Gå till innehåll

NLT 200 - Extrahera värde med slowspelad AA


Recommended Posts

Fi stack 200$, Hero täcker

 

Min image är LAG/slaskig. Raisar helt klart mest pflop på bordet och har dessutom lyckas visa upp ett lol-2par i showdown.

 

Fi är aggressiv. Hans 3-bet range är antagligen bra mycket vidare än standard spelaren(AA KK AK), skulle gissa ner till [TT + kanske nån sc] ungefär. Jag är i detta läge osäker på om Fi är "kompetent aggressiv" eller maniac.

 

 

 

 

Hero was dealt AhAc

 

9 handed

 

1 fold

1 call

1 fold

Hero Raise ->9$

1 fold

Fi Reraise ->28$

Button folds

SB fold

BB fold

1 fold

Hero Call

 

FLOP 9h 5c 3h POT= 61$ Stackdjup= 172$

Hero check

Fi Bet 36$

Hero call

 

Turn 9h 5c 3h Td POT = 133$ Stackdjup= 136$

Hero check

Fi check

 

River 9h 5c 3h Td 5h POT = 133$ Stackdjup= 136$

Hero Bet 114$

 

 

 

Vad får 4-bet preflop för konsekvenser?, 4-bet pflop är väldigt ovanligt på NL200 bord och jag har svårt att tro att jag får action av annat än KK vilken han troligtvis hade pushat pflop isf...

 

CR flop är en möjlighet om Fi kanske tror att jag försöker själa. Brukar spela ofta spela set på detta sätt med hyfsad framgång men pga stackdjupet väljer jag att checkcalla och hoppas att han pangar även turn.

 

 

 

Är riverbettet för stort?

 

Spelar det någon roll att flushdraget träffar river?, Kan Fi i sina vildaste drömmar sätta mig på en flush:)?

 

Klarar Fi att folda KK-JJ här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt spel stinker stål.

 

Hade inte flushen kommit river hade jag kanske varit mer bekväm med spelet.

 

Jo det gör ju det... Men eftersom jag sätter en ganska vid HD på Fi så vet jag inte om han tål en CR på floppen med särskilt många händer.

 

Frågan är hur jag ska få ut värde liksom...

 

Hade hoppats på att Fi skulle stoppa in ett andra bet på turn med JJ-KK, då hade jag varit ganska nöjd även om han foldat mot min push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jo kanske betta för mycket river. Försökte representera en bluff eftersom jag kunde tänka mig att han checkar på turn för att inducera en bluff. Borde ändå bettat mindre, kanske 70% pot istället för 85% pot... stora bets (relativt va som är normalt på borden) gör folk rädda....

 

 

"Pange på flop"

Menar du betta ut eller CR? och med betta ut menar du då att jag ska betta 50% eller nära 100% pot?

 

 

För övrigt är CR på river ett alternativ som handen är spelad. Då kanske jag kan fånga upp en sista bluff från AK.

 

Asså appropå flushen, Jag vet ju att flushen inte ligger i min egen HD ur mitt perspektiv. Kanske med AKs men still väldigt tveksamt. Ja kastar alla sc preflop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...