brolija Postad 19 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2007 Ojojoj här kommer det motivations ord! Man tackar man tackar Men det var inte därför jag skulle skriva ett inlägg.. fan.. jo! Lucic var det ja Som sagt lirade nyligen en turnering. Det var en stor (För att vara NL2$) komprimerad prizepool, bara 18 platser och över 200 deltagare. Gick ju väldigt fint och så vidare, ja ni vet man träffar K med sin AK blablabla. Btw lite allmänbildning skadar ju inte... Är fiskar färgblinda? Fick syn av jadu jag vettfan ett runner runner färgdrag låg närmast, och ja han hade ju Q hög iaf . När jag skrapat ihop 15K och låg på 12:e plats av 23 kvarvarande började jag av någon anledning tänka på Teddy Lucic. Då bestämmde jag mig för att inte vara den där osynlige, evige 4:an som aldrig kommer någon vart. Nej jag skulle göra en Zlatan och gambla lite med motståndarna. Det gick inte så bra två händer efter satt jag där på en skön 22:a plats, ohu! den kändes! Nytt mål: Vinna en turnering innan sommaren är över! Citera
brolija Postad 19 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2007 Hepp... Såå när det inte går att vinna på set hur ska man då vinna hade prima tänkt sig? 66 mot träffad 99 på turn och så var karusellen igång, från plus 30$ till det där idiotiska +-0 strecket. Här har man suttit hela den regniga dagen och ideligen lirat hand in o hand ut för att fortfarande få summan till densamma som när man började. Yeee spending worth time.. Dessutom ska prima dra ett jävligt roligt joke och deleta alla turrar nu på natten, jag menar wtf, jag vaknade halv 6, kommer inte kunna sova? Blir liksom att titta tv och lire CG.. Det jobbigt med det är att jag förr eller senare kommer zappa till "nattliv" på tv4+ och då är det kört va.. Kommer inte somna förrän den där djävulsk snygga skåningen förvsinner från rutan, herrejävlar! Kan garanterat säga att hon hade vart mitt Hjärter Ess om jag skapat en tv4 kortlek! Säger då det, va ni än gör sätt inte på tv4+ om nätterna. Tar en paus nu, återkommer väll med nått whine i natt vid 3 tiden Uppdate, whine på sista handen jag skulle lira innan jag skulle stänga ner. > Dealing Hole Cards(3s 9h ) > Lethos folded > kendy1 folded > Cedtech folded > tarusbulba called for $0.10 > luggy15 called for $0.05 > brolija11 checked > Dealing the Flop(Jh 9c 3h ) > luggy15 checked > A bonus hand has begun on table Bootylicious Vinyl. > brolija11 bet for $0.30 > tarusbulba raised for $0.90 > luggy15 folded > brolija11 raised for $2.70 > tarusbulba called for $2.10 > Dealing the turn(8h ) > brolija11 bet for $3.15 > tarusbulba raised for $6.30 > brolija11 raised for $6.30 > tarusbulba went all-in for $0.43 > Extra chips returned to brolija11, $2.72 > Dealing the river(Qc ) > tarusbulba shows a Straight, Queen high (Qc Jh 10c 9c 8h ) > brolija11 mucked > tarusbulba wins $19.46 with a Straight, Queen high Alltså det här med att han verkligen klonkar in en runner runner.. Bara till att gratta honom, jag menar han kommer nog ha roligt med dom där pengarna i ca 5 minuter, men de e klart... Prima fick ju en större rake, grattis! Citera
Tralala Postad 19 Juni , 2007 Rapport Postad 19 Juni , 2007 Finns nåpgon rakeback på purple? hur mycket.. ? funkar bvonusen med nl10? Citera
brolija Postad 19 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2007 Alltså jag vet inte om det finns RB för alla och vill inte gå in på det här.. Men jag kan meddela att det går att klara bonusen på NL10, det tar lite tid dock. Citera
brolija Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2007 Näe lirade 6 bord fullring nyss. Gick grymt bra i början men sen börjde det falla och nu stängde jag ner. Fan traskade rakt in i en floppad stege med mitt set. Sen är det någon muppelipupp som klonkar in två paret på river efter en all-in situation på floppen då jag hade AK och träffar A. Det blev en hård jävla Crtl+Alt+Delete då kan jag säga. Nu blir det WTP några mackor och senare ikväll ska det ses "Pirates", hört att den ska va riktigt bra, Devon e ju med, bara så där btw liskom BR: Skulle dra en vild chansning på ca 70$ Citera
