DNcrew Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Tänkte bara kolla med pokerteoretikerna om jag tänker rätt här eller om mitt "move" är tokfiskigt. PokerStars Game #9482693702: Omaha Pot Limit ($3/$6) - 2007/04/18 - 07:50:46 (ET) Table 'Praxidike' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: xoxol73 ($600 in chips) Seat 2: OmahaMan ($1729.95 in chips) Seat 3: Guldgraveren ($580.30 in chips) Seat 4: DNcrew ($601 in chips) Seat 5: bethephoenix ($105 in chips) Seat 6: dan2107 ($234 in chips) dan2107: posts small blind $3 xoxol73: posts big blind $6 *** HOLE CARDS *** Dealt to DNcrew OmahaMan: calls $6 Guldgraveren: calls $6 DNcrew: raises $27 to $33 Är på halvtilt och ser en dubbelsuitad hand. Självklart trycker jag pot. Om inte annat kanske jag kan köpa position... bethephoenix: raises $72 to $105 and is all-in dan2107: folds xoxol73: folds OmahaMan: calls $99 Guldgraveren: calls $99 Small stack trycker all in och får två coldcall. Min tanke är nu: det ligger ungefär 350 i potten. Om jag förusätter att Small stacken trycker med AA eller KK så borde jag ha typ 40 % att vinna mot honom lite beroende på hur han blockar mina flushar etc. Om jag kan stänga ute de andra ur potten så går jag pluss på eländet. Således trycker jag pot och ber till gud att jag får fold från de andra två i potten. Bu eller bä? Bra eller anus? DNcrew: raises $429 to $534 Citera
fiezk Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 De båda andra limpar för $6 för att sen kallsyna en pottning och en push, tror att chansen är sjukt liten att de lägger sig om du höjer. Citera
Ekenstar Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 De båda andra limpar för $6 för att sen kallsyna en pottning och en push, tror att chansen är sjukt liten att de lägger sig om du höjer. Håller med det här. Vad tror du dom andra två sätter dig på för hand när du bombar på som du gör? Får du syn av nån av dem (eller båda) är nog risken stor att de har en hand som gör att din equity i potten inte är så bra. Beror mycket på din read på OmahaMan och Guldgraveren men jag tror spelet är ganska EV neutralt som bäst. Citera
JoeFalk Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 mkt talar för att dina flushdrag e dominerade när ni e så många i potten.... Dina outs är str8 o dubbelträffar för att vinna e vad jag tror... Du kommer def. behöva visa upp bäst kort för att ta hem denna potten. Citera
Djens Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 stoppa in o köp ut, det är enda sättet att vinna på PLO Citera
DNcrew Postad 18 April , 2007 Författare Rapport Postad 18 April , 2007 stoppa in o köp ut, det är enda sättet att vinna på PLO Precis vad som hände (med följd att lillstacken svor på att han skulle slagit mig på käften om det var live-game:-D ): *** FLOP *** [8h Td 2d] OmahaMan: bets $24 DNcrew: calls $20.70 and is all-in *** TURN *** [8h Td 2d] [Kc] *** RIVER *** [8h Td 2d Kc] [3h] *** SHOW DOWN *** OmahaMan: shows [Jh 7d Qh Kh] (a pair of Kings) DNcrew: shows [3d 6s Ts 4d] (two pair, Tens and Threes) DNcrew collected $41.40 from side pot-2 Guldgraveren: mucks hand DNcrew collected $1425.90 from side pot-1 bethephoenix: mucks hand DNcrew collected $426 from main pot *** SUMMARY *** Total pot $1896.30 Main pot $426. Side pot-1 $1425.90. Side pot-2 $41.40. | Rake $3 Board [8h Td 2d Kc 3h] Seat 1: xoxol73 (big blind) folded before Flop Seat 2: OmahaMan showed [Jh 7d Qh Kh] and lost with a pair of Kings Seat 3: Guldgraveren mucked [7h Qc 5h 4c] Seat 4: DNcrew showed [3d 6s Ts 4d] and won ($1893.30) with two pair, Tens and Threes Seat 5: bethephoenix (button) mucked [Qd Js As Ah] Seat 6: dan2107 (small blind) folded before Flop Citera
Brytta Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 tänket funkar väl hyffs. haken är bara att ingen foldar i omahahaha eftet att dom kallsynat kortstackens push in my experince. Jag ser hellre en flop och tar det därifrån!! Citera
Djens Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Jag degar där ibland när ajkg e småtiltad, man har ofta iaf 40-45% av potten om det är HU Citera
jackbalsam Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Dom kommer ju som alla sagt syna av samma anledning som du bombar pga alla döda pengar i potten. Hans hand var ju nästan lika dålig som din dock. Citera
DNcrew Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Dom kommer ju som alla sagt syna av samma anledning som du bombar pga alla döda pengar i potten. Hans hand var ju nästan lika dålig som din dock. Alltså jag tycker du är väl kategorisk, visst händer det att folk foldar i detta läge? Jag har i vart fall sett det hända, vilket bevisar att talet iaf är större än noll... Dessutom tycker jag inte min hand e så dålig, den är ju jättesuited och halvconnectad??? Citera
Othello Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 De som foldar bör ju ha något i rangen svaga par (KKxx, QQxx, JJxx, TTxx, etc) som spelar dåligt mot dina "uppenbara" AAxx. På så sätt är inte spelet så kallt, dock så är det nog bättre mot en fi än två. Angående din hand så är det jag inte gillar med den att den har två kort under 5 vilket sänker dess värde i en multivägspott. Om du är uppe mot någon med essen minskar dina stegchanser eftersom ett A faktiskt kan hjälpa dig här, och om någon hänger kvar med 678x så dör också rätt många av dina kort. Men kul att du vann potten. It's freaking awesome Citera
two_aces Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 ...Du kommer def. behöva visa upp bäst kort för att ta hem denna potten. visdomsord Citera
Recommended Posts