Gå till innehåll

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Postad
haha :D var det en gammal kvinna? dom brukar nämnligen ha en förmåga att inte kunna avgöra ålder, iaf dom som jobbar på systembolaget

jag har alltid mitt leg redo för vet vilken fråga som kommer. iofs nu handlar jag ju inte där så ofta. blir ju direkt inga vilda partaj när man har bebisen. Har föresten sagt att jag aldrig mer ska lämna ifrån henne på natten, mamma hade henne 3 nätter nog bland det värsta jag upplevt att man kunde sakna en person så mycket hade jag ingen aning om

föresten tror du det finns ngr tjurighetspiller man kan ge en 8 månadersbebis. Allt är bara skrik o kinkigt inne i ngn konstig trotsålder tror jag

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nej det lustiga var att hon som frågade om legg var i typ 25års åldern.

Underligt det där, då man var i 16-17 års åldern frågade de aldrig om legg då man knatade in, men nu när man börjar närma sig de 40 så.

Ah gött de iaf :-D

jaja, det förklarar ju också saken, nyanställd o nervös för att göra fel :D

Postad
sån flopp är ju bara o tacka o buga för, blev ju fint betalt med, menar man bör ju kanske tänka till lite när ngn reraisar o dessutom 2 st. visst det är surt o släppa sitt aa men iofs han tog väl inte dig för att pricka en fin hålstege, men menar du kunde ju suttit på set 2-par etc etc ja allt som slog hans ynka pocket, blev du lite rädd på rivern när andra 6,an kom o ngn kanske prickat en fin liten kåk???

Klart det fanns bättre kort som kunde komma, men pengarna var inte mina längre, utan pottens, så inte mycket o göra :-D

Postad

Häligt Tina. Du måste ha rätt fin ROI på dina Sit and Go´s antar jag men 4/5 bland de två bästa. =) hade igår min första minusdag sedan två veckor , men hade det inte vart för potten jag klistrade in så hade jag slutat plus men så kan de vara ibland, man ska ju inte räkna med att plussa varje dag. Nu blir det nya tag idag, startar up med lite sit and gos..ha en fin pokerkväll allihopa!!

Postad
Häligt Tina. Du måste ha rätt fin ROI på dina Sit and Go´s antar jag men 4/5 bland de två bästa. =) hade igår min första minusdag sedan två veckor , men hade det inte vart för potten jag klistrade in så hade jag slutat plus men så kan de vara ibland, man ska ju inte räkna med att plussa varje dag. Nu blir det nya tag idag, startar up med lite sit and gos..ha en fin pokerkväll allihopa!!

har ju kört många fler sng o många man rykt ut från men vi börjar räkningen from med nu, då jag ej har koll på hur det gått på alla o hur många jag spelat. ärligt talat så har jag varit rätt värdelös på sng innan *lol* föresten hur var det man räknade ROI har fått det förklarat men måste gå tillbaks ett antal sidor för att hitta det, kanske går fortare o fråga igen.

jo den handen var otur o det är ju som du säger man kan inte räkna med o plussa varje kväll även om man vill det hihi. Blir nog ngn sng ikväll tror jag köra det samtidigt som cg, konstigt nog tycker jag svs sng är enklare på unibet går blindsen upp så fort o oftast runt 600 för att limpa på svs är de oftast 150 cirkus. det jag inte gjort innan med mina sng var o vara med på flera händer sen jag började med det så är det ganska enkelt o komma till final bordet iaf de jag spelat, sen hatar jag när det är 4 pers kvar spelet är så grymt tight då men bara o ha tålamod till slut går folk all in. hade sån grym tur påfinalbordet satt med 88 o raisade en annan gick all in o jag synade, hon visade aa o min nisse fick in färg på rivern. sen heads up då prickde jag 2 par, checkade bara han raisade jag synade på turn gick han all in på par o jag vann

Postad
Tror man räknar såhär:

Vinst/Summan för totala antalet spelade turneringar.

Skulle i ditt fall då bli 188/132 = ROI 142%

Om det inte stämmer så säg till =) För då bhöver jag också lära mig =)

ah där ser man ja vi får väl se om det är så :)

övergav cg innan fick inga direkta kort o började spela 2 sng istället

Postad

Helt rätt Christer och det är extremt bra resultat. Bara 20-25 % räknas som väldigt bra över tid. Många highlimit kanske spelar kanske sex i taget 215 dollars och har de 15 % så är de nöjda. Har kollat upp Sveriges bästa några ggr på Pokerstars Bo Sehlstedt.

Postad

ursäkta men vad finns det för stollar. satt med AA, en höjer 100 jag reraisar till 1000, en går all in 450 o den andra synar.

floppen kommer A,4,T jag höjer 600 egentligen skulle jag gått all in men samtidigt ingen farlig bräda så ville ha lite betalt

fi synar, turn visar 8, jag går all in, han tvekar länge men synar till slut, rivern kommer J, han prickar stegen. han hade 7 9 s på handen, han hade alltså ingetting på floppen inget färgdrag o defenitivt inget stegdrag. blir så fruktansvärt trött på dessa fiskar ibland, menar svårt o tänka mig att man blir en vinnande sng spelare på detta viset, hmm näe syna på ingetting det är ju toppen

fick tyvärr ej fram handen ska ta fram den om jag löser problemet

Postad

jo ROI stämmer....och som gerulatis säger är det ett riktigt bra resultat. Ligger själv på kring 50% ROI på unibet vilket jag tror är rätt bra med..men ma kan ju förvänta sig ha högre ROI på de mikronivåer vi spelar..

