icecoldwind Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Nl100 på Everest. Är ganska ny på bordet, några dollar har runnit iväg i ett par småpotter så jag sitter med 85 dollar i stacken får QQ på bb. Fi raisar 4,5bbs från cutoff ( en limpare bakom ), ingen read på Fi och han täcker mig. Jag slår om till 15, limparen lägger sig och fi trycker upp till 45. Vad göra här?? Citera
Robbie Postad 8 April , 2007 Rapport Postad 8 April , 2007 Lägg dig. Högst troligt är du slagen, har du tur har du 50% chans mot AK. Citera
bananuz Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Lägg, andra omslaget betydet AA/KK tillräckligt ofta för att detta inte ska löna sig. Citera
Nisse Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Orka folda QQ för 85bb utan read? In med degen. Citera
Robbie Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Orka folda QQ för 85bb utan read? In med degen. Jag vet inte om jag håller med, tror inte man träffar 2-outaren tillräckligt ofta för att det ska vara värt. Men om man känner att man har tur för stunden förändras ju allt! Citera
Pepperpum Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Jag tror, om man vill bli en ordentligt vinnande spelare, att man måste lära sig att folda händer som man riskerar att förlora ett helt inköp med. QQ är dessvärre just en sådan hand. Vet att det är svårt att folda men gör det ändå med stolthet och ta honom senare istället. Citera
gizzze Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Är en rätt enkel fold i det läget, du har som BÄST en coin-flip. Visst, in med degen om du känner att dina troliga 20% är värt det. Jag skulle lagt handen. Citera
jozoa Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Alltså, inte ens på en fiskig sajt som Everest borde du leda denna hand. Har du tur är FI tiltad eller överspelar JJ enormt, fold. Citera
DrRoland Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Senast ikväll mötte jag en apa som ställde rakt av med 33 efter en standard preflop raise på NL200 mot mina QQ så kom inte och säg att det är ett givet vik. Citera
Robbie Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Senast ikväll mötte jag en apa som ställde rakt av med 33 efter en standard preflop raise på NL200 mot mina QQ så kom inte och säg att det är ett givet vik. Det ÄR ett givet vik. Att man hittar nemo en gång av hundra när man synar med QQ gör det inte till +EV. 50 gånger sitter du mot AA, 40 mot KK och 8 mot AK (typ) Citera
Recommended Posts