Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

inte menat som skryt, var ju bara svart på vitt va ja gjort! spelade mkt under 2-3 helgdagar, sen 1-4h under vardagar... men ja skiter faktiskt i timlönen. känns tragiskt o kika på den ifall man haft 20 spänn i timmen! kikar bara resultatet samt antal bb eller inköp i förhållande till nivå!

blir ni inte deprimerade om ni känner att ni haft en bra lördag, men sen ser att ni bara gjort 45kr/h? =)

gl

oki ber om ursäkt för min anklagelse :-D

spelar ganska mycket om man slår ut det på alla timmar så har jag en hyfsad timlön vilket är helt oki för min del, visst ibland kan man ju tycka det är tråkigt o spela 2 h o kanske bara plussat 30kr, fast samtidigt allt pluss är ju positivt, hur kommer det sig att det gått dåligt nu ett tag spelat illa eller bara haft dåliga kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gick jag på för hårt där? Det började med att jag förlorade en stor pott med AA mot Q3, han fick trean på rivern. Jag skällde på honom med. Inte många ggr man gör det, onödigt. låt de spela dåligt och egentligen bara bra att de vinner ibland så då tror de ska spela så.

Sedan kan jag inte fatta att man kan betta med KK när det ligger A på floppen och jag synar.

Tiltningen var igång men så tur var så fick jag en del bra händer som jag tryckte hårt på så jag gick 50 kr plus. Nu är det dags för 1000 nya händer och nu får jag lugna mig.

Länk till kommentar

Gick jag på för hårt där? Det började med att jag förlorade en stor pott med AA mot Q3, han fick trean på rivern. Jag skällde på honom med. Inte många ggr man gör det, onödigt. låt de spela dåligt och egentligen bara bra att de vinner ibland så då tror de ska spela så.

Sedan kan jag inte fatta att man kan betta med KK när det ligger A på floppen och jag synar.

Tiltningen var igång men så tur var så fick jag en del bra händer som jag tryckte hårt på så jag gick 50 kr plus. Nu är det dags för 1000 nya händer och nu får jag lugna mig.

lite kinkig var du allt :-D inte ofta man ser dig tjura.

angående aa ja det var ju rätt surt, missade handen så jag vet ej men antar att du bettade hårt på den eftersom du förlorat rätt stor stack.

angående kk vet jag inte menar kan ju varit sätt för honom o luska kanske, vann du den potten eller hur slutade den???

sen är det bra att du spelar hårt men om du ej är bekväm o spela pocket jättehårt gör inte det då utan satsa på dina set, 2-par m.m så blir du inte ruinerad när man blir utdragen. utan jag tror de blir mer synvänliga ju högre höjning det är känns som så iaf, men skönt iaf att du ligger på plussidan

Länk till kommentar

KK, det beror på hur många det är i potten. Är det flera o det är höjt förut så är handen död. Kanske jag bettar ut men för mig är det kört. Det beror på vem man möter oxå. Nu visste denna poker306 som mött mig massor att jag borde ha ett ess om jag synar. Skit ett det, jag ser folk förlora på det hela tiden att de inte kan lägga AK som inte träffar eller KK, QQ med ess på floppen. Jag ser att det är ett förlorande spel mot fiskar.

Länk till kommentar

Blev en selma turnering innan, gick jättebra tills......

satt med KT, på floppen fick jag 2 par, en höjer o jag reraisar givetvis, likadant på turn, på rivern får jag kåk, fi visar upp sin hand KJ, dvs fi hade högre kåk jag hade bara KT så jag slutade på 90.e plats. men idag gick jag med på mer händer än jag gjort förut. Så jag är nöjd med turneringsspelet men ja vad gör man det är sånt som händer, var ju en bra hand o att han just satt på högre kåk var ju lyckligt för honom

har blivit en hel del cg idag, gått riktigt bra o jag är riktigt nöjd med dagsresultatet. nästan rekord men ändå inte riktigt. Vi får se om det blir ngn mer spel kanske skulle gå o lägga mig tidigt för en gångs skull. sen håller jag på o bli tokig på dem som slowspelar sina aa, flera ggr man ryker eller tar en pott pga att de inte hittar raise knappen. visst jag kanske inte höjer alla händer man bör höja kanske men de korten hittar jag iaf raise knappen på utan problem