brolija Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2007 Funderar allvarligt på om oddsen 80 vs 20 verkligen stämmer när det gäller AA och KK. Jag ska därför dra en egen forskning och bevisa att nuffrorna har fel! Annars har det gått finfint idag. Ligger på ca 100$ just nu * Update, vill bara påminna alla om att King high flush inte duger åt Prima! Va ska man säga? Damer har en jävla makt, Kungar ännu större och Gudarna gör va fan dom vill.. * Update, nä nu blir det gymmet, har förbannat ont i armarna men idag är det tha chicken breast som ska lida Antar att det blir mer poker ikväll om inget värt händer här omkring. Avslutar sessionen med denna hand, Snacka om att tänka med det lilla huvvet downstairs > Dealing Hole Cards(7c Ac ) > Vairesul called for $0.10 > brolija11 called for $0.10 > cattock called for $0.10 > vincentvango called for $0.10 > maybesomeday called for $0.05 > Marv111 checked > Dealing the Flop(4c 10c Qc ) > maybesomeday checked > Marv111 checked > Vairesul bet for $1 > brolija11 called for $1 > cattock folded > vincentvango folded > maybesomeday folded > Marv111 folded > Dealing the turn(3h ) > Vairesul bet for $2 > brolija11 raised for $4 > Vairesul called for $2 > Dealing the river(10s ) > Vairesul bet for $2 > brolija11 raised for $6 > Vairesul went all-in for $4.27 > brolija11 called for $0.27 > Vairesul shows One Pair, Tens, with kicker card Ace (10c 10s As Qc 8h ) > brolija11 shows a Flush, Clubs (Ac Qc 10c 7c 4c ) > brolija11 wins $22.84 with a Flush, Clubs Das idiåte hade Ace high... Citera
brolija Postad 21 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2007 Idag har det 8-tablats en del och det visar sig vara mycket bra! Satt vid matbordet o drog en konversation med mor min "Morsan vare skoj på jobbet idag.. 8 timmar.. i värmen.. för typ 600kr?" Hon ba jaa de va ju lite varmt men man måste ju jobba. "Hehe njaaa själv tjänade man 600kr på pokern nyss, jag har hunnit med att gymma.. tagit sovmorron o kört det lugna hela dagen" Ni skulle sätt blicken Händerna jag minnns är väll fyrtalen, man är ju tydligen en ankmamma positivt elelr negativt? iaf.. tvåorna dras till mig! Två gånger fick jag fyrtal och på den sista även betalt. Annars var det när jag blev tagen bakifrån av två soltater.. en från turn o en på river när man sitter där med sitt AA.. suck! kan inte tänka mig att de skulle vara en värre smärta IRL... Sista halvtimmen var dock nice, floppar ju Queen high flushen o hjärtat får lite motion, ni vet puls eller va de kallas. DOCK har de andra äcklet floppat Ace high.. Gudar? Va gör man... jo man tar tillbaka skiten på ett set handen efter, ahhh älskar skadeglädje... ge bebisen klubban och ta klubban av bebisen Purple Lounge: 168$ Moneybookers: 353$ Dagens +/-: 98$ VIP Juni: 109 Citera
brolija Postad 21 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2007 Alltså det här med att man verkligen sommnar samma sekund som morsans kuckeliku liknande klocka börjar låta är ju bara tragiskt.. än värre att man efter en halvtimmes "tvinga att sova fästän tuppen galer varje 5:e minut" går upp och tar ett kastrullock samt en kniv, in i hennes rum o såå va gonggongen igång, där fick hon!! Jupp morsan uppe, kuckeliku saken avstängd och jag fick ÄNTLIGEN sova runt 6 tiden dådå, men bättre sent än aldrig right? Ahhh tiden gick ahh. Sen är det dax för nästa läte och den här gången var det chefen.. sååå midsommar.. beräknad kaos.. en man sjuk.. va liksom bara att kriga sig upp och jobba. Med andra ord jag är slutkörd och kommer nu utnyttja min erfarenhet (Inte lira poker när huvved svävar runt i tomma intet). Gonatt på er, vi hörs väll när jag vaknar igen! Citera
