Gå till innehåll

Mauaus spelfond 1.0


Mauau

Recommended Posts

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spela aldrig på saker man inte kan föra en konversation med efter matchen/loppet, det är min filosofi.

 

Jag var med i The Horse Whisperer. Bara som statist dock, blev lite star struck och styv i korken, kanske. Kan förklara de skrala resultaten på H2H... och i HORSE! GOD DAMNIT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #9:

 

Datum: 070417

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 4, 9 Titan Sund - 11 Tuff Du Mä

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 9 Titan Sund

Odds: 1.45, Unibet

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Klasshäst mot amatörtränad gnuggare. Bättre spår och klart bättre kusk. Har visserligen inte levererat toppresultat efter flytt till Svanstedt men tillräcklig form för att vara först här 72.5%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #10:

 

Datum: 070417

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, Örebro - Elfsborg

Speltyp: Antal mål

Back/Lay: Lay

Position: 3 mål eller fler

Odds: 2.33, effektivt efter 1% kommission 1.744, Betfair

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Elfsborg är ännu inte i full form och Örebro är kampvilligt i hemmapremiären mot svenska mästarna. Upplagt för tight spel. Något högre risk än tidigare fotbollsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070417:

 

Spel #9: Positivt, $27.45

Spel #10: Positivt, $45.40

 

Fondsaldo: $3132.49

ROI: 22%

 

Kommentar: Skralt med objekt idag. Analysen av fotbollsmatchen gav egentligen ett annat spel, att laya Elfsborgsledning i halvtid till 2.66 (1.572 effektivt odds vid 5% kommission), men fler än jag var inne på den linjen och marknaden gick åt fel håll. Som tur var kanske jag ska skriva, då lay på 3 mål eller mer gav bättre betalt. Scenariot blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men vad gör det när resultatet blir det rätta? Hursomhelst blev det tight och antal avslut på mål var under genomsnittet.

 

Övrigt: Jag torskade $8 när jag glömde hudkrämen jag köpte på Hemköp nu ikväll. Får väl lägga frukostgurkan i ansiktet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #11:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Bergsåker lopp 2, 4 Yanktonai - 9 Jammed

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 4 Yanktonai

Odds: 2.00, Expekt

Insats: 1%, $31

 

Kommentar: Spel mot en häst med sämre spår och 40% galopprisk och ställning för en säkrare gnidare. Värdebet på låg nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #12:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Bergsåker lopp 3, 4 Congo - 2 Carat W.G.

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 4 Congo

Odds: 1.35, Unibet

Insats: 1%, $31

 

Spel #13:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Bergsåker lopp 3, 4 Congo - 3 Victor B.L.

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 4 Congo

Odds: 1.60, GoodGuysPoker

Insats: 1%, $31

 

Spel #14:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Bergsåker lopp 3, 4 Congo - 6 Cepparello

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 4 Congo

Odds: 1.45, Expekt

Insats: 1%, $31

 

Kommentar: Stabil häst som är stor favorit på alla marknader. Väljer att spela tre H2H istället för vinnare till 2.25 på Unibet då jag ser mer värde i de enskilda spelen.

 

Edit: Tänkte fel i stressen när jag skulle registrera spelen här och satte upp dem som ett spel istället för tre som det ska vara eftersom de är oavhängiga varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #15:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Solvalla lopp 3, 5 Taylor Made - 8 Domain Launcher

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 5 Taylor Made

Odds: 1.65, Expekt

Insats: 1%, $31

 

Kommentar: Backningen är så gott som helt travsäker vid autostart (36/37) och möter en osäkrare häst med sämre utgångsläge. Lite svårbedömd form på båda men något övervägande backningen.

 

Spel #16:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Solvalla lopp 3, 2 Zoccer Mickey - 3 Davidov

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 3 Davidov

Odds: 1.37, Unibet

Insats: 4%, $124

 

Kommentar: Tyngsta spelet hittills i fonden. Historiskt sett helt travsäker vid auto mot mycket osäker häst. Strålande form och är först här mer än 76%. Storfavorit på alla marknader.

 

Spel #17:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Solvalla lopp 4, 3 Cafu Cafe - 7 I Can Fly

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 7 I Can Fly

Odds: 2.15, Expekt

Insats: 1%, $31

 

Kommentar: Spel mot osäker häst, endast 11 av 20 felfria lopp. I övrigt skiljer det sig inte mycket mellan hästarna, låg klass.