Länk till kommentar

Då var det en ny dag, dottern oerhört kinkig, la henne för en tupplur än så länge är det iaf tyst från sovrummet. Blev en liten session poker imorse men tappade lusten efter att folk synar med skitkort så blev bara 20 min och -20 kr. Ska spela ikväll istället. Har tagit beslut angående mitt pokerspel, ska minska ner det nu. På mornar så finns det annat viktigare o göra, tex idag började försöka få iordning i dotterns rum, vi har köpt ny säng o det så den ska vi få upp plus lite annat småkrafs. Så nya reglerna är att varje dag ska det bli ett mål tex idag ja då måste det sorteras det tex o blir ingen poker förrens det är gjort. Innan har pokern gått före lite tyvärr o man har spelat alldeles för många timmar. utan det är ju bättre o spela på kvällen då jag har tid o lugn o ro.

O sen på mornar vill jag ju umgås med min sambo o dotter tillsammans o det gör man ju inte så bra framför pokern. Men ska inte sätta upp ngn dagsgräns utan det handlar ju om disciplin och vissa dagar när vädret är tråkigt så kanske man vill spela mera. Men borde inte vara ngr problem iaf. men kul är pokern iaf men misstänker om jag fortsätter o spela så mycket som jag gör nu kommer jag tröttna o sen kanske förhållandet till min sambo, o dotter till slut blir lidande pga att man ägnar mer tid åt pokern än sin familj o det är ju helt sjukt i så fall om det skulle gå så långt. Min familj är mitt allt och då ska ju de gå före allt o man får passa på o umgås den tiden man kan umgås på.

visst det kommer att bli en del poker men kanske inte 5-6 timmar per dag utan kanske 1-2 timmar. MIsstänker att veckodagarna kommer kvällarna inbringa mycket poker, men helgerna då behöver man ju inte sitta hela dagen som man gjort innan

så nya mål inom mitt pokerspel

* Inte spela likamycket som jag gör nu

* jobba med mina dumma syner, blivit bättre

* betta lite mer kort pre flop

annars är jag nog hyfsat nöjd med mitt spel måste utveckla det lite mer för många brister o saker kvar o lära mig.

Länk till kommentar

Det låter bra, familjen måste gå före men du hinner säkert med 2-3 timmar per dag åtminstone. Ta det när sambon är borta och dottern sover, och ngn timme på kvällen.

Jaså du ska betta mer preflop, då ska jag reraisa dig! Skojar, kommer nog aldrig köra den stilen utan kollar floppen först innan besluten. Så går det inte att göra på andra siter men Sv Spel funkar det i alla fall för mig.

Länk till kommentar

Det låter bra, familjen måste gå före men du hinner säkert med 2-3 timmar per dag åtminstone. Ta det när sambon är borta och dottern sover, och ngn timme på kvällen.

Jaså du ska betta mer preflop, då ska jag reraisa dig! Skojar, kommer nog aldrig köra den stilen utan kollar floppen först innan besluten. Så går det inte att göra på andra siter men Sv Spel funkar det i alla fall för mig.

haha o du tror inte jag skulle komma på det efter ngr ggr att du alltid kör det stuket mot mig :-D näe det jag menar med o höja mer pre flop är inte högre höjning utan kanske höja på ngr mer kort på sen position

Länk till kommentar

Aj aj aj..dagen började illa, kolla in denna hand! Man borde plocka bort rivern ur holdem ;)

***** Hand 328871993 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 maj 2007 16:35:36

Adam 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Dr stock (89.49)

