänkt vara så vek på floppen. Som spelad hade jag absolut synat floppbet och utvärderat turn. FI kan ha så många fler händer än Kx men den betten. Hade dock limpat pf som sagt, så e du inte inne med så mycket marker och potten blir inte så stor så att en raise måste vara så stor del av din stack.

Ska kolla när jag får tid å komma med fler kommentarer...

/SK

Postad

00:54 Du säger att du limpat 44. Limpar du alltid alla pp? Bara en fråga. Antar att det enbart e försetvärde med de lägre paren. Gör du det oavsett position, tidig/mitt/sen?

04:20 Skulle absolut completat jag med...

06:05 JJ med en limp innan. På nästa nivå skulle jag höjt, på denna limp. OM du väljer att höja så skulle jag dessutom höja mer, typ 4-4,5bb. Första limpkillen får bra odds att syna om sb och bb foldar mot din raise och han kan syna för en hu-pott. Behöver ju bara lägga till en hundring in i en 275-pott. Du ska inte vara osäker i en sådan här standardsituation. Tänk ut en strategi och följ den. Typ limpa och folda utan träff, eller höj rejält och ta initiativ på floppen (jag föredrar som sagt den första linjen på denna nivå). Visst kan du syna! Oftast slowar FI om han har K där tror jag. Som spelad syna floppbet, som jag sa tidigare...

08:18 Håller inte med om att han e en jvla sopa där...

Måste dra, kompletterar detta inlägg senare...

Nu fortsätter jag:

13:48 AJs med drygt 8bb - "vafaan gör jag här" Inget att fundera på mannen, in med degen! :)

Vänstra bordet, ITM-spel: Storstackens syner är ju inte kalas, men han vet ju att du måste vika det mesta så att... Däremot hans limp på knappen e ju avskyvärda...

16:54 Du säger att det inte e intressant att filma början av SNGn, fast det tycker jag att det e. Framförallt för å se hur du spelar AQ+ och pockets i olika positioner. att "folda i princip allt" vet jag inte om man så ofta han lyxen att göra fram till bubblan...

17:28 Du säger att du känner att ditt spel blivit lite bättre på sista tiden vad gäller semibubbelspel. Kan du säga VAD som blivit bättre? Jag tror att det är viktigt att man funderar över exakt vad det e man har förändrat i sitt spel, och inte bara gå på en känsla av att man lirar bättre - det kan ju vara varians enbart som denna känsla beror på! Om man inte vet vad man förändrat som givit bättre resultat så kommer man inte alltid att lira likadant och således inte maximera sitt spel. Så lite metakognition skulle sitta fint :)

Du säger att ditt största problem ligger straxt före bubblan, men om du alltid e såååå tokkort att du känner att du måste ställa med skit, så kanske felet ligger tidigare? Det vet vi ju inte eftersom du börjar filma så sent :)

Fortsätter snart igen...

Då kör vi igen...

10:03 Jag skulle också pushat UTG. På typ knappen eller framförallt på sb om du har fold till dig så höjer jag gärna för att få det å se ut som en steal och hoppas då på re steal.

10:07 Du raisar till 500 med blindsen 100/200 med A9 - varför?! Du lirar allmänt väldigt vekt efter floppen, och jag förstår inte varför du då raisar för att bygga pott! Du VET att du får syn från båda de andra. Nu är ju storstacken knäpp å synar precis alla höjningar, men om du ska raisa så måste du raisa mer! Runt 1000 skulle jag raisat i så fall. Med vår read på storstacken hade jag dock checkat i detta läget.

Ditt resonemang om att visa starka händer: Visst kan du göra det nån ggn ibland för att balansera upp, men lägg inte för stor vikt vid det. Du frågar om det var "rätt" eller inte att visa en viss hand, men spela roll. Jag visar aldrig någonting, men ljuger i chatten ibland om att jag har haft bra när jag bluffat... Smaksak...

26:14 Jag hade pushat. Det e på gränsen att du har lite mycket marker för push där imo, men jag hade pushat som sagt...

10:20 Jag tycker att det är lite lotteri med din reraise push. Om FI har ett A så är hans FE noll. Visst kan FI ha raisat med fler händer än Ax, men jag hade inte lirat så... Vad some rätt vet jag inte...

31:44 Fortsätt å beta minibet på turn när stegen sitter. Det representerar ingen träff, men lägger in mer i potten.

32:08 Completa inte J5... Släng eller höj. Du verkar inte vara sååå bekväm i post flop-spel utan är sjukt passiv post flop, så försök att agera pf istället. Nu spelar du så att ni ser måååånga floppar, vilket inte e skoj med honom som storstack.

34:18 Dålig bluff av FI, bra syn av dig. De två fyrorna e det som oroar mig mest...

10:34 Ypperligt läge att höja när sb completat. Ofta foldar FI där, och de få gånger som han/hon synar så har du en spelbar hand. Du ger förmånga floppar billigt generellt tycker jag.

Det var sådant jag tänkte på. Kollade inte klart hela ITM-spelet på sista bordet, tvungen å gå. Kanske kommer mer sen.

/SK

/SK