Gå till innehåll

Vilken ska man ta?


stoffe83

Recommended Posts

Om man har $375 att avsätta för en bonus som man skulle vilja maximera! Vilken är det bästa alternativet! Har kollat runt hela pf känns det som och även på bonuswhores! Jag har svårt för att fatta vilka som har ett bra värde!

Ska juh helst vara en 100% upp till 200-300 dollar!

 

Vore grymt tacksam för lite hjälp! Kommer max spela NL25 tror jag och eventuellt $5 SnG och den ska helst gå att clear innan april är slut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party o Empire är väl väldigt enkla att cleara även på NL25, var snack om att de ändrade systemet, vet inte hur det blev dock. värt att kolla upp, nu kan du ju inte ta hela bonusen men den är väldigt snabb iaf. Ska du spela SnG är Ongames x5 kanon, 100% RB. Finns en del andra med bra värde, upp till x8 är ju bra. Däremot är det ju inget vidare att köra CG där om det är en snabb bonus som är det viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bonusen matchar insättningen till 100% är ju totalt irrelevant eftersom det inte säger ett dugg om hur bra bonusen är. Det du ska leta efter är någon som clearas snabbt och har en bra $/h. På NL25 vet jag inte hur bra bonusar det finns men annars kanske Prima vore ett alternativ.

 

Precis som det redan är sagt så bör inte själva storleken på bonusen ha någon jättestor betydelse. Hellre att bonusen clearas med en hög $/h. Sen om bonusen är stor samtidigt som det så är det ju bara ett plus (som Expekts).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har $375 att avsätta för en bonus som man skulle vilja maximera! Vilken är det bästa alternativet! Har kollat runt hela pf känns det som och även på bonuswhores! Jag har svårt för att fatta vilka som har ett bra värde!

Ska juh helst vara en 100% upp till 200-300 dollar!

 

Vore grymt tacksam för lite hjälp! Kommer max spela NL25 tror jag och eventuellt $5 SnG och den ska helst gå att clear innan april är slut :)

När man spelar så lågt vill man helst spela bonusar som clearas genom att man får FPP/MPP/VIP-poäng oavsett hur mycket som rakas från potten. Om du försöker cleara en bonus som går efter raked hands (vilket oftast innebär att potten blivit större än $5) kommer du tappa väldigt mycket i betald rake eftersom fler än hälften av alla potter i NL25 inte når upp till $5. Everest har en bonus som jag tror är bra för NL25 och som motsvarar en RB på ca 70-75%. Ongame-nätverket har också många bonusar som inte kräver att potten blivit >$5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar så lågt vill man helst spela bonusar som clearas genom att man får FPP/MPP/VIP-poäng oavsett hur mycket som rakas från potten. Om du försöker cleara en bonus som går efter raked hands (vilket oftast innebär att potten blivit större än $5) kommer du tappa väldigt mycket i betald rake eftersom fler än hälften av alla potter i NL25 inte når upp till $5. Everest har en bonus som jag tror är bra för NL25 och som motsvarar en RB på ca 70-75%. Ongame-nätverket har också många bonusar som inte kräver att potten blivit >$5.

 

Ongame har ändrat till contributed så deras bonusar är mkt svårare nu för CG-lirare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man spelar så lågt vill man helst spela bonusar som clearas genom att man får FPP/MPP/VIP-poäng oavsett hur mycket som rakas från potten. Om du försöker cleara en bonus som går efter raked hands (vilket oftast innebär att potten blivit större än $5) kommer du tappa väldigt mycket i betald rake eftersom fler än hälften av alla potter i NL25 inte når upp till $5. Everest har en bonus som jag tror är bra för NL25 och som motsvarar en RB på ca 70-75%. Ongame-nätverket har också många bonusar som inte kräver att potten blivit >$5.

 

Förstår inte hur du räknar nu.

Everest ger 1$ bonus per 14,3$ i rake, vilket blir 42% RB om du spelar på 6-manna bord resp 71% rb om man spelar på 10-manna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du räknar nu.

Everest ger 1$ bonus per 14,3$ i rake, vilket blir 42% RB om du spelar på 6-manna bord resp 71% rb om man spelar på 10-manna.

Jo, den är bäst på 10-manna bord och medelbra på 6-manna bord. Många bonusar kan bli lägre än 40% om man lirar <NL25 just pga så många potter inte bidrar till att cleara bonusen så det är fortfarande inte en helt värdelös bonus vid 6-handed men inte överdrivet bra heller.

 

Ta Prima som exempel, de tar 5-10% rake på sina NL10 och NL20 bord (raken går mot 5% ju större potterna blir). Räkna sen med att en övervägande del av de potter som rakas inte överstiger $5 så kan du förstå hur lite RB en sån bonus motsvarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...