Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vet att man kan spela lösare med djupa stackar preflop men gäller detta även postflop?

Det lönar sig ju även att jaga drag med djupare stackar postflop men jag har ett par exempel till här.

Men löshet postflop menar jag att beta ut mellanpar när det är osäkert hurvida du har bästa handen på floppen.

Och att syna någons CB med mellanpar (eller knappt det ibland).

Anledning till allt detta är att jag tittade på High Stakes Poker och uppmärksammade att en del av spelarna gärna synade CB med botten eller mellanpar och dom har ju riktigt djupa stackar.

Vet inte hur man definerar ett löst postflop spel men kanske att beta och syna med mellanpar och liknande i situationer. Hoppas ni fattar hur jag menar.

Finns det nåt samband mellan att spela lösare postflop och stackdjup?

Postad

Drag går föstås upp i värde med djupa stackar. Mellanhöga par går ner. Sitter du t ex med 77 på hand är det ganska kallt att syna ner 200BB, medan det mot många spelare kan vara korrekt att syna ner 20BB.

Mot veka spelare kan man i och för sig floata floppen när stackarna är djupa, men då handlar det om att spela på deras rädsla och inte så mycket om vad man har för hand.

Postad

Implied odds behöver inte vara för drag. Det kan betyda att du t. ex. vill syna en höjning med en SC på grund av större stack på motståndaren, dvs mer pengar att hämta om det blir all-in.