Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat en fåtal händer med FI. Av det lilla jag sett går det inte säga något anmärkningsvärt. Verkar som en okej spelare på NL50.

Jag sitter på SB, FI på BB.

Plockar upp KK och höjer till 1,75, Fi synar.

Flop

:2c::2d::5h:

Jag bettar 2,5, Fi synar

Turn :3d:

Jag bettar 4, FI miniraisar till 8 jag synar.

River:Ad:

Jag, checkar. FI bettar 11. Jag synar. Korrekt spelat?

River är ju inte det bästa kortet. Men jag ska syna 11 för att vinna ca 30. Visst är jag väl bäst här mer än en gång på fyra? Det som gjorde mig tveksamt är att A måste ha varit ett väldigt dåligt kort för honom att bluffa på. Men kanske värdebettar han ett sämre PP än mitt?

Postad

Betta mer på flop. Betta mer på turn. Men absolut viktigast är att slå om på turn. Pumpa upp det till 30 eller nåt så han får betala rejält om han vill syna med färg/steg-draget.

Postad

Vet inte om jag vill betta mer på den floppen?

Vad ska han vara rädd för?

Vill ju ha syn/omslag av händer som 66-TT!?

Men på turn ska du slå om ordentligt, när du bara synar där finns det väldigt många elaka kort som du "måste" betala av som i detta fall.

Postad

Antingen bluffar han eller har nötish. Om han inte spelar PP som en galning. Det är väl i stort sett bara 36 du slår .De andra stegkdragen har ju gått om dig. Tom en float med A eller runner runner D har gått om. Skulle tro att det är mer typ så att du leder 1/7 eller något liknande.

Postad
Antingen bluffar han eller har nötish. Om han inte spelar PP som en galning. Det är väl i stort sett bara 36 du slår .De andra stegkdragen har ju gått om dig. Tom en float med A eller runner runner D har gått om. Skulle tro att det är mer typ så att du leder 1/7 eller något liknande.

Resonerade ungefär så. Fast var osäker på hur ofta jag ledde. Jag synade i alla fall och han visade upp AA. Något jag absolut inte hade räknat med.

Till ni som säger att jag ska höja turn. Är det verkligen så bra? Vill jag inte hålla potten liten? Så tänkte jag i alla fall när jag spelade handen.