brolija Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2007 Såå midsommar! Fan va nice , eller vad säger ni? Antar att det är en högt lite millifjuttdels lirare inne ikväll, och jag antog att jag inte skulle sitta vid datorn, så jag ställde klockan på 11 och började lira. Slutade för ca en halvtimme sen, hade då plussat ca 40$. Inte så mycket och snacka om, inga konstiga saker hände, förutom att de synade.. Purple Lounge: 204$ Moneybookers: 353$ Dagens +/-: 36$ VIP Juni: 124 Citera
brolija Postad 24 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2007 Tänkte börja med att beskriva gårdagen, men jag kom på att det är lika bra att skippa den biten, låt oss säga att det var en fridfull midsommarkväll Lovade bort 3% av mina blivande inkomster till en brud som trodde att jag skulle bli pokerproffs för att jag vunnit 1K på 2 dagar.. Får hoppas på att hon är synsk! Hittade ännu ett utrymme för ett bord, så nu är det alltså 9-tabling som gäller. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt inte dubblat upp på set de senaste två dagarna när jag tänker efter. Jag menar de brukar ju vara den stora inkomstkällan så att säga. Men har lyckats roffa åt mig markerna ändå. Idag blev det inte så mycket spelande kanske max 1,5 time. Plussade runt 35$. Kan tillägga att det inte blivit några bad beats på länge! Därav de fina ordvalen här i dagboken, inga utbrott och knasia teorier om maskar och så vidare.. hehe Hare fint! Purple Lounge: 238$ Moneybookers: 353$ Dagens +/-: 34$ VIP Juni: 124 Citera
brolija Postad 24 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2007 Härligt inatt! Man kommer hem från grejjer och hans live poker turre, där man blir bad bead slagen 3 gånger irad. Och jag säger då det, live och online poker är lika sjukt. Blev utslagen av en King high flush när jag har Queen high, båda floppar den. Men iaf, när man kommer hem och ska lägga sig skriver en rolig tjej och jag tänkte äh vafan jag snackar lite med henne och lirar en turnering poker. Och jag ska tacka den där bruden! Fyfan va skönt! Man drog ju hem hela turren, första plats och 609$ rikare! Shoorthanded 1500 Guarentee med 3.50$ inköp och 283 deltagande om jag inte minns fel. Vinnar handen var AQ där han har Q4. Men det avgörande var ett set i Ess. Jag ingav en tight/weak image på finalbordet, fastän jag ligger tvåa med 250K marker. Ettan har ca 550K och spelar hyperaggresivt. Så jag slowspelar den handen och på turn ställer han all-in, jag har då träffat set på floppen och synar såklart! Och så var vi lika. Nästa han som skulle bli avgörande var då han ställer pre-flopp och jag sitter med ocket 5or, synar då hans image är "idiot". Dock visar han upp AKoff men missar floppen och på turn träffar jga set! Jade hade då över en miljon chips medan han hade 50K. De sjuka var att han hämtade tillbaka 3 all-in till nära 350K, var lite skrajj! Purple Lounge: 845$ Moneybookers: 353$ Dagens +/-: 607$ VIP Juni: 124 Citera
Rammy Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Härligt inatt! Man kommer hem från grejjer och hans live poker turre, där man blir bad bead slagen 3 gånger irad. Och jag säger då det, live och online poker är lika sjukt. Blev utslagen av en King high flush när jag har Queen high, båda floppar den. Men iaf, när man kommer hem och ska lägga sig skriver en rolig tjej och jag tänkte äh vafan jag snackar lite med henne och lirar en turnering poker. Och jag ska tacka den där bruden! Fyfan va skönt! Man drog ju hem hela turren, första plats och 609$ rikare! Shoorthanded 1500 Guarentee med 3.50$ inköp och 283 deltagande om jag inte minns fel. Vinnar handen var AQ där han har Q4. Men det avgörande var ett set i