Gå till innehåll

Showdown: Syna en all-in headsup på flopen


Lilly77

Recommended Posts

Efter cirka ett års spelande så trodde jag att jag kunde reglerna. Men igår fick jag lära mig en dyr läxa. Jag fick A Q suited (ruter) preflop och jag satt på knappen. Jag höjer och Fi synar. På floppen träffar jag esset. Fi satsar. Jag höjer och Fi går all-in. Efter lite resonerande med mig själv väljer jag till slut att syna. När jag ser fyra klöver i följd på bordet så är ja ghelt säker på att jag förlorat. Jag blir lite nedstämd men jag kastar ett snabbt öva på Fi:s kort och han visar upp KK. Jag ser något svart i Fi:s nedre kort och tror att han har träffar färgen. Men sen tittar jag på bordet och på Fi:s kort igen och ser att han inte träffat färgen. Jag blir riktigt glad över att ha vunnit men nu kommer det jobbiga. Det finns två knappar att trycka på: "Visa kort" och "Visa inte kort". Jag vet inte riktigt vad som händer men av ren shock för att knapparna dykt upp och för att jag vunnit, samt av vanemässiga skäl klickade jag på knappen "Visa inte kort" Detta var med all säkerhet den jobbigaste förlust som jag någonsin varit med om. Just för att jag vann men jag förlorade på grund av klumpighet. Jag trodde att man per automatik alltiv dvar tvungen att visa sina kort i en all-in situation headsup. Jag minns att jag dels läst detta någonstans samt att någon sagt det till mig. Men vad är det egentligen som gäller? Jag har spelat på andra pokersajter och jag minns inte att det varit så på dessa, dvs det har alltid varit att man fått visa sina kort oavsett vad i en all-in situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter hyggligt skumt. Antar att det var cashgame för i alla klienter/nätverk jag spelat på hittils har allt former av turneringspoker-allin alltid varit med öppna kort.

Detsamma gäller nog CG också, men nu blir jag osäker.

Du menar alltså att du hade bästa handen, att korten inte visades automatiskt och att du var tvungen att trycka på Show Cards för att kunna ta hem vinsten?

Dubbelkolla handhistoriken, för även om klienten inte vänder upp korten automatiskt kan jag bara tänka mig att du trots allt förlorade handen och att du nu hade valet att kasta korten ovisade eller vända upp den förlorande handen och visa frivilligt.

Iom att du synade fi's all in MÅSTE han visa sina kort medan dina bara behöver visas i de fall du vinner.

 

Vilken klient pratar vi om? Posta gärna en HH 'som bevis'.

 

mvh ... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...jag har tittat i handhistoriken nu och han fick in stegen på rivern. Det känns i alla fall bättre att det var så än att man förlorade på grund av att man gjorde en teknisk miss.

 

Om vi går tillbaks till reglerna. När jag spelat live så har alla varit tvungen att visa korten om någon gått all-in. Hur är det egentligen med allt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Haha...jag har tittat i handhistoriken nu och han fick in stegen på rivern. Det känns i alla fall bättre att det var så än att man förlorade på grund av att man gjorde en teknisk miss.

 

Om vi går tillbaks till reglerna. När jag spelat live så har alla varit tvungen att visa korten om någon gått all-in. Hur är det egentligen med allt detta?

 

Jo, du ska visa korten.

Och online så är väl standard att klienten visar upp korten så snart det blir "Showdown" låter skummt att det inte vart så här? Vilken klient lirar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...