Gå till innehåll

Kontot tillfälligt låst?


XaaL

Recommended Posts

Någon annan som har fått kontot tillfälligt låst pga av "ovanlig aktivitet"?

Skickade du isåfall följande uppgifter till IBS?

 

* Fotolegitimation

* Fram- och baksida av kreditkort

* Kreditkortskontoutdrag

* Inköpsattest (vad är det?)

 

Vad jobbigt. Varför måste man göra sånt när man använder NETLLER?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, jag har ens inte varit utomlands!

Jag har knappt rört mitt EVP konto då jag har lirat in EXPEKT bonusen.

 

Tycker det hela med "ovanlig aktivitet" är skumt. Men men, det är väl bara att skicka över dokumenten.

Kan man fota de med en bra kamera istället, har ingen scanner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in bilder på körkortet. Vet inte heller vad inköpsattest var.... fortsättning följer säkert....

 

Nej jag förstod inte det heller från början men det ska du väl skriva på eller nåt, äh fattar inte och bryr mig inte. Ska fixa det här och sedan lämna everest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sån brådis och oftast tardet bara 2-3 dagar med visa eller till bankkonto.

Dessutom måste det va dyrare då det är en mellanhand ytterligare för det är väll ingen gratistjänst?

 

Varför inte använda det snabbaste alternativet?

Varför inte använda det bästa ur skattesynpunkt?

 

Sedan är NETELLER helt gratis (förutom nån enstaka sida som tar nån dollar för uttag - detta gör inte everest)

 

Så, det är väl typ därför man använder neteller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte använda det snabbaste alternativet?

Varför inte använda det bästa ur skattesynpunkt?

 

Sedan är NETELLER helt gratis (förutom nån enstaka sida som tar nån dollar för uttag - detta gör inte everest)

 

Så, det är väl typ därför man använder neteller ;)

 

Ok då har jag fått en bra motivering !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå fått mitt konto låst. Det spelar ingen roll hur ofta du loggar in eller liknande, det verkar vara helt random vilka konton dom låser. Jag har gjort många uttag, alltid $1000 i taget, och det har funkat klockrent. Men nu senast när jag skulle ta ut pengar ($1000 som vanligt) så låste dom plötsligt. Skickade in bild på passet, men det räckte inte utan nu kräver dom även att jag skickar in kopia på en 'utility bill' och en screenshot från mitt Neteller-konto. Fortsättning lär följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå fått mitt konto låst. Det spelar ingen roll hur ofta du loggar in eller liknande, det verkar vara helt random vilka konton dom låser. Jag har gjort många uttag, alltid $1000 i taget, och det har funkat klockrent. Men nu senast när jag skulle ta ut pengar ($1000 som vanligt) så låste dom plötsligt. Skickade in bild på passet, men det räckte inte utan nu kräver dom även att jag skickar in kopia på en 'utility bill' och en screenshot från mitt Neteller-konto. Fortsättning lär följa.

 

Samma sak här.... bara att skicka in... sjuka var att man inte kunde skicka in screenshots via hemsidan... gick bara att skicka in bilder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...