Gå till innehåll

WPT Championship $25,000 på Bellagio


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utan att veta omständigheterna låter det som ngt Herr Hellmuth skulle göra.:lol:

 

Jo, det lilla charmtrollet. Går inte att klaga på hans karisma i alla fall. Vore onekligen kul om han hamnade på finalbordet och spred lite glädje till sina medspelare. :-)

 

I övrigt hoppas jag förstås på Wahlroos, samt även på Carlos Mortensen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det lilla charmtrollet. Går inte att klaga på hans karisma i alla fall. Vore onekligen kul om han hamnade på finalbordet och spred lite glädje till sina medspelare. :-)

 

I övrigt hoppas jag förstås på Wahlroos, samt även på Carlos Mortensen.

 

Låter ungefär som för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter verkligen inte som nåt han skulle göra, han är ju sjukt tajt mot höjningar för att han "kan få bättre lägen att spela ut dem".

 

Visst är det okaraktäristiskt av Hellmuth, men det var faktiskt ungefär det som hände. Han dubblade upp två tjommar på tio minuter med några riktiga tomtesyner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Wasicka inte ett one hit wonder alltså?

Han gjorde väl bra ifrån sig i HSP, dessutom i HU-VM, eller vad det var?

 

Jag tror vi får höra mycket mer om Wasicka i framtiden. Han är fortfarande en pokerkalv ("vasikka" betyder för övrigt "kalv" på finska), men tvåa i WSOP, finalbord i WPT och vinst i amerikanska mästerskapen i heads-up imponerar i alla fall på mig. En av de bästa WSOP-tvåorna på sistone, tycker jag. Möjligen undantaget David Williams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil Hellmuth Gets Loud Early...

On a board of 6533 and almost $300,000 already in the pot, Kirk Morrison checks and Phil Hellmuth bets $150,000. Morrison makes the call and the river is the 2. Morrison bets $225,000 and Hellmuth announces call immediately. Morrison turns over A7 for the nut flush and Hellmuth exclaims (loudly) "NO!!!! HE DID NOT BEAT THE KINGS!!!" as he flips over KK.

 

Hellmuth continues to think out loud as Morrison rakes the pot...

 

 

Play (Limit Poker in the WPT Championship) Like The Pros

Tommy Vu raises to $100,000 preflop and is called by Phil Hellmuth. The flop comes K87 and that is when the fun begins. Vu checks and Hellmuth bets $70,000. Vu starts asking, "Why so little Phil?" and "Are you testing me?". After a few minutes, Hellmuth calls the clock on Vu. Tournament officials count down his time and with only a few seconds remaining, Vu raises $70,000 more. Hellmuth then starts talking to Vu, telling him that they might get it all in before the hand is over. After several more minutes, Hellmuth minimum raises another $70,000 more. Vu keeps telling Hellmuth "I think you are testing me, I have to raise to see if you are bluffing me..". Vu then proceeds to make another minimum raise of $70,000. Hellmuth looks at Vu and says, "I am going to bust you in the next half hour...".

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike Wattel raises to $420,000 and Paul Lee calls. Thomas Wahlroos re-raises all in for $4.35 million more from the big blind. Wattel quickly mucks and Lee calls with AQ. Wahlroos shows A10 and the board comes J8225. Wahlroos fails to improve and is eliminated in 7th place for $278,465. Exact chip counts for the remaining 6 players in the WPT $25,000 NLHE championship will follow.

 

Eller på Forumvis

 

Mike Wattel (3.3m)

Carlos Mortensen (6.5m)

Guy Laliberte (4.6m)

Kirk Morrison (4.2m)

Tim Phan (2.1m)

Paul Lee (6.5m) AdQs

Thomas Wahlroos (4.8m) As10s

 

Mike Wattel raises to 420k

Paul Lee calls 420k

Thomas Wahlroos calls 420k and raises 4.35m more

Mike Wattel folds

Paul Lee calls 4.35m

 

Board: Jh8s2s2d5d.

 

Tuff syn att ta för typ 80% av stacken på finalbordsbubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...