Gå till innehåll

NL - Hur spela små pocket pairs?


Che

Recommended Posts

Funderingar kring små pp.. ska de spelas eller inte?

Jag tänker så här:

Se en billig flop med dem skadar inte. Floppar du inte triss så slänger du iväg dem. Floppar du triss är det bara att till full attack. Men då motståndaren kan ju även ha floppat högre triss vilket gör att man förlorar väldigt mycket på det.

No limit är det spel jag snackar om.

Så är de små paren bara att slänga eller spelas?

 

* Förtydligare rubriken, flyttar till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hart också funderat över samma sak länge, och det varierar ju vad som är bäst att göra beroende på vilket slags bord man sitter vid. Men är det völdigt loose så foldar jag 22-55 om för många är med. är det inte lika loose så callar jag med 22-55 och raisar med 66-QQ och hoppas att jag bara får call av highcards och hoppas att deras händer inta förbättras så kan jag sno potten redan där.

 

Men alla pocket pairs under QQ är väldigt svårspelade tycker jag så det blir ofta på känla beroende på vilket typ av spelare jag möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla par är väl spelbara tycker jag, kanske med undantag av de alldra lägsta... Och jag skulle inte betala dyra pengar för att se floppen med par under 99. Men en "normal" höjning preflop tar jag lätt med de flesta pocket pairs.

 

Men floppar jag inte en triss/kåk/4-tal så är jag heller inte rädd att slänga korten snabbt. Håller garanterat inte hårt i låga par om bettningen tar fart. För det är som ni redan har nämnt, någon kan ha en högre triss. Och om jag mot förmodan skulle floppa ett 4-tal, så måste man ju slowplaya lite om man vill ha något slags action i den handen.

 

Men har man "bara "floppat den högsta trissen, DÅ ska ju en skaplig hög med "deg" in mot mitten av bordet direkt :D

 

No set, no bet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad som står i supersystem.. men jag brukar alltid försöka komma in så billigt som möjligt på floppen med alla par tom 2:or..

 

får jag ingen triss där så foldar jag alla 66-22 annars beror det på hur floppen landar och kanske försöker höja med en semi-bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ i mitten till sen position är att höja. Vill du vinna en stor pott så måste du börja bygga den tidigt.

 

Prickar du sen floppen så har du en större pott att vinna, missar du så får en bluff mer trovärdighet om det floppar lite stora kort. Ofta får man också ett gratiskort om man vill ha det.

 

Dessutom så förbättrar du sannolikt din positon genom att folda ut lite folk efter dig.

 

Blir du reraisad preflop så beror det på hur dyrt det är, kostar det säg 10% av stacken (din eller motståndarens) så så är det en lätt call IMO, nu verkar ju motståndaren ha en hand dessutom så en stackdubbling är ännu mer sannolik om du prickar.

 

En nackdel med den här strategin är att om du floppar 843 till dina 44 så är många rädda för AA eller KK och foldar mot en flopbet.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...