Gå till innehåll

Hur spelar jag dessa kungar?


Recommended Posts

Andra blindsnivån i $300k Guaranteed Sunday : Partypoker

Hålkort Hero: KK

Fi och Hero har båda strax över 5000 i marker

 

Fi: raise till 180

 

Hero: raise till 480

 

Fi: raise till 960

 

Hero: raise till 2100

 

Fi: Allin 5070

 

Hero: ?

 

Vad gör ni? Vågar han verkligen pusha med nånting annat än AA här? Har jag gjort mig för potcomitted för att lägga mig? Borde jag agerat annorlunda efter hans återhöjning?

 

Jag vill helt enkelt veta hur jag borde ha spelat för det kändes helt klart inte bra när jag satt där och funderade hurvida jag skulle sätta i princip hela turneringen på spel med KK så pass tidigt.

 

Edit: Kan lägga till att jag väldigt sällan spelar den här typen av dyra turneringar... och vet inte riktigt hur värt det egentligen är att riskera hela sin stack i början av en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta smällen bara.

 

skulle dock inte spela handen sådär.

 

syna hans mini 4bet och sen ställa floppen istället.

 

som du spelar den gör du ju det lätt för honom att slippa undan med QQ-JJ.

 

som spelat är väl AA det troligaste men orka lägga KK med grunda stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju inget proffs själv men en contra raise skulle jag göra och sen om han re raisa skulle jag syna. Om floppen inte visar A så är det bara att go for it! visst han kan sitta med AA men då är det bara att slicka såren efteråt, för bra hand att slänga man mot man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag hade haft aa hade jag inte velat att du skulle kasta preflop. nu ar jag bara nyborjare sa jag vet ju inte men jag tror inte att han satt pa aa. fast nar du redan hojt in sa gott som halva din stack... jo, kanske. jag hade iofs. med kk garna hojt ordentligt preflop men om blivit reraisad nojt mig med att calla for att kolla av floppen sa att det inte kommer a eller farg for att sen bestamma mig for hur jag ska spela. Kanske floppar jag tom en kung... kanske ar jag bara feg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta smällen bara.

 

skulle dock inte spela handen sådär.

 

syna hans mini 4bet och sen ställa floppen istället.

 

som du spelar den gör du ju det lätt för honom att slippa undan med QQ-JJ.

 

som spelat är väl AA det troligaste men orka lägga KK med grunda stackar.

 

Har inte spelat MTTs på Party på väldigt väldigt länge men är inte andra blindsperioden 30/60 eller nåt? Aja, det är ju iofs inte särskilt djupt det heller.

 

Ang. handen... antar att det är precis som i stars stora MTTs, dvs många satellitspelare? Finns säkert en del som skulle spela QQ så här. Dock känns ju AA väldigt sannolikt. Oavsett så orkar jag verkligen inte lägga här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat MTTs på Party på väldigt väldigt länge men är inte andra blindsperioden 30/60 eller nåt? Aja, det är ju iofs inte särskilt djupt det heller.

 

Ang. handen... antar att det är precis som i stars stora MTTs, dvs många satellitspelare? Finns säkert en del som skulle spela QQ så här. Dock känns ju AA väldigt sannolikt. Oavsett så orkar jag verkligen inte lägga här :)

 

nu tänkte jag inte på stackdjup alls, kanske inte ställa flopp då men checkraisa.

 

 

 

råkade för övrigt ut för samma sak som OP igår.

 

höjer KK utg, utg+1 miniraisar. ja jag är väl benägen att hålla med om att det ofta är AA men jag stlle och när han instasyna så visste jag innan jag såg, AA.

 

men man ser ju sådana muppspel emd skit som KJ och 88 ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit en turnering med lägre hade nog inte jag heller orkat lägga men nu när jag var uppe och skottade ville jag verkligen inte åka ut så tidigt så jag la mig. Jag har ju fortfarande >50 BB i stacken och >30 BB för nästa nivå. Killen sa att han hade essen (kanske för att jag bad honom säga det :roll: ) och jag lyckades faktiskt kämpa mig tillbaka till ITM.

 

Kanske hade det varit bättre med syn efter hans fyrbet men hade det inte resulterat i förlorat initiativ och bara skjutit på det svåra beslutet? Vilken flop hoppas vi på förutom trissen?

 

Om man antar att Fi bara pushar med AA-KK så måste det väl vara Ev- att syna ca 3000 för att vinna ca 10000 med tanke på att han har AA sex gånger fler än KK. Jag är riktigt kass på att räkna ut sånt här så jag låter bli det. Dessutom är de marker jag riskerar mer värda än de jag kan vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många precis som du som tar skott på denna turre och hälften spelar som du, tajt och vill inte riskera något, resterande antar att de är sämre spelare och pushar även QQ,KK och AK här. Jag hade tagit en hjältesyn och gått o lagt mig. Du dubblar tillräckligt ofta för att det ska vara värt det in my opinion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hade det varit en turnering med lägre hade nog inte jag heller orkat lägga men nu när jag var uppe och skottade ville jag verkligen inte åka ut så tidigt så jag la mig. Jag har ju fortfarande >50 BB i stacken och >30 BB för nästa nivå. Killen sa att han hade essen (kanske för att jag bad honom säga det :roll: ) och jag lyckades faktiskt kämpa mig tillbaka till ITM.

 

Kanske hade det varit bättre med syn efter hans fyrbet men hade det inte resulterat i förlorat initiativ och bara skjutit på det svåra beslutet? Vilken flop hoppas vi på förutom trissen?

 

Om man antar att Fi bara pushar med AA-KK så måste det väl vara Ev- att syna ca 3000 för att vinna ca 10000 med tanke på att han har AA sex gånger fler än KK. Jag är riktigt kass på att räkna ut sånt här så jag låter bli det. Dessutom är de marker jag riskerar mer värda än de jag kan vinna.

 

poängen med att syna istället för och ta tillbaka initiativ är att vi behåller fler av fis händer med så vi letar inte efter set eller liknande utan låg flop där vi kan stacka qq jj och har han aa så suger det men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör ju endast syna hans 960 raise för att få värde från TT-QQ och AK eller vad han nu kan tänkas ha... han foldar ju allt utom QQ+ mot din 2100 raise antagligen...

 

Som du nu spelade så måste du dock syna... du har sjuka potodds och det bör LÄTT väga upp mot hans HD för att göra det till en EV+ syn. Om man foldar KK mot randomtomte preflop tidigt i en turre bör man allvarligt talat gå ner i nivå eller sluta spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...