Gå till innehåll

Hej gamblers


kma23

Recommended Posts

Hej jag är ganska säker på att jag är spelberoende. Jag är ingen vinnande spelare även fast jag inte tycker jag är dålig. Hur som haver så är jag student alltså består min inkomst av studiebidraget 1050 i månaden + 400-600 kr i månade i lön av kommunen ( jag är nämligen politiker :shock: )

Av den inkomsten spelar jag säkert bort 1300 i månaden och har så gjort i kasnke 8 månader.

Jag spelade förr med men då var det mer odds och stryktips med varierande resultat, det känndes bättre men jag tar mig inte tillbaka ditt av någon anledning .

När jag får pengar på kontot så blir jag helt poker galen, när jag förlorat så känner jag mig helt tom, inte arg mest bara avsmak för pokern och alla dess utövare. Sanningen är den att jag inte ens gillar poker, jag tycker det är alldeles för mycket tur och jag föraktar "pokerproffs". Det är livsstilen jag suktar efter och självklart spänningen som alla gamblers ständigt vill känna.

Ibland har jag tagit ut från sparpengar (fonder) för att jag spelat bort pengar och föräldrarna får även de hjälpa till i slutet av månaden. De vet dock inget och så vill jag att det förblir, iaf just nu.

Allt i mitt liv är poker runt månadslutet, sen veckorna efter när jag förlorat så är jag ganska lugn men känner mest att inget spelar någon roll.

Sista dagarna innan "löning" så går jag bara och väntar och tänker nu kommer det gå bättre, det gör det aldrig.

Men det är så lätttillgängligt internettpoker, jag har bytt lösenord på många siter men det hjälper ju INTE ! Det finns ju så många + att man på vissa siter får tillbaka lösenordet direkt.

JAg vet inte hur jag ska sluta det är de jag skulle vilja ha hjälp med av er. Jag ljuger en hel del om mitt spelande, för de flesta faktiskt, känns bäst så.

 

Men hur kan jag sluta med ett så lättillgängligt spel? Svarar spelsidorna ens om jag säger åt dem att banna mig ?

 

Känns tungt nu har just loosat 900 sek och det är för mkt för mig. :-(

 

Det värsta är att jag vet att det antagligen ser exakt likadant ut nästa månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du just torskat 900spänn och att det är mycket pengar för dig.

Varför riskerar du inte en lägre summa som känns behagligare?

Det bästa med nätspelet är att man kan spela på sin egen nivå.

 

Nej, du har rätt. Spelberoende/spelmissbrukare har ju oftast den självkontrollen att göra det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spärra visakortet och skaffa dig ett vanligt uttagskort. Annars kanske din bank kan sätta in spärr så att det inte går att genomföra köp via internet med visakortet. Vet inte om det är möjligt, bara en idé jag kom på. Har du någon nära vän som du litar på och kan prata med så tycker jag du skall berätta om det spelberoende. Ring även gärna numret som Gosse Strike skrev tidigare. Det finns hjälp att få även om efterfrågan på hjälp mot spelberoende idag är mkt högre än vad tillgången på hjälp är. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig någonsin uttalat mig nedlåtande angående någons inlägg här på PF, men nu kan jag fanimej inte låta bli. Hur i helvete lyckades du bli politIker som inte ens kan skriva? Sen att ditt korkade inlägg låter som en fjantig jävla fjortis dialog gör det inte bättre. Banna mig gärna för detta men jag kan bara inte hålla käft. Vafan är ditt inlägg riggat eller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är nämligen politiker
I likhet med "seriemördare" och "crackhora" är det där antagligen en sysselsättning du gör bäst i att låta bli att nämna i situationer du vill få sympati.

 

jag tycker det är alldeles för mycket tur och jag föraktar "pokerproffs".
Jag försäkrar att det är ömsesidigt.

 

Men hur kan jag sluta med ett så lättillgängligt spel? Svarar spelsidorna ens om jag säger åt dem att banna mig ?
Ja det gör de. Dessutom är det lätt att prata med banken och säga upp alla former av betalkort. Sen kan du inte sätta in pengar. Småkrångligt att betala allt med kontanter, men räkningar kan du ju ta via nätbank.

