hoxon Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Årets upplaga av student-SM i poker Tillsammans med studentcommunityn Student.se arrangerar spelbolaget UltimateBet student-SM i poker. Turneringen startar 12 april och är Sveriges största pokerturnering för studenter. - Tillsammans har vi förutsättningar för att skapa årets största och bästa studentarrangemang, säger Magnus Mollstedt på Student.se Fakta Deltävlingar i Student-SM 12/4 - Göteborg 17/4 - Borås 18/4 - Skövde 20/4 - Jönköping 22/4 - Växjö 23/4 - Karlskrona 24/4 - Lund 25/4 - Malmö 26/4 - Halmstad 27/4 - Trollhättan 2/5 - Karlstad 3/5 - Örebro 4/5 - Västerås 5/5 - Stockholm 6/5 - Uppsala 7/5 - Gävle 8/5 - Sundsvall 10/5 - Luleå 12/5 - Umeå Han arrangerar student-SM i Poker på tjugo olika orter i landet med stor finalen i Riga i juni. Där utlovas 200 000 kronor i vinstpotten. Större i år Förra året lockade student-SM 3 000 deltagare och Magnus Mollstedt tror på fler deltagare i år. - Vi kör på fler orter i år och samarbetar med fler studentkårer. Och eftersom det är tredje året vi kör börjar vi få bra koll på hur vi ska sköta turneringen, säger han. Kval online I år går kvalen på internet, och precis som tidigare är det gratis att vara med. - Det blir kvaltävlingar som är bundna till olika städer, och så kör vi livearrangemang där varje orts studentmästare kommer att koras, säger Magnus Mollstedt. "Wildcards" Ultimate bet kommer också att finnas på plats på liveturneringarna med möjlighet att ge duktiga spelare wildcards till semifinalen på nätet. – Det ska bli spännande att följa alla skickliga spelare under Student-SM och kanske rentav hitta nästa svenska pokerproffs, säger Danny Theis, chef i Norden för Ultimate bet. Saxat från Expressen Citera
gdaily Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Förra året var det två konkurrerande student-SM. Hoppas det bara blir ett i år. Citera
Ost Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Förra året var dessutom inte UB arrangör till nåt av dem. Så det riskerar att bli tre? Citera
gdaily Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Förra året var dessutom inte UB arrangör till nåt av dem. Så det riskerar att bli tre? Nä, student.se var en av arrangörerna, med en sponsor (Betway eller Redbet, minns inte vilken som sponsrade vilken). I år har dom alltså bytt sponsor. Citera
Ost Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 OK, sant. Redbet tror jag det var förra gången då, spelade Betways och minns inget om Student.se. Om jag inte missminner mig hur det såg ut förra året, så ser Student.se återigen ut att missa 26 000 studenter i Linköping och Norrköping genom att inte bevista Östergötland. Citera
fl0w Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 OK, sant. Redbet tror jag det var förra gången då, spelade Betways och minns inget om Student.se. Om jag inte missminner mig hur det såg ut förra året, så ser Student.se återigen ut att missa 26 000 studenter i Linköping och Norrköping genom att inte bevista Östergötland. Eller så är du inte uppmärksam nog då liveturneringen började spelas på Kårallen ungefär exakt samtidigt som du skrev det där. Citera
jaroiten Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 OK, sant. Redbet tror jag det var förra gången då, spelade Betways och minns inget om Student.se. Om jag inte missminner mig hur det såg ut förra året, så ser Student.se återigen ut att missa 26 000 studenter i Linköping och Norrköping genom att inte bevista Östergötland. Dom lirade i Linköping igår och jag var där, ingen klonk dock. Såklart skulle KQs dra ut min 45s. Citera
Studsturre Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Någon som vet vart i Karlstad det ska spelas? Citera
polar bear Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Nästa onsdag landar vi i Karlstad och då spelas turneringen på Restaurang K6, Kungsgatan 6. Välkommen Ulf Turneringsledare Student-SM Citera
avund Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Har gått till semifinalen och undrar när en eventuell final spelas? Citera
polar bear Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Semifinalen spelas 16 maj och finalen 9 juni. Grattis Avund och GL Citera
DJSilver Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 Hej, går det att spela i flera omgångar. T.ex. först i Stockholm på lördag och sedan i Uppsala på söndag. Jag måste iväg efter några timmar och jobba *hehe* Citera
Jakelamotta Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 Nån som ska spela imorgon i Uppsala? Citera
okocha Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Nån som ska spela imorgon i Uppsala? Japp, jag tänkte prova lyckan i morgon, ska du spela själv? Citera
Jakelamotta Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Jodå, nybörjare som jag är har jag aldrig spelat en MTT live förut och det ska ju bli roligt. Citera
wmaster Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Nån som ska spela imorgon i Uppsala? Jo det tänkte jag med, jag reggade mig idag men råkade välja Stockholm istället för Uppsala där man valde vilket stadsbundet kval man ville ställa upp i, och eftersom jag anmälde mig så sent så missar jag emailet till Stockholms kval som går igång om en timme cirka. Så ingen som är sugen på att PMa mig lösenordet för Uppsala/Stockholm? (Jag pluggar alltså vid UU) Citera
duoflow Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Har inte förstått om den som vinner LIVE-eventet på respektive ort får plats i semin eller är det bara det så kallade "wild cardet" som ger en plats i semin? Citera
wmaster Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Vad jag förstått är inte live-eventet öht relaterat till själva SM-turneringen, är mest bara en kul grej och för att de ska få presentera sig. Kan ha fel dock Citera
Jakelamotta Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Den som vinner live-eventet får en plats i semin. Dock var ju inte turneringen så mycket att ha, väl organiserat och så(aldrig varit på något liknande så jag har dock inte ngt att jämföra med) men strukturen var ju hemsk. Brantare än online-turneringarna jag spelar på betsson. Citera
duoflow Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 hmmm, spridda skurar. Enligt deras hemsida står det 20-30 min bilnds med en startstack på 200BB. Lär väl visa sig på lördag. Citera
Jakelamotta Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Det trodde jag också, men vi fick 5000 att starta med, de började med 25 minuters perioder för att efter de två första bara ha 20 minuters. Blindsen dubblades varje gång och vid tillfället jag åkte ut var medelstacken på drygt 10000 och blindsen 1000-2000. Citera
Recommended Posts