Gå till innehåll

Beta för info


skalle88

Recommended Posts

Jag vet att det oftast är dött att raisa för info osv men jag har lite funderingar över att beta ut för att till viss del veta vart man står.

 

Mot bättre spelare kan man ofta avgöra om man har den bättre handen efter att ha synat floppen och utvärdera på turn tex men mot sämre motstånd som tar en syn som att man uteslutande är på ett draw eller mellanpar och betar ut sitt toppar och dåliga kicker/mellanpar med samma styrka som ett set på turn och man står där och inte vet om det är ett par, ett set eller en renodlad bluff man är upp emot när fi fortsätter kötta in på turn.

 

Visserligen så gör man mkt pengar på dessa spelare i längden men jag tänker specifika situationer. Kan det vara bättre att beta ut för värde men även för defination och info även om man kan tjäna mer på att låta fi bluffa/beta en sämre hand om man väl har den bästa handen.

 

Att man visar styrka för att hålla nere potten på ett aggresivt sätt. En LAG fi som inte sätter dig på en HD utan EN hand som passar deras aggresiva spel när du synar så kommer du få syna turn och river fast han lika gärna kan ha set som mellanpar.

 

Mkt möjligt att jag är helt ute och cyklar och att man helt enkelt får se till att ha tillräckligt bra read på fi så man kan fatta effektiva beslut ändå men sanningen är att man blir sittandes i svåra lägen när man inte visar den styrka ens hand förtjänar.

 

Kom med synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt möjligt att jag är helt ute och cyklar

 

Allting beror po, posta garna specifika hander istallet eller beskriv en specifik situation. Men manga valdigt daliga spelare ar oftast aggressiva med daliga hander och tvartom med bra hander, men det gar inte att saga ngt generellt. Och att betta for att veta vart du star later generellt valdigt konstigt, mot daliga spelare funkar oftast ABC poker, har du en bra hand so bettar du for varde, har du en dalig traff so spela passivt och slapp den latt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det roliga med det här är att innan den där artikeln i poker magazine eller first poker och innan nebbis, ja då var halva forumet informationsbettare.

 

 

intressant hur alla NL50-grinders snackar som om de är bäst i världen.

 

om ni inte vill diskutera det så låt bli, behöver ju inte hoppa på killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gug... jag vet att jag borde tagit med nåt exempel eller liknande, blev riktigt flummigt. jag är medveten om att det allt som oftast suger att beta/raisa för info men detta handlar inte om något system utan bara att man i vissa situationer betar ut både för värde och för att visa vilka stykra din hand har och slippa bli bortbetad mot överagg och tokkassa fi's.

 

Anta att du sitter i i SB med K5 mot 4 fi's och du vet att de gärna skjuter 3 ordentliga skott om de känner svaghet. Checksynar du så kommer de automatiskt sätta dig på draw och försöka tvinga ur dig ur handen. Betar jag istället ut halvpott med min hand (par i K) så betar jag både för värde/pottkontroll och info. Inte renodlat info med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det roliga med det här är att innan den där artikeln i poker magazine eller first poker och innan nebbis, ja då var halva forumet informationsbettare.

 

 

intressant hur alla NL50-grinders snackar som om de är bäst i världen.

 

om ni inte vill diskutera det så låt bli, behöver ju inte hoppa på killen.

 

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...