Gå till innehåll

Kombinerad TV/Dataskärm?


Frill

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns nån kombinerad tv/dataskärm som kan användas för poker(Upplösning typ 1900*1200)?

Kikade i Stars FPP shop och där står det om deras Samsung 244T att den med nån extra sladd kan fungera även som tv, om detta stämmer, vad är det man behöver för sladdar etc?

Blev kanske lite rörigt men hoppas nån förstår vad jag menar och kan svara:-D

 

Simma lugnt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan du bör ställa dig är, vad är det primära skärmen ska användas för ? Att spela poker eller se på TV. Vilken datorskärm som hälst går det att se på tv på, du ansluter ett tv-kort till datorn (de finns även som usb) sedan ansluter du bara tv-sladden till datorn och saken är biff (ett vcr program behövs givetvis i datorn). Vill du använda TV som datorskärm så går aven det, du ansluter då bara en vga eller dvi-kabel från datorn till din LCD/Plasma tv (LCD-tv är att rekomendera när du ska använda tv:n som datorskärm). De nya full hd ready LCD apparaterna har en betydligt högre upplösning (vill minnas att det är 1920x1080 på dessa paneler) än de övriga. En crt(tjock)-tv går även det, då använder dig av tv-ut på grafikkortet, vill dock minnas att det är skadligt för ögonen vid långvarig anänding – crt-tv som datorskärm via tv-ut – att lira poker på en sådan känns dock som trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör på just den tvn från Stars-shoppen just nu och det funkar bra. Det är en tillräckligt bra tv på kvällarna och sen kopplar jag in den till datorn på natten och sätter igång och grindar.

 

DVI-sladd från datorn till tvn kör jag, men eventuellt finns det VGA också. Och annars är det dom vanliga tv-sladdarna som antennsladd och SCART från dvd o dyl.

 

Den är dock väldigt klumpig som skärm och ser väldigt stor ut på ett skrivbord, mycket större än Apples 30" skärm. Så ska du ha den primärt som skärm så är det inte den snyggaste lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan du bör ställa dig är, vad är det primära skärmen ska användas för ? Att spela poker eller se på TV.

 

Tanken var att i första hand användas till poker men även om det gick använda som TV.

 

Jag kör på just den tvn från Stars-shoppen just nu och det funkar bra. Det är en tillräckligt bra tv på kvällarna och sen kopplar jag in den till datorn på natten och sätter igång och grindar.

 

DVI-sladd från datorn till tvn kör jag, men eventuellt finns det VGA också. Och annars är det dom vanliga tv-sladdarna som antennsladd och SCART från dvd o dyl.

 

Den är dock väldigt klumpig som skärm och ser väldigt stor ut på ett skrivbord, mycket större än Apples 30" skärm. Så ska du ha den primärt som skärm så är det inte den snyggaste lösningen.

 

Som sagt så ska den avnändas till poker i första hand så då kanske man får kika vidare o investera i både en TV och en skärm.

 

 

Tack för svaren, uppskattas mycket! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så ska den avnändas till poker i första hand så då kanske man får kika vidare o investera i både en TV och en skärm.

 

Då kanske du ska köpa dig en datorskärm som du kommer att trivas med (dell och apple har enda upp till 30 tum) samt tv-kort (de kostar inte så mycket) till datorn. Det är ganska nice med ett tv-kort, du kan nämligen även använda datorn som video ( du kan spela in program på hårddisken) .När du har fått ihop till en tv du vill ha så cashar du den då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör på just den tvn från Stars-shoppen just nu och det funkar bra. Det är en tillräckligt bra tv på kvällarna och sen kopplar jag in den till datorn på natten och sätter igång och grindar.

 

DVI-sladd från datorn till tvn kör jag, men eventuellt finns det VGA också. Och annars är det dom vanliga tv-sladdarna som antennsladd och SCART från dvd o dyl.

 

Åh fan, har den datorskärmen uttag för tv-antenn och scart. Nice. Då är det bara skippa tv-kortet för dig Frill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...