 

Spel #18:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Solvalla lopp 7, 2 Dude Kemp

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.80, NordicBet

Insats: 2%, $62

 

Kommentar: Hyfsad och stabil häst för klassen i ett optimalt utgångsläge och kommer rimligtvis på prispengar oftare än 58%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070418:

 

Spel #11: Negativt, $31

Spel #12: Positivt, $10.85

Spel #13: Positivt, $18.6

Spel #14: Positivt, $13.95

Spel #15: Positivt, $20.15

Spel #16: Negativt, $124

Spel #17: Negativt, $31

Spel #18: Positivt, $49.6

 

 

Fondsaldo: $3059.34

ROI: 6%

 

Kommentar: Hyfsad träffratio men slutar minus på grund av den misslyckade fyraprocentsbackningen. Jobbade in en galopp på ett motspel men vad gör det när ens backning på något sätt lyckas komma efter ändå. Imorgon blir det mer fotboll, Svenska cupen bland annat.

 

Övrigt: Klippte mig för $35. Jag fick en taiwanesisk lågbudgetfrisyr. Betalade även min flickväns klippning, $100. Hon fick en europeisk high-rollerfrisyr. Sa jag. Betalade hela rasket med Red Bull-, Burn-, Shark- och Powerkingtomburkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spel #17:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Solvalla lopp 4, 3 Cafu Cafe - 7 I Can Fly

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 7 I Can Fly

Odds: 2.15, Expekt

Insats: 1%, $31

 

Kommentar: Spel mot osäker häst, endast 11 av 20 felfria lopp. I övrigt skiljer det sig inte mycket mellan hästarna, låg klass.

 

 

Som loppet blev är det helt otroligt att I can fly inte var före i mål.:shock:

Förövrigt en kanon "dagbok" även om inte jag heller fattar allt men jag försöker läsa på om det jag inte förstår.Kommer även att backa en hel del spel så keep 'em coming Mauau.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #15:

 

Spel #18:

 

Datum: 070418

Objektstyp: Trav

Evenemang: Solvalla lopp 7, 2 Dude Kemp

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.80, NordicBet

Insats: 2%, $62

 

Kommentar: Hyfsad och stabil häst för klassen i ett optimalt utgångsläge och kommer rimligtvis på prispengar oftare än 58%.

 

Ibland är det värt att ha lite pengar på klassiska ATG. Dude Kemp-Plats. 4.20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en dagbok, det är bara det att "dagboksforumet" är till för pokerdagböcker. Så Mauau får husera här.

 

Jag flyttar tillbaks till dagböckerna, passar bättre där ändå (så det inte dyker upp massa dagböcker på alla möjliga ställen för att de inte är just påkker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #19:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Trav

Evenemang: Jägersro lopp 1, 10 Hambo Lloyd

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.65, NordicBet

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Oddset sjönk tyvärr framför ögonen på mig från 1.70 till 1.65 men det finns fortfarande spelvärde. I den här omgivningen, med flera osäkra hästar, är stabilitet den viktigaste faktorn för dylika spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer även att backa en hel del spel så keep 'em coming Mauau.:-)

 

I will. Lycka till! ;-)

 

Ibland är det värt att ha lite pengar på klassiska ATG. Dude Kemp-Plats. 4.20.

 

Bra odds! Jag hoppas att du spelade en slant. Jag kollade inte vad han gav på plats som bäst hos övriga spelbolag med fasta odds men 4.20 stod sig nog rätt bra.

 

Jag vill hålla en hög "hit-rate" så jag spelar helst inte på <40% träffchans om det finns ett annat alternativ som är likvärdigt eller något sämre (om man ser till förväntat värde). Med minskad träffchans ökar osäkerheten eftersom det ofta är svårare att vara precis i sin bedömning. Det är förstås en avvägningsfråga. (Det är t ex svårt att säga om Dude Kemp hade 20% eller 25% platschans på förhand. Det ena innebär förlustspel [84%] och det andra ett bra vinstspel [105%].)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #20:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Superettan, Häcken - Falkenberg

