Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Visst kan man lära, men som sagt gäller det att sortera bort dåliga moves och tankar och suga åt sig det som är bra.

Det gäller ju inte att sortera BORT dåliga moves det gäller bara att sortera dom i rätt fack.. Man kan lära sig minst lika mycket från dåliga spel som från bra spel.

• Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

EPT-kommentatorn är sååå enerverande. Jag såg EPT via webcast och fick tyvärr genomlida den brittiske melodramatiske kommentatorn som dessutom 80% av tiden pratade om allt annat än pågående spel, kommenterade emails med frågor om vad markerna var värda stup i kvarten (jag skrev faktist även ett mail där jag nbjöd honom att skärpa sig).

Men vid något tillfälle under EPT-finalen så hade de den goda smaken att bjuda in Greg Raymer som gästkommentator. Det var oerhört upplysande att lyssna på honom den stunden han var där då han kommenterade pågående händer ur ett antal vinklar med hur hans tankegångar hade gått i spelarnas ställe med bibehållen överblick över hela handsituationen. Mycket uppfriskande och lärorikt och troligen det bästa jag hört i kommentatorsväg.

Sen så säger det sig självt att det inte är de bästa som kommenterar, ofta är de bästa spelarna själva upptagna med att spela...

Hemma så är Ken Lenaard en favorit med sina vassa kommentarer som berikar upplevelsen av spelet, och även om han gör verbala karikatyrer av spelarna så blir de intressanta och därmed även senare igenkända för de som inte sett dem innan ("Tomtarnas Konung", "Stålmusen", etc). Glimne däremot låter som en allvetande professor som alltid har rätt (efter att handen är slut). Hör jag "det är värt lite keramik" en gång till så spyr jag.

Gabe tycker jag är tråkig... en kille kan sitta på triss eller stege och ser Gabe att han ligge i underläge så säger han "all he can beat is two pairs" eller liknande stup i kvarten... lätt att resonera så med facit framför ögonen.

Nåja, my 2 cents i kommentatorsfrågan. Får se om premiären av Pokermiljonen ikväll ger mig anledning att återkomma i den.

Postad

den bästa är ju lätt svartling iaf. minns förra sesongen av pokermiljonen när denna handen kom.

(minns inte exagt kort med ungefär såhär)

Hero :6h::7h:

Fi: ?

flop :Ks::Jh::4h:

svartling: Oh där träffar han färgdraget!

jag minns även stjärnan glimne när han sa något som liknar följande:

Hero :Ah::Qs:

Fi :8h::8s:

flop :8c::As::5c:

turn : :7c:

Glimne: och nu kan HERO endast vinna med ett A!

Postad

Men vid något tillfälle under EPT-finalen så hade de den goda smaken att bjuda in Greg Raymer som gästkommentator. Det var oerhört upplysande att lyssna på honom den stunden han var där då han kommenterade pågående händer ur ett antal vinklar med hur hans tankegångar hade gått i spelarnas ställe med bibehållen överblick över hela handsituationen. Mycket uppfriskande och lärorikt och troligen det bästa jag hört i kommentatorsväg.

Word! Greg Raymer var fenomenal. Det märks att det snurrar lite kugghjul i den skallen.

Postad

Enda chansen att ni skulle bli nöjda med en komentator är väl att det är ett nätproffs med svin mycket cred på 2+2. Som knappt kan prata för han har suttit vid datorn 24/7 sen han var 15.

Tror nog att dom har lite andra kriterier än att han ska tillhöra top 3 av världens pokerspelare.

Ungefär som att endast Maradona och Pellé kan komentera fotboll. För dom andra är ju fiskar som bara har tur när dom gör mål.

99,9% av alla som kollar på highstake märker ingen skillnad om Caplan är värdens bästa eller inte.

Sen tycker jag personligen att han är rolig, och hoppas han är kvar som komentator.

Postad
Enda chansen att ni skulle bli nöjda med en komentator är väl att det är ett nätproffs med svin mycket cred på 2+2. Som knappt kan prata för han har suttit vid datorn 24/7 sen han var 15.

Tror nog att dom har lite andra kriterier än att han ska tillhöra top 3 av världens pokerspelare.

Ungefär som att endast Maradona och Pellé kan komentera fotboll. För dom andra är ju fiskar som bara har tur när dom gör mål.

99,9% av alla som kollar på highstake märker ingen skillnad om Caplan är värdens bästa eller inte.

Sen tycker jag personligen att han är rolig, och hoppas han är kvar som komentator.

wörd

Postad
Blir man sämre av att se på tex WPT?

inte om man är nybörjare och vill lära sig spelet. Eller om man är duktig spelare och förstår när spelare gör bra/dåliga spel. Men däremellan dvs, amatörer kan ju se spelare som Gus Hansen och ta efter hans mycke LAG spelstil på helt fel sätt. De skulle ju kunna vara de "skadliga" om du ser på tv-poker.