Gå till innehåll

Recommended Posts

Har inte HH så drar den från minnet.

Vet att jag spelade fel men vill veta hur fel.

Utg eller Utg+1 miniraisar till 1 euro (sitter på dryga miniinköpet) men många limpar emellan och likaså jag vi är kanske 4-5 som limpat när BB höjer upp till 5 euro varpå det är en kille som synar och jag funderar men jag tänker att jag kan vinna en fet pot om jag synar BB sitter på fullt inköp och jag täcker.

Flop

JJJ

Pot typ 17-18 euro.

BB betar ut 10 euro

jag reraisar till 25 för o se vart jag står

han går allin och jag foldar.

Jag funderade på det där och den egentliga handen han spelar så asså innan jag raisar är väl typ AK kanske AQ på sin höjd.

är det floppen jag bör vika eller är det preflop ?

Edit: handen kan ju va bra att ha med också :) 66

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att han sitter med maxinköp, dvs 50 dollar? Om det är så, så måste du bara syna ca $10 till i en ca $90 pott när han pushar vilket nog berättigar en syn IMO.

 

Raise till 25 på flopp är kanske lite konstigt. Nu när han pushar sätter du dig själv bara i en krånglig sits. Bestäm dig antingen för att han leder och folda, eller att du leder och pusha. Men sen så är jag ju fisk också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte HH så drar den från minnet.

jag reraisar till 25 för o se vart jag står

 

Sluta höja för att "se var du står"

 

Jag funderade på det där och den egentliga handen han spelar så asså innan jag raisar är väl typ AK kanske AQ på sin höjd.

 

Jaha, varför har du uteslutit AA-QQ, AJs?

 

är det floppen jag bör vika eller är det preflop ?

 

Det är lite värde i att syna pre eftersom hans höjning är 10% av din stack och du settar 1/8. Väl inne i potten skulle jag ofta syna hans CB, eftersom han kan ha händer som AK-AQ. Men att slå om är katastrof, och betar han turn så måste du kasta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...