Gå till innehåll

Stejkad Klyka är fri - Stejkningen är avslutad


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens medrigg:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (7 handed) internettexasholdem.com

 

Hero (t1975)

SB (t1515)

BB (t1565)

UTG (t4325)

MP1 (t1495)

MP2 (t1280)

CO (t1345)

 

Preflop: Hero is Button with :Ts:, :Tc:.

UTG calls t50, 3 folds, Hero raises to t200, SB calls t175, 1 fold, UTG calls t150.

 

Flop: (t650) :4c:, :Th:, :9s:(3 players)

SB checks, UTG bets t150, Hero raises to t500, SB raises to t1315, UTG raises to t2130, Hero calls t1275 (All-In).

 

Turn: (t5870) :Qc:(3 players, 1 all-in)

 

River: (t5870) :2c:(3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t5870

 

Results:

SB has :9d::9h: (three of a kind, nines).

UTG has :4s::4h: (three of a kind, fours).

Hero has :Ts::Tc: (three of a kind, tens).

Outcome: Hero wins t4595. SB wins t1275.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens medrigg:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (7 handed) internettexasholdem.com

 

Hero (t1975)

SB (t1515)

BB (t1565)

UTG (t4325)

MP1 (t1495)

MP2 (t1280)

CO (t1345)

 

Preflop: Hero is Button with :Ts:, :Tc:.

UTG calls t50, 3 folds, Hero raises to t200, SB calls t175, 1 fold, UTG calls t150.

 

Flop: (t650) :4c:, :Th:, :9s:(3 players)

SB checks, UTG bets t150, Hero raises to t500, SB raises to t1315, UTG raises to t2130, Hero calls t1275 (All-In).

 

Turn: (t5870) :Qc:(3 players, 1 all-in)

 

River: (t5870) :2c:(3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t5870

 

Results:

SB has :9d::9h: (three of a kind, nines).

UTG has :4s::4h: (three of a kind, fours).

Hero has :Ts::Tc: (three of a kind, tens).

Outcome: Hero wins t4595. SB wins t1275.

 

 

Nice1 till slut. Men ärligt Klyka, höjer 4xBB med TT på 50-nivån? Är det ditt standard spel. Själv så höjer jag möjligen till 2,5BB men oftast limpar jag med. Intressant att höra varