Gå till innehåll

Röststyrd poker


Friskman

Recommended Posts

Sedan några år tillbaka använder jag ett röststyrningsprogram (Voice express) för att kommunicera med min dator. Fungerar mycket bra om man vill dra ner kraftigt på användandet av tangentbord och mus. Programmet fungerar också alldeles utmärkt för pokerspel och jag spenderar ett alldeles lagom antal timmar framför datorn, tillbakalutad och pratande: "fold", "höj", "syna" etc. Går också bra att spela på flera bord. Jag spelar två, men kan inte se något problem med tre eller fyra. Kanske knepigt med fler.. Enda egentliga kravet på pokerklienten är att det finns en snabbtangentsfunktion (det är via snabbtangenter man programmerar röstkommandon). Har aldrig hört talas om någon som spelar på detta sätt även om jag är övertygad om att det finns fler och det skulle vara kul att höra om andras erfarenheter. Är någon intresserad delar jag gärna med mig av mina erfarenheter. Jag spelar på Pacific och PokerRoom som båda stöder snabbtangenter. Är det någon som känner till om det finns fler "bra" sidor med snabbtangenter?

 

/F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan några år tillbaka använder jag ett röststyrningsprogram (Voice express) för att kommunicera med min dator. Fungerar mycket bra om man vill dra ner kraftigt på användandet av tangentbord och mus. Programmet fungerar också alldeles utmärkt för pokerspel och jag spenderar ett alldeles lagom antal timmar framför datorn, tillbakalutad och pratande: "fold", "höj", "syna" etc. Går också bra att spela på flera bord. Jag spelar två, men kan inte se något problem med tre eller fyra. Kanske knepigt med fler.. Enda egentliga kravet på pokerklienten är att det finns en snabbtangentsfunktion (det är via snabbtangenter man programmerar röstkommandon). Har aldrig hört talas om någon som spelar på detta sätt även om jag är övertygad om att det finns fler och det skulle vara kul att höra om andras erfarenheter. Är någon intresserad delar jag gärna med mig av mina erfarenheter. Jag spelar på Pacific och PokerRoom som båda stöder snabbtangenter. Är det någon som känner till om det finns fler "bra" sidor med snabbtangenter?

 

/F

 

Vad kostar ett sånt program?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trisst och råka nysa eller nåt och programmet uppfattar de som all in.

 

:D

 

 

Som tur är spelar man bara limit så det uppfattas som en höjning... ibland behövs bara ett felklick (eller nysning) för att fi ska folda så det kanske adderar krydda och spänning till spelet!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, feltryckningar eller snarare felsägningar kan ju ibland vara en mindre katastrof.. Jag har programmerat röstkommandon på ett sätt som minimerar risken att det ska bli fel. Utan att bli alltför detaljerad (ganska rationellt, bara att titta på stavelser och ord som låter lika) tycker jag att det varit framgångsrikt och efter enstaka problem i början har jag nu många hundra timmar poker utan att programmet / jag gjort något misstag. Nysningar och andra "icke ord" ignorerar programmet per automatik. Också mycket lätt att stänga av mikrofonen (avstängningsknapp på sladden) om någonting är på gång i näsan.. Kan så klart inte garantera 100% men min erfarenhet är att problem av detta slag går att lösa. Byter bord gör man genom att säga "nästa fönster". Började använda programmet när jag pluggade och använder det dagligen på jobbet. Märks det att jag gillar det:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning är att programmet är yttersta användarvänligt och mycket funktionellt. Det är klart att det är lite knepigt i början, men det går relativt fort att komma igång och sedan utvecklade i alla fall jag min kunskap om programmet och dess funktioner allteftersom. Jag har ett jobb där jag sitter mycket vid datorn och skriver en hel del text, vilket fungerar bra. Läste om en tjej som programmerar i C++ med hjälp av Voice Xpress.. Tror att det när det kommer till kritan handlar om motivation. Om man vill använda programmet som en kul grej är nog sannolikheten att man ska orka sätta sig in i funktionerna och ha tålamodet som behövs innan det flyter bra ganska liten. Har man däremot någon slags skada eller handikapp som gör att man är mer eller mindre tvungen att kommunicera med datorn på annat sätt än via tangentbord och mus är möjligheterna mycket goda. I så fall rekommenderar jag det starkt. Kolla på http://www.voxit.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här programmet använde en på kontoret för att styra datorn och läsa in texter. Han gav mig en demonstration och det var oerhört korrekt! Blev grymt imponerad. Han kunde "skriva" ett mail på några sekunder och programmet tolkade allt perfekt. Ord som inte kändes igen läste man in, kostar $200 + ett headset från ClasOhlson typ.

 

http://www.nuance.com/naturallyspeaking/

 

Måste gå lika bra att använda till poker också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...