Du spelar bara 20kr sit and gos FR Tina??

Postad

fast man måste nog spela kanske 100 st för att kunna se om man är bra eller inte men ja jag fortsätter iaf föra statistik så får vi se vart man står efter 50 sng etc etc

jo ja spelar bara 20+2 kr sng

Postad

ja här kommer en hand som kanske var illa spelad eller?? det jag kan tänka i efterhand när jag kollar på handen så reraisar jag för mycket på turn höjningen skulle varit runt 37 kr ngt om jag ej räknar fel eller har jag helt fel???. men sen tog jag ingen för högre set då alla checkade sen förstår jag inte vitsen med o slowspela när det är så många kvar, nu gav han ju chansen att ngn skulle få stegen gratis vilket iofs ingen fick och sen ja varför ej mothöja på rivern menar att jag skulle sitta på QQ är ju inte så stor risk

ger upp cg för nu, motriggen har blivit min vän inget funkar, satt på 2-par på floppen en annan oxå men han fick in sin kåk på turn givetvis.

***** Hand 330033589 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, May 22, 2007 9:18:22 PM

Adam 25 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: aikkon (147.65)

Plats 2: gabriel8 (74.27)

Plats 3: Gaisarn75 (114.82)

Plats 4: Tinusen (196.78)

Plats 5: darlingyou (113.70)

Plats 6: Hillyfish (41.50)

Plats 7: 4KAAsHOLE (189.05)

Plats 8: otemachi (213.85)

Plats 10: lelle55 (52.58)

4KAAsHOLE lägg LM 0.50

otemachi lägg SM 1.00

** Giv **

aikkon [N/A, N/A]

gabriel8 [N/A, N/A]

Gaisarn75 [N/A, N/A]

Tinusen [5k, 5r]

darlingyou [N/A, N/A]

Hillyfish [N/A, N/A]

4KAAsHOLE [N/A, N/A]

otemachi [N/A, N/A]

lelle55 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

lelle55 Syna 1.00

aikkon Höj till 5.00

gabriel8 Syna 5.00

Gaisarn75 Syna 5.00

Tinusen Syna 5.00

darlingyou Lägg

Hillyfish Lägg

4KAAsHOLE Lägg

otemachi Lägg

lelle55 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, Ds, 2k] pott ca 25 kr

*** Bet Runda 2 ***

lelle55 Passa

aikkon Passa

gabriel8 Passa

Gaisarn75 Passa

Tinusen Passa

*** Turn(Board): *** : [Knr, Ds, 2k, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

lelle55 Passa

aikkon Satsa 12.00

gabriel8 Syna 12.00

Gaisarn75 Lägg

Tinusen Höj till 51.00

lelle55 Lägg

aikkon Syna 51.00

gabriel8 Lägg

*** River(Board): *** : [Knr, Ds, 2k, 5s, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

aikkon Passa

Tinusen Satsa 29.00

aikkon Syna 29.00 varför mothöjer man ej o varför slowspela på floppen?

*** Showdown *** : Rake: 4.95 Totalpott: 193.55

aikkon [Kns, Knh] Triss i knektar Vinst: 193.55

gabriel8 Lägger mig Vinst: 0.00

Gaisarn75 Lägger mig Vinst: 0.00

Tinusen [5k, 5r] Triss i femmor Vinst: 0.00

darlingyou Lägger mig Vinst: 0.00

Hillyfish Lägger mig Vinst: 0.00

4KAAsHOLE Lägger mig Vinst: 0.00

otemachi Lägger mig Vinst: 0.00

lelle55 Lägger mig Vinst: 0.00

Postad

Tinusen Satsa 29.00

aikkon Syna 29.00 varför mothöjer man ej o varför slowspela på floppen?

*** Showdown *** : Rake: 4.95 Totalpott: 193.55

aikkon [Kns, Knh] Triss i knektar Vinst: 193.55

Han kanske är kär i dig :mrgreen:

Postad
Han kanske är kär i dig :mrgreen:

hihi o inte vill ta mina pengar, man kanske ska flörta med alla killar på borden så kanske man inte blir fattig vid vissa potter

ska börja nu, åh vad underbara o gulliga ni är alla pojkar som skriver här o som brukar spela med mig *blink blink*

Postad

Som sagt var har gett upp pokern för kvällen då ja jag kände inte för o spela efter att ha förlorat ngr potter. Så dagen slutade - 132 kr. Var ett tag sen jag hade en minusdag så det får man ju helt enkelt ta och ta nya tag imorgon. visst kunde säkert plussat om jag gett mig in i spelet igen eller backat mer och ja när jag inte känner för o spela varför tvinga mig egentligen. men sen har jag blivit bättre med att inte syna de dumma synerna fast samtidigt en del syner kanske man ska göra, men lyckades iaf sätta dit 2 bluffare idag. De ggr jag foldat idag är när det varit flera personer med i potten o jag raisat med tex pocket och fått en fet mothöjning o flera synat, de har suttit med set, 2-par m.m så där är jag nöjd med mitt spel iaf. Annars så har jag spelat bra, menar korten kan man ju inte rå för menar vissa vinner man o vissa förlorar man men tyvärr var det händer med större potter idag.