Plats 2: Tsatsiki (215.83)

Plats 3: Big Bill (45.80)

Plats 4: SE Banken (86.35)

Plats 5: IllusioN (199.00)

Plats 6: InUFace (193.00)

Plats 7: Krister He (196.50)

Plats 8: RoyVegas (104.85)

Plats 9: Pertty (200.85)

Plats 10: Pr3d4t0r (99.00)

Tsatsiki lägg LM 0.50

Big Bill lägg SM 1.00

** Giv **

Dr stock [N/A, N/A]

Tsatsiki [N/A, N/A]

Big Bill [N/A, N/A]

SE Banken [N/A, N/A]

IllusioN [N/A, N/A]

InUFace [N/A, N/A]

Krister He [8s, 8k]

RoyVegas [N/A, N/A]

Pertty [N/A, N/A]

Pr3d4t0r [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SE Banken Syna 1.00

IllusioN Lägg

InUFace Lägg

Krister He Syna 1.00

RoyVegas Lägg

Pertty Lägg

Pr3d4t0r Syna 1.00

Dr stock Lägg

Tsatsiki Syna 1.00

Big Bill Höj till 2.00

SE Banken Syna 2.00

Krister He Syna 2.00

Pr3d4t0r Syna 2.00

Tsatsiki Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 9h, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Tsatsiki Satsa 1.00

Big Bill Höj till 4.00

SE Banken Lägg

Krister He Syna 4.00

Pr3d4t0r Lägg

Tsatsiki Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 9h, 9s, 6s]

*** Bet Runda 3 ***

Tsatsiki Passa

Big Bill Satsa 5.00

Krister He Höj till 19.00

Tsatsiki Syna 19.00

Big Bill Syna 19.00

*** River(Board): *** : [8r, 9h, 9s, 6s, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

Tsatsiki Passa

Big Bill Passa

Krister He Satsa 57.00

Tsatsiki Syna 57.00

Big Bill All-in 20.80

*** Showdown *** : Rake: 5.30 Totalpott: 208.50

Dr stock Lägger mig Vinst: 0.00

Tsatsiki [4k, 9k] Kåk Vinst: 208.50

Big Bill [Es, Eh] Två par, ess och nior Vinst: 0.00

SE Banken Lägger mig Vinst: 0.00

IllusioN Lägger mig Vinst: 0.00

InUFace Lägger mig Vinst: 0.00

Krister He [8s, 8k] Kåk Vinst: 0.00

RoyVegas Lägger mig Vinst: 0.00

Pertty Lägger mig Vinst: 0.00

Pr3d4t0r Lägger mig Vinst

Ngn som har några invändningar mot mitt spel??

Länk till kommentar

Helt omöjligt för dig att släppa den handen för dig Krister och vad du än bettat efter flop så hade Tsatsiki hängt på. Han har ju tur på rivern. Men det är klart där ser man nackdelen att inte höja preflop, man får en massa limpare med sig som verkligen kan ha vad som helst. Hade man höjt 4kr så hade han antagligen inte spelat handen. Tråkigt men ta nya tag.

Länk till kommentar

Aj aj aj..dagen började illa, kolla in denna hand! Man borde plocka bort rivern ur holdem ;)

***** Hand 328871993 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 maj 2007 16:35:36

Adam 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Dr stock (89.49)

Plats 2: Tsatsiki (215.83)

Plats 3: Big Bill (45.80)

Plats 4: SE Banken (86.35)

Plats 5: IllusioN (199.00)

Plats 6: InUFace (193.00)

Plats 7: Krister He (196.50)

Plats 8: RoyVegas (104.85)

Plats 9: Pertty (200.85)

Plats 10: Pr3d4t0r (99.00)

Tsatsiki lägg LM 0.50

Big Bill lägg SM 1.00

** Giv **

Dr stock [N/A, N/A]

Tsatsiki [N/A, N/A]

