Gå till innehåll

donkaments--> Zakera,Balobas,Manshora

Recommended Posts

Postad

Hejj alla förväntansfulla läsare

detta ska alltså vara någon sorts dagbok för våran familjeplan att bli miljonärer på donkaments.

våran ide är att vi 3 ska ha en gemensam MTT rulle, helt enkelt eftersom chansen att någon av oss vinner är otroligt liten, men om någon har sån otrolig tur, ska han inte få behålla alla pengar själv. Vi börjar med att chippa in $200 var. Vi har väl inte sagt några direkta stakes, utan kör efter sunt förnuft.

manshora och balobas är rena CG spelare, men har nu kommit på att en klonk skulle sitta fint.

fars ubben, eller zakera, spelar mest S&Gs men även en del CG och MTTs

tanken är inte heller att detta ska vara någon anmält rolig tråd att läsa, utan snarare någonstanns för oss att dokumentra resultat för varandra och tippsa om turneringar osv.

och för alla ni som fortfarande läser, mycket nöje!

Postad

Turnering-----------Sajt/nätverk----buyin----Tid------note

Måndagar:

Tisdagar:

Onsdagar:

1: PF.nu----------------Sportingbet------$20-------20.00-----100% övervärde

Torsdagar:

1: PF.nu----------------PokerStars-------$15+1----20.30

Fredagar:

Lördagar:

Söndagar:

1: $10kguarenteed--Pokerstars-------$20+2----18.00

1: $18kguarenteed--Ongame----------$20+2----18.00

Postad

Får väl inviga dagboken med lite resultat. Spelade 3st turrar igår. monsterbuyins!!

$2+0,25 skit

$5+0,5 skit

$10+1 $42 (18/418)

Du glömde även att berätta om vårat rulle-upplägg... Vi börjar alltså med att chippa in $200 var till en gemensam rulle och splittar alla vinster. Vi har väl inte sagt några direkta stakes, utan vi kör efter sunt förnuft.

Nästa WSOP!!

Postad
Får väl inviga dagboken med lite resultat. Spelade 3st turrar igår. monsterbuyins!!

$2+0,25 skit

$5+0,5 skit

$10+1 $42 (18/418)

Du glömde även att berätta om vårat rulle-upplägg... Vi börjar alltså med att chippa in $200 var till en gemensam rulle och splittar alla vinster. Vi har väl inte sagt några direkta stakes, utan vi kör efter sunt förnuft.

Nästa WSOP!!

nice, vi ligger plus! jag visste att detta skulle löna sig

Postad
Kör du martingalesystem på MTT baloobas+ :-)

Precis, nån gång vänder det ju. :P

Men allvarligt... så är jag lite osäker på vilka stakes man ska lira. Grejjen är ju att jag suger helt fullständigt på MTT.

Men $20-$50 buyins tror jag vi alla tre har +ev på. Dock har vi valt att börja med liten rulle, så det blir lite sjuka stakes till en början.

Men det kommer gå fort uppåt, jag räknar med manshor4 och Farsan(aka Zakera).

Postad

jaha, min första kväll... vi ligger inte plus längre :D

$20+2 skit

$10+1 skit, bubblan (8/45) (AA vs 22, ofta AA håller)

$10+1 $21.60 (10/180)

EDIT: jo det gör vi ju visst ja.. bra på attt räkna

Postad

+-0 Skulle jag vilja säga.

Söndagsturren på Simba $2000 Garanti med 80 deltagare i söndags.

$20 gick åt skogen med hjälp av en kass server där jag blev disconn. 4-5 ggr första timmen.(2ggr med spelhänder, AJ som fick AJ på brädan och QQ som aldrig fick en chans) Hmmm... inge vidare övervärde:twisted:

Annars har den turren bra övervärde med normalt 50-60 deltagare

Postad
Sista $10 är imorn sen blir det nytt! Det blir sweet8-)

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=32325

ofan, ser ju hyffsat nice ut... fast jag tycker helt ärligt att dom skulle ha dubblat prispengarna för varge turnering istället, nu blir det ju inget övervärde ifall man inte spelar varenda turnering under 3 månader och har bäst score efter denna tiden:P

men dock, så ser det ju ut som ett roligt upplägg, med ranking poäng o så

Postad
ofan, ser ju hyffsat nice ut... fast jag tycker helt ärligt att dom skulle ha dubblat prispengarna för varge turnering istället, nu blir det ju inget övervärde ifall man inte spelar varenda turnering under 3 månader och har bäst score efter denna tiden:P

men dock, så ser det ju ut som ett roligt upplägg, med ranking poäng o så

No Limit Hold ’Em-turnering, buy in $20+2 och 2500 i startchips. Dubbla prispengar. Vinnaren tilldelas 30 rankingpoäng, tvåan 20 rankingpoäng och trean 10 ranking poäng. (Vid fler än 20 deltagare kommer även fyran få 5 poäng och femman 2 poäng).

Postad
No Limit Hold ’Em-turnering, buy in $20+2 och 2500 i startchips. Dubbla prispengar. Vinnaren tilldelas 30 rankingpoäng, tvåan 20 rankingpoäng och trean 10 ranking poäng. (Vid fler än 20 deltagare kommer även fyran få 5 poäng och femman 2 poäng).

jaha.. jamen då är det ju sjukt bra ju : >

Postad

Avstämning:

Simba turre -20

24H Pokerforum turre -13 (10Euro)

pokerstar 33K guarr.rebuy -11,-10,-10,-10. Vinst 91 (1279/108)

Tot + $17

Lär ta tid innan vi har en buy in tillWSOP:-)

Postad

20+2

Skandal är det.

Men ned är fan sjukt tiltande att spela turneringar när man är van cashgame. Jag förstår ju att det inte är mera tur i turneringar i längden.

Men "i längden" i turneringar är sjukt långt. Man behöver ju bisarr tur även om man spelar perfekt för att komma högt.