Gå till innehåll

Kan man få en sågning, tack!

Recommended Posts

Följande hand i en HU-final 32 man/kvinna.

Vill gärna ha lite synpunkter på spelet i denna...

Har försökt redogöra för hur jag tänkte, vill gärna ha synpunkter och vad som helst...:roll:

PokerStars Game #9402520137: Tournament #47736229, $5.00+$0.25 Hold'em No Limit - Match Round V, Level I (160/320) - 2007/04/13 - 15:40:08 (ET)

Table '47736229 1' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: Damaskus79 (24320 in chips)

Seat 2: Cryo (23680 in chips)

Cryo: posts small blind 160

Damaskus79: posts big blind 320

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cryo Ace of Spades3 of Diamonds

Cryo: raises 960 to 1280

Damaskus79: calls 960

Att han callar här betyder inte mycket, han är Loose och ganska vek i postfloppspelet.

*** FLOP *** 6 of HeartsKing of Diamonds5 of Clubs

Damaskus79: bets 2880

han har CBat på nästan alla floppar, och brädan e sjukt ofarlig för att han ska ha en kung

1.Hur mycket ska man reraisa, han callar oftest här(har spelat 2 liknande innan då jag haft hand och han callat föt att sen lägga river, dock med ohöjd preflopp)

Cryo: raises 4480 to 7360

Damaskus79: calls 4480

*** TURN *** 6 of HeartsKing of Diamonds5 of Clubs4 of Clubs

Damaskus79: checks

Cryo: bets 6400

jag värde/dragbetar och förväntar mig en fold här.

2.ska man ställa??check, någon:shock: ??

Damaskus79: calls 6400

*** RIVER *** 6 of HeartsKing of Diamonds5 of Clubs4 of ClubsAce of DiamondsKlonk!! tackar

Damaskus79: checks

Cryo: bets 8640 and is all-in

Cryo said, "gg" han va comittad så jag kunde inte anat än göra det.

Vad har fi, vi var ju båda pocomittade här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va bra, lite konstruktiva fyllesågningar, särskilt från de som är i Tallin och just bustat, inget ont om dig jens(respekt till duktig pokerspelare, men lite okonstruktivt till random forumanvändare), men presentera korekta potodds i denna giv och säg att du var rätt ute. jag hör med Eichardt senare för facit.... Det är som sagt svårt att veta om du hade odds för syn här!

och för all del så påstår jag inte att jag är nått satans pokergeni, så det behöves ingen sådan sågning från sådana som jag respekterar.

ja, jo, jag bad om sågning, fick det, så vad klagar jag över...

Allt kan hända i poker!

Per Sunden går all-in från knappen med 15 700. Jens Ogsäter synar från lilla mörken. Då går även Peter Eichhardt all-in med från stora mörken med drygt 40 000.

Jens tar dagens längsta fundering och synar sedan.

Per visar upp dam nio i ruter.

Jens har ess knekt.

Peter har två knektar.

Floppen kommer 6 k 9 med två spader. Jens är den enda som har något spader. Och med hjälp av turn och river som även de är spader vinner Jens potten med en färg

och, grattis till 17 plats i SM

Länk till kommentar

Vad pysslar du med på floppen?

Floppen är väl inte så farligt. Om Fi CB:at varje gång ås kan man ju trycka in en raise ifall man tror sig ha någon FE. (som enligt din analys inte verkas finna?)

Värre är det med Turn OP -

Värdebettar? Värdebettar vad?

Dragbettar? Dragbettar, varför?

Checka turn och hoppas på klonken om du inte är väldigt säker på att han foldar turn mot en bet.

Varför inte isf, ifall du ändå ska beta turn, pusha turn?

Mvh, KF!

Länk till kommentar

25000 för att vinna 16+16+40+2000 samt få bort eichardt ifrån min sida som är värde i men inte kan räknas i pengar, samt få en stack som man kan köra med.,

1:3, han har väl antagligen 88-AA samt AT+, odds.

Men ta med ovanstående också.

Edit: Och ja,f el att ta ut det på dig, jag ber om ursäkt.

Länk till kommentar

Angående handen, så skriver du att han alltid betar ut på floppen och brukar syna en reraise. Den informationen tyder ju på att du måste vara beredd på att spela om hela din stack med den här handen. Finns nog bättre tillfällen men jag förstår ditt spel man blir frustrerad när folk ska hålla på och bluffa en hela tiden.

Länk till kommentar

25000 för att vinna 16+16+40+2000 samt få bort eichardt ifrån min sida som är värde i men inte kan räknas i pengar, samt få en stack som man kan köra med.,

1:3, han har väl antagligen 88-AA samt AT+, odds.

Men ta med ovanstående också.

Edit: Och ja,f el att ta ut det på dig, jag ber om ursäkt.

ursäkt mer än accepterad, och jag bad om sågning,,,, så suit my self!

Tack djens, jag undrade just endast över den given, och fan vet att jag skulle om jag nu var i din pos. (vilket vore orimligt) också skulle värdera att få bort den där onda(kolla ögonen) Eichardt(trevlig prick dock).

verkar korrekt at syna, och det var det då din hand stog:-D

tack också Kfluffie för informativt utlägg samt givetvis xlars för medhållet.

han hade 1010 och jag klonkade för en gångs skull, hade spelat mer restriktivt om jag inte varit på tilt och tyckte att jag hade läs på han, vilket jag hade.... fast han hade läs på mig med då jag va tom.

Länk till kommentar