Pokern ska ju vara kul och just nu var den inte kul, iofs aldrig kul o förlora men men. men jag känner verkligen inte o orkar inte med en ny session just nu så jag skiter i att jag backat hihi varför ska man tycka att man spelat dåligt bara för man backat 1 gång. Annars brukar jag fortsätta spela ibland o sluta pluss men iofs rätt dåligt o göra det med för risken är ju att man titlat pga att du är förbannad på korten o rivern o spelar illa. Utan idag är jag hyfsat nöjd med mitt spel och ja sånt som händer att man förlorar som sagt var. Det enda som var lite tråkigt var mina 3 senaste sng som ej gick vägen så där gick ju lite pengar oxå så på själva cg gick jag ca 70 back

Idag tog jag ut lite pengar från bankrullen gör ju det regelbundet, tänkte jag skulle betala av en avbetalning på köket med dem så tråkigt o betala ränta o jag vill bli av med skiten så fort som möjligt. Menar varför ska jag betala ikea en massa onödig ränta för?? så hädanefter går pokerpengarna till att betala av sådant. visst skulle det vara kul o ha de som nöje men samtidigt ju snabbar jag blir av med all onödiga räkningar desto bättre får vi det med ekonomin plus att vem vet jag kanske inte ens spelar ngn poker om 1 år så man får passa på medans pengarna kommer in på kontot

Ja hus kostar ju lite men samtidigt jag har fått ett boende där jag bor perfekt o billigt. vi bor ca 75 m från en sjö, 500 meter in till samhället men ändå landet, inga hus som grannar, skog bakom oss. Och ett hus som tyskar skulle slåss om att få köpa :-D enda nackdelen med huset är att jag skulle vilja ha lite större men som sagt var räcker till oss o ev en liten skrutt till lär ju iofs dröja hundra år tills dess det kommer in en skrutt i min mage igen. ska ju bli pokerproffs först ju *lol*

Iofs vårt hus kostar inte så mycket varje månad, blir ca 2000 i boendekostnad, vår gamla lght betalade vi nästan 5000 o sen tillkom 1800 i el, vi har samma elkostnad nu.

Som nu känner jag verkligen inte för en ny bebis, dottern är inne i ngn konstig period där man skriker så högt man kan när man ej får leka med telefonen. sen så ska man bära runt henne. men iofs hon var väldigt trött idag somnade redan 17.30 så lär ju få gu upp tidigt för att hon vill gå upp då. men ångrar man henne. absolut inte det bästa som kunde hända i mitt liv.

ja du det blev visst inte så jättemycket pokersnack utan hamnade visst i tankar om huset m.m men ja upp till er om ni vill läsa eller inte :-D

nu ska jag iaf sussa.

Postad

9 sng körda dvs den senaste¨på unibet

3-2-0

hmm hur spelar folk egentligen, de kan chansa all in på ett högre kort dvs inga drag eller ngt sådant utan vill bara ha en k tex rök på det nyss.

föresten hur ändrar man klockan den stämmer inte alls, kl är 10 nu

Postad
Hoppas man får se dig på PLO borden igen, men innan dess behöver vi ha lite taktiksnack :mrgreen:

hehe jo lär ju inte bli ngn stammis där då´jag är ganska kass på omaha eller ja jag vet ju grunderna o sen ja får ju korten bestämma tyvärr såg ju lite fel på hans kort han som tog potten fick för mig att han hade hålstege men hade visst öppet hihi iofs rök 40 kr från kassan det jag tjänat ihop på omahan under sessionen så ingen besvikelse då jag ej gick back

näe men du får gärna ge lite tips hur man spelar omaha, skulle vara kul o kunna det oxå

hmm taktiksnack du menar att jag inte ska syna när du höjer ;) taskigt att jag satt på färgen, reraisade ej pga att du aksnke hade K hög men du satt ju bara på sketet 2 par o tror iofs inte du synat en reraise från mig

Postad

Jo ngn som kan tipsa bra pokersajt där sng är bra dvs går på tid m.m unibet har ju 10 krt per nivå o till slut är blindsen så dyra o blir ju all in hela tiden när det är 4 pers kvar. ska vara typ 2 dollars nivå o inte för tight, dvs pokerstars var tight

Postad
hmm taktiksnack du menar att jag inte ska syna när du höjer ;) taskigt att jag satt på färgen, reraisade ej pga att du aksnke hade K hög men du satt ju bara på sketet 2 par o tror iofs inte du synat en reraise från mig

Tyckte in du spela den handen så bra. Du floppade öppna pipor och färgdrag. Du skulle betat ut floppen!