 

På en annan not så är jag mindre glad över att ha politiker som dels har svåra kontrollproblem och dessutom tillhör en högriskgrupp för förskingring och ekonomiska oegentligheter. Kan du inte göra som engelska och amerikanska högerpolitiker och hålla dig till sexskandaler?

 

Moderaterna . Men att klippa visat känns lite jobbigt, det är så händigt att betala med men jag ska tänka på det. Hur "förstör man sin cv kod ?
Men sluta lipa. Om du är spelberoende och inte är villig att göra ett piss åt saken så förtjänar du att förlora allt du har. Antingen anstränger du dig för att ta itu med ditt problem eller så lever du med det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig någonsin uttalat mig nedlåtande angående någons inlägg här på PF, men nu kan jag fanimej inte låta bli. Hur i helvete lyckades du bli politIker som inte ens kan skriva? Sen att ditt korkade inlägg låter som en fjantig jävla fjortis dialog gör det inte bättre. Banna mig gärna för detta men jag kan bara inte hålla käft. Vafan är ditt inlägg riggat eller.

 

Låter som om du försökt att bli politiker i många år men aldrig lyckats.... Avundsjuk på en tonårig spelmissbrukare??

Uttalar mig aldrig nedlåtande angående andras inlägg på PF (Vill bara säga det så det blir legitimt för mig att klaga på dig) men seriöst, hacka på en tonåring med spelproblem som skriver sitt första inlägg? På nått vis söker ju snubben efter hjälp. Jag kan skrapa ihop en tråd med dålig satsbildning och meningsuppbyggnad, säga att jag är både politiker och nämndeman om du vill skriva av dig lite.

 

Till frågan, många råd är bra men jag tror ändå att du kommer må bäst om du skulle klara av att bestämma det själv och inte behöva låta någon annan göra det åt dig. Känns det som sista utvägen så visst, be siterna banna dig. Men jag tror att man går ur stiuationen starkare om man har klarat det på egen hand. Kanske låter löjligt men jag är naiv nog att tro att det bara är att bestämma sig, lova sig själv dyrt och heligt, och sen följa det. Prova nästa månad och se om det inte var en roligare månad med lite pengar på fickan, kanske underlättar månaden efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar. Har inte spelat poker idag i alla fall trots att det finns någon tusenlapp på kontot. Känns bra men det är inte direkt efter suget brukar komma.

På frågan hur jag lyckades bli politiker och att jag stavar kasst så sure jag stavar inte så bra klockan 2 på natten och jag bryr mig inte så enormt mycket om min stavning på nätet om det inte är något officiellt som ska skrivas.

Jag ska klippa visakortet det var en bra ide tack för den ! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en annan not så är jag mindre glad över att ha politiker som dels har svåra kontrollproblem och dessutom tillhör en högriskgrupp för förskingring och ekonomiska oegentligheter. Kan du inte göra som engelska och amerikanska högerpolitiker och hålla dig till sexskandaler?

 

Klockren kommentar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl Maestro och andra halvmesyrbetalkort som inte tillåter internetköp, Byt till ett sådant. Sen ringer du till stödlinjen (eller gör det först förresten) och pratar med dina föräldrar.

 

Maestro - MasterCard

Visa Electron - Visa

 

 

Electon och Maestro är lite B-varianter och går inte att handla på alla sidor på Internet eller sätta in på pokersidor men en hel del sidor går det på (Neteller, Eurobet, WPX and so on).

 

Har själv både Visa och Electron och brukar sätta in stash via Electronet och det fungerar prima ... Tyvärr kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Maestro - MasterCard

Visa Electron - Visa

 

 

Electon och Maestro är lite B-varianter och går inte att handla på alla sidor på Internet eller sätta in på pokersidor men en hel del sidor går det på (Neteller, Eurobet, WPX and so on).

 

Har själv både Visa och Electron och brukar sätta in stash via Electronet och det fungerar prima ... Tyvärr kanske?

 

avd. "inte helt klockrena tips sett till sammanhanget"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag förstår ärligt inte varför du spelar om du inte gillar poker eller nåt som har med det att göra. Är det de snabba pengarna du är ute efter?

Lite ironiskt också att du företräder moderaterna som alltid vill betona den "starka människan". Tror du inte på den enskilda individen och dess förmåga fatta rätt beslut själv? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...