Big Bill [N/A, N/A]

SE Banken [N/A, N/A]

IllusioN [N/A, N/A]

InUFace [N/A, N/A]

Krister He [8s, 8k]

RoyVegas [N/A, N/A]

Pertty [N/A, N/A]

Pr3d4t0r [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SE Banken Syna 1.00

IllusioN Lägg

InUFace Lägg

Krister He Syna 1.00

RoyVegas Lägg

Pertty Lägg

Pr3d4t0r Syna 1.00

Dr stock Lägg

Tsatsiki Syna 1.00

Big Bill Höj till 2.00

SE Banken Syna 2.00

Krister He Syna 2.00

Pr3d4t0r Syna 2.00

Tsatsiki Syna 2.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 9h, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Tsatsiki Satsa 1.00

Big Bill Höj till 4.00

SE Banken Lägg

Krister He Syna 4.00

Pr3d4t0r Lägg

Tsatsiki Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 9h, 9s, 6s]

*** Bet Runda 3 ***

Tsatsiki Passa

Big Bill Satsa 5.00

Krister He Höj till 19.00

Tsatsiki Syna 19.00

Big Bill Syna 19.00

*** River(Board): *** : [8r, 9h, 9s, 6s, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

Tsatsiki Passa

Big Bill Passa

Krister He Satsa 57.00

Tsatsiki Syna 57.00

Big Bill All-in 20.80

*** Showdown *** : Rake: 5.30 Totalpott: 208.50

Dr stock Lägger mig Vinst: 0.00

Tsatsiki [4k, 9k] Kåk Vinst: 208.50

Big Bill [Es, Eh] Två par, ess och nior Vinst: 0.00

SE Banken Lägger mig Vinst: 0.00

IllusioN Lägger mig Vinst: 0.00

InUFace Lägger mig Vinst: 0.00

Krister He [8s, 8k] Kåk Vinst: 0.00

RoyVegas Lägger mig Vinst: 0.00

Pertty Lägger mig Vinst: 0.00

Pr3d4t0r Lägger mig Vinst

Ngn som har några invändningar mot mitt spel??

Ja, du sitter i sen position i minihöjd pott PF, vart fan är återhöjningen?

Möjligen hade du då skakat av dig den där åsnan Tsatsiki och fått duktigt betalt av AA. Men men, 9-4 vill man ju generellt ha med i en höjd pott... Jag hade i alla fall höjt.

Länk till kommentar

Vet inte om reraise för mig före floppen varit någon stor idé , då hade antagligen Bill med sina AA reraisat mig och jag hade vart tvungen att slänga mina par i 8. Jag synade ju bara före floppen för att träffa trissen vilke jag gjorde, fick ju en drömflopp och trodde hela vägen att potten skulle vara min men men så blev det inte. Har verkligen inte haft ngt flyt idag, back 250kr på 25 min =) lysande resultat. Blir att spela ett par sit and gos istället så länge..=) sen ut och handla innan jag tar nya tag =)

Blir det nå mer cashgame idag då tina`??

Länk till kommentar

Vet inte om reraise för mig före floppen varit någon stor idé , då hade antagligen Bill med sina AA reraisat mig och jag hade vart tvungen att slänga mina par i 8. Jag synade ju bara före floppen för att träffa trissen vilke jag gjorde, fick ju en drömflopp och trodde hela vägen att potten skulle vara min men men så blev det inte. Har verkligen inte haft ngt flyt idag, back 250kr på 25 min =) lysande resultat. Blir att spela ett par sit and gos istället så länge..=) sen ut och handla innan jag tar nya tag =)

Sådär tänkte jag också förut, sen började jag spela poker.

Du vet inte vad han för hand. Visserligen kan en miniraise indikera styrka, men han sitter i sen pos och gör en miniraise med AA, vilket tyder på att han antingen är en komplett sopa eller är riktigt duktig och har en bra tolkning av bordet. Jag tror knappast på det senare alternativet.