Ess. Jag ingav en tight/weak image på finalbordet, fastän jag ligger tvåa med 250K marker. Ettan har ca 550K och spelar hyperaggresivt. Så jag slowspelar den handen och på turn ställer han all-in, jag har då träffat set på floppen och synar såklart! Och så var vi lika. Nästa han som skulle bli avgörande var då han ställer pre-flopp och jag sitter med ocket 5or, synar då hans image är "idiot". Dock visar han upp AKoff men missar floppen och på turn träffar jga set! Jade hade då över en miljon chips medan han hade 50K. De sjuka var att han hämtade tillbaka 3 all-in till nära 350K, var lite skrajj! Purple Lounge: 845$ Moneybookers: 353$ Dagens +/-: 607$ VIP Juni: 124 Du tar synen med pocket femmor och hoppas han har A2-A5 eller? Känns inte så het direkt men grattis till vinsten Citera
brolija Postad 24 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2007 Han hade ställt med 7,5 off och Ess högt på turn o.s.v, en riktig lirare. Hade inga problem alls att ta en chansning där jag vet att bara högre pockets skulle ta mig preflopp. Och att jag redan tagit mig så långt! Annars tackar tackar! Citera
pumans Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Fan va nice! Grattis till klonken! Blir det NL20? Tänkte mest för jag har börjat träna lite cashgame nu dem senaste dagarna. Annars lirar jag ju sng´s. Kanske möts då på NL20 borden på prima då ju. Citera
brolija Postad 24 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2007 Jodå de e nice! Japps ska köra 4 NL20 och 4 NL10 så vi kanske ses där! Vad heter du? Hur har det gått på Sng¨s då? Citera
Rush_Of_Joy Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Stort grats till vinsten. Perfekt till Ayia napa kassan Citera
pumans Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Jodå de e nice! Japps ska köra 4 NL20 och 4 NL10 så vi kanske ses där! Vad heter du? Hur har det gått på Sng¨s då? Nickar samma som här. Jofan sng går jäkligt bra faktiskt. Plussar stadigt så det känns stabilt där, men känner mig verkligen inte bra i cashgame. Får se hur mycket jag orkar spela på NL20 under Juli. Det kommer iaf bli mycket poker. Skriver också dagbok så du vet;-) Citera
brolija Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Stort grats till vinsten. Perfekt till Ayia napa kassan Man tackar brorsan! Jadu nu kommer jag iallafall kunna leva fritt där nere Nickar samma som här. Jofan sng går jäkligt bra faktiskt. Plussar stadigt så det känns stabilt där Okeej men nice att plussa på SNG, svårt tycker jag, spec när raken är så hög! Du kommer nog klara dig fint på NL20 Vad heter din dagbok? Citera
pumans Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Okeej men nice att plussa på SNG, svårt tycker jag, spec när raken är så hög! Du kommer nog klara dig fint på NL20 Vad heter din dagbok? Står mest stilla på NL20 än så länge, men det kommer väl. Ingen action på bra händer typ. Bara lirat nu i två dagar och har gått $16 plus, hehe. Dagboken heter Pumans -Semitjockis... plus något mer, men det ändras lite då och då, men pumans har jag alltid först. du bör väl hitta den ganska lätt iaf. Blir det turre nu 03.00? Bara till att plocka in en ny seger! Citera
brolija Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Okeej jaa 16 dollar är vanligt, finns perioder när det går så sakta.. Nejnej inatt ska det sovas, har kopren matcher imorrn, måste vara pigg Då ska jag ta och leta upp den imorgon, godnatt! Ps. Nytt mål är satt, vilket är pengar till körkort om 3 månader. Citera