Speltyp: Asian Handicap -1.25

Back/Lay: Back

Position: Häcken

Odds: 2.00, Bet365

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Häcken visade klass i premiären genom att bortaslå Öster. Falkenberg visade motsatsen genom att tappa en 2-0-ledning mot nykomlingarna Sylvia. Häckens trupp är så gott som intakt efter kvallotteriet mot Brommapojkarna och har tillsammans med Norrköping störst chans att spela i Allsvenskan nästa år. Falkenberg kommer att få jobba för att inte åka ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #21:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Svenska cupen, Runtuna - Norrköping

Speltyp: Matchodds

Back/Lay: Back

Position: Norrköping

Odds: 1.35, NordicBet

Insats: 4%, $122

 

Kommentar: Helt felsatt odds ur marknadssynpunkt. Står just nu i runt 1.30 på Betfair! Trots att Norrköping inte kommer med bästa möjliga uppställning bör man slå detta division 4-lag minst fyra gånger av fem. Norrköping går mot en ny vår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #22:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Trav

Evenemang: Örebro lopp 3, 2 Bellini - 4 Vilde Gral

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 2 Bellini

Odds: 2.00, Expekt

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Felvärdering. Osäkerhetsfaktorer på motstånd, bl a två strykningar under våren och endast en start så långt i år. Jämna hästar i övrigt men mer tydlighet hos backningen ger ett positivt förväntat värde till 2 gånger pengarna.

 

Spel #23:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Trav

Evenemang: Örebro lopp 8, 8 Gift Kronos

Speltyp: Plats (topp 3)

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.75, Bet365

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Klasshäst med lite problematiskt läge och oerfaren kusk. Loppet nedstruket från 12 till 8 hästar och bör ha minst 60% chans att komma bland de första tre. Om det varit en proffskusk som kört hade oddset sett helt annorlunda ut och jag tror att chanserna undervärderas av oddssättaren. Skiljer 10 till 15 punkter gentemot andra bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #22:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Trav

Evenemang: Örebro lopp 3, 2 Bellini - 4 Vilde Gral

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 2 Bellini

Odds: 2.00, Expekt

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Felvärdering. Osäkerhetsfaktorer på motstånd, bl a två strykningar under våren och endast en start så långt i år. Jämna hästar i övrigt men mer tydlighet hos backningen ger ett positivt förväntat värde till 2 gånger pengarna.

 

Spel #23:

 

Datum: 070419

Objektstyp: Trav

Evenemang: Örebro lopp 8, 8 Gift Kronos

Speltyp: Plats (topp 3)

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.75, Bet365

Insats: 2%, $61

 

Kommentar: Klasshäst med lite problematiskt läge och oerfaren kusk. Loppet nedstruket från 12 till 8 hästar och bör ha minst 60% chans att komma bland de första tre. Om det varit en proffskusk som kört hade oddset sett helt annorlunda ut och jag tror att chanserna undervärderas av oddssättaren. Skiljer 10 till 15 punkter gentemot andra bolag.

 

Jag gillar din stil..borde ta efter å va lika påläst. Lycka Till kommer nog gå bra för dig !!! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite sportspel också! Är själv intresserad i sport och brukar tippa en hel del själv. Ryggar dina idéer på Häcken och Norrköping idag, men spelar dock inga singlar idag. Dessutom struntar jag i handicap och lirar enkel etta på Häcken. Spelar trippeln: Häcken, Norrköping och Alkmaar på nordicbet till 2,37. Tycker den är ganska given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070419:

 

Spel #19: Positivt, $39.65

Spel #20: Positivt, $61

Spel #21: Positivt, $42.7

Spel #22: Positivt, $61

Spel #23: Negativt, $61

 

Fondsaldo: $3202.69

Totalt satsat: $1355

ROI: 15%

 

Kommentar: Bra flyt idag. Bara en oväntad galopp gav minus. Snart är det helg!

 

Övrigt: Inte mycket. Har plussat $1.1K på PLO8 sedan igår. Och nu... "Previously on Lost:"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, låt mig se om jag förstått det här rätt. Jag ser till att ha pengar på de siter där du har pengar, sedan gör jag samma bet som dig och så blir jag rik och fet(are)?

 

Jag får en känsla av att om det här fortsätter kommer du få ta betalt för åtkomst till dagboken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förut testat att lira som du gör på flera sidor, tror jag lirade på 6 st eller något. Hade dock väldigt svårt att hantera rullen så att man hela tiden hade pengar överallt. Hur hanterar du att vissa sidor har insättningsavgifter och så, samt hur många % av rullen har du på vardera sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...