Gå till innehåll

Teoretisk fråga.


skalle88

Recommended Posts

Jag har KK i SB och betar standardbeloppet preflop och får 2 synar.

 

Floppen kommer A5Q i regnbåge. Vad gör jag nu?

Har ingen read eller nåt och vet absolut inte om min hand är bra nu.

 

1. Poängen med att värdebeta är ju att få syn av sämre händer.

2. Bluffa känns kallt.

 

Ska jag beta för att få syn av ett Q eller ska jag checksyna flopp (vi antar att jag inte foldar)? Vet jag att bara ett A kommer syna så betar jag ju inte och vet jag att bara A kommer beta ut så checksynar jag inte utan checkfoldar.

 

Anta att fi enbart synar med A. Är det helt meningslöst att beta ut då? Varför betar man då? För att veta vart man står? Bluff? Knappast värdebet liksom.

 

 

Vet att CB är nästintill obligatoriskt men anta att detta är den sista handen du spelar i ditt liv och bara är ute efter EV+ här. Ingen image, balans, varians eller nåt alltså.

 

hoppas ni fattar vad jag menar. Är lite intresserad av situationer där man inte har nån aning om hurvida man har en bra hand eller skit.

 

Samma som när man är preflopraiser med 33 och huruvida man CBettar för att skydda mot överkort på en dragfribärda eller om man gör det som en bluff? Man får ju inte syn av en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade det funnits ett enda svar (som är rätt) på hur man spelar KK med A på floppen, så hade inte poker varit ett lika komplext spel. Men nu finns det inte det, i varje situation måste väldigt många aspekter tas med för att fatta ett vettigt beslut.

 

Stackar? Blinds? Position? Motspelare, LAG, TAG osv? Din image vid bordet?

 

finns inget standardsvar på din fråga, men posta gärna en handanalys på sitationen så kan vi analysera just den iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har KK i SB och betar standardbeloppet preflop och får 2 synar.

 

Floppen kommer A5Q i regnbåge. Vad gör jag nu?

Har ingen read eller nåt och vet absolut inte om min hand är bra nu.

 

1. Poängen med att värdebeta är ju att få syn av sämre händer.

2. Bluffa känns kallt.

 

Ska jag beta för att få syn av ett Q eller ska jag checksyna flopp (vi antar att jag inte foldar)? Vet jag att bara ett A kommer syna så betar jag ju inte och vet jag att bara A kommer beta ut så checksynar jag inte utan checkfoldar.

 

Anta att fi enbart synar med A. Är det helt meningslöst att beta ut då? Varför betar man då? För att veta vart man står? Bluff? Knappast värdebet liksom.

 

 

Vet att CB är nästintill obligatoriskt men anta att detta är den sista handen du spelar i ditt liv och bara är ute efter EV+ här. Ingen image, balans, varians eller nåt alltså.

 

hoppas ni fattar vad jag menar. Är lite intresserad av situationer där man inte har nån aning om hurvida man har en bra hand eller skit.

 

Samma som när man är preflopraiser med 33 och huruvida man CBettar för att skydda mot överkort på en dragfribärda eller om man gör det som en bluff? Man får ju inte syn av en sämre hand.

 

Standard är c/f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ut och se vad som händer. AQ kan ju mycket väl ha suttit som en smäck för dig, varför ska du bara ge upp potten till nån som har limp-synat med A8s?

 

Tyvärr så att limpsynar de A8s så brukar de syna en bett i bland fler också. Så ofta behöver man spela KK som en mainiac för att trycka bort ett A. Och det är inte standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...