brolija Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Skönt med 13 timmars sömn! Ni som aldrig testat måste verkligen testa, om det är underbart att vakna efter en bra natts sömn så är det helt wonderful med 13 timmar bakom sig. Direkt efter det blev det två korpen matcher, gick sådär väldigt tråkigt att planen var en hästhage och att vi var på tog för många avbytare. Spöade dock brorsan i FIFA Pokern gick fint, gick in på 6 stycken NL20 bord och 2 NL10 bord. Blir väldans mycket rake! Och dessutom mycket klirr i kassan. Sjukt att det fortfarande finns extrema ekollon när man kliver upp en nivå. "Ace high, äh wtf det kommer ett Ace på turn!". Ibland undrar man om alla människor verkligen härstammar från samma sorts apor. Jag menar vissa är ju dummare än andra, så måste det vara även hos de olika ap arterna, right? Här är dock dagens sjukaste hand, jag settar, den första ställer på Ace high och den andra synar på Top pair utan kicker. Den sista synar på Top pair med kicker kung och klonkar in en högre kåk med en äcklig runner runner, kan inte räkans som fair play! Dealing Hole Cards(2d 2s ) > Slen, you have 10 seconds to respond > Slen folded > T-Dogg19 folded > CATWOMAN_072 called for $0.20 > blackelvis called for $0.20 > bukos86 folded > bombay01 called for $0.20 > lyckodan raised for $1 > silverA folded > brolija11 called for $0.90 > timetoact folded > CATWOMAN_072 called for $0.80 > blackelvis called for $0.80 > bombay01 called for $0.80 > Dealing the Flop(2c 10c Qs ) > brolija11 checked > CATWOMAN_072 bet for $5.20 > blackelvis called for $5.20 > bombay01 folded > lyckodan went all-in for $2.80 > brolija11 went all-in for $19.86 > CATWOMAN_072 called for $14.66 > blackelvis raised for $29.32 > CATWOMAN_072 went all-in for $2.84 > Extra chips returned to blackelvis, $11.82 > Dealing the turn(Ks ) > Dealing the river(Kc ) > CATWOMAN_072 shows One Pair, Kings, with kicker card Ace (Ks Kc Ac Qs 10c ) > blackelvis shows Two Pair, Kings over Queens (Ks Kc Qs Qd 10c ) > brolija11 shows a Full House, Deuces full of Kings (2c 2d 2s Ks ) > lyckodan shows a Full House, Kings full of Queens (Ks Kc Kd Qs Qc ) > lyckodan wins $16.10 with a Full House, Kings full of Queens > brolija11 wins $51.18 with a Full House, Deuces full of Kings > blackelvis wins $5.68 with Two Pair, Kings over Queens Totala BR: 1257$ Purple Lounge: 404$ Moneybookers: 853$ Dagens +/-: 59$ VIP Juni: 134 Citera
Appel Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Det är bara att applådera deras spel, och hoppas att de fortsätter så. För det ger ju ännu mera vatten på kvarnen om apsläktet Citera
brolija Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 Haha jaa ibland undrar man verkligen vad det är för människor bakom skärmen, om man ens har så tur att dete är människor. Avslutade nyligen en session och den var drygare än drygast. Det gick fram och tillbaka hela tiden, dubblade man på set så förlorade man själv mot set. Fick man "American Airlines" så kommer talibanernas terrorist flopp K,Q,J. Jag menar att ens försöka vinna den potten skulle vara som att möta Japaner utan ammo. Men 8 bord och mycket rake + kanske 32 dollar är aldrig fel Blir turre ikväll, fungerade ju fint för någon dag sen, och inatt blev det 12e plats. Citera
brolija Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 Karma jag säger då det KARMA! Alltsåå det här med att dom verkligen har högre färg.. AA när jag har KK och så vidare är ju bara ironiskt. Än mer payback för att jag kallade dom apor här tidigare är att de på två timmar inte lyckades trycka på syna knappen en ända jävla gång! Så ybertrist att sitta två timmar utan att ens dubbla upp, bara dubbla ner mot sjuka bad beats. Kommer iallfall inte att lira KK hårt anymore, AA kommer jag ställa preflopp varje gång, en av 20 blir nog synad och då har jag oddsen på min sida. Äckligt att behöva folda när man vet att den fete grindern som skriker av förtvivlan när han skiter träffat set. Blir en turre snart, som vanligt sen WTP och sova. Hoppas på mer luck imorrn! Totala BR: 1236$ Purple Lounge: 383$ Moneybookers: 853$ Dagens +/-: 21$ VIP Juni: 147 Citera
Recommended Posts