Länk till kommentar

Men om vi säger att jag reraisat och tsatsiki med sina 9,4 antagligen slängt sin hand och big bill sedan då gått all in, hade det vart rätt att syna av mig då?

Han har ju inte direkt så stor stack, hade inte kostat mig så mycket men mitt par är ju rätt lågt och inte ett par jag normalt sett höjer innan floppen. Tycker dock att jag i normala fall spelar rätt agressivt men kanske borde höjja par i åttor i sen position.

Länk till kommentar

Håller med föregående talare, du måste höja där! får du en rerejs e de bara att räkna implicita, inte svårare än så! Du sa själv att du vill träffa trissen, då e min följdfråga -Vill du ha betalt mer än 20kr med trissen?? för de e va du kommer få om du spelar så, iaf flertalet gånger!

Länk till kommentar

Hade du höjt 4 kr med 88 så tror jag inte han hade gått all-in, utan synat dig bara eller möjligtvis reraisat till 8kr. Han är en av dessa fiskar som tror det är smart att smyga med AA, han gjorde det här och hade gjort det nu med dig head up. Då hade du vunnit en stor pott.

Han Tzatsiki hade du aldrig fått bort ändå, möjligtvis allin på flop men jag tror det knappt.

Länk till kommentar

Nu menar jag före floppen alltså...och nu ska jag inte skriva mer om detta här i tinas dagbok, det är hennes dagbok och jag får whina ngn annanstans =)

Jag pratar också före flopp nu. Det är ren otur att Tsatsiki fick högre kåk på river. Nej, det hade inte varit rätt att syna då, och det kanske var det Big Bill räknade med, att någon skulle återhöja. Men som sagt, om ett stort omslag kommer så vet du i alla fall rätt säkert att dina 8:or är slagna och du kan med gott samvete lägga handen och gå vidare.

Länk till kommentar

inlägg om detta för min del. Jag ansåg att det sätt som jag spelade handen på var det sätt att kunna få ut mesta möjliga pengar..dvs att hoppas på träff på triss....hade inte en enda fyra kommit på rivern så hade det blvit 250kr eller vad potten blev...så vet inte om jag håller med dig Kajsa Stina att man bara kan räkna med 20kr för en triss..på Svenska Spel så kan man nog alltid räkna med att vinna mkt mer om du träffar din triss...åtminstone min erfarenhet

Länk till kommentar

Superlative, det märks att du inte spelar på Sv Spel. Hälften av spelarna spelar sina AA på detta sätt. De vill få syn och slowspela. De flesta kan inte spela där.

Så sensmoralen är alltså att man aldrig ska höja? Jag menar, det kan ju trots allt finnas folk som limpar in med AA/KK på knappen. Den spelstilen kan aldrig hålla i längden misstänker jag. Alla har vi olika spelstilar, men har jag ett någorlunda bra par på handen höjer jag en ohöjd/minihöjd pott PF. Får jag en mothöjning inom rimliga gränser kan jag spela för setvärde om inte annat.

Länk till kommentar

Nej Superlative, på Sv Spel höjer inte de under 100 kr i stacken sina AA eller KK eller är det väldigt vanligt i alla fall. Höjer du med mellanpar så får du bara syn t ex av denna Bill. Det är väldigt mycket setvärde på Sv Spel för folk höjer sällan. Det är väldigt ofta limppotter på 5-6 man. Eller finns det fiskar som tycker A6 är bra och höjer mycket. Det finns alla typer där men många smyger med AA-KK. Alltså du behöver inte vara rädd för återhöjning.

De stora stackarna höjer i princip alltid QQ-AA.

Vi talar nog om olika saker men jag tror inte man förstår hur jäkla kassa spelarna är där om man inte spelar där själv. De bra får man snabbt koll på. Men det gäller vara beredd på att fiskarna limpar med monster.

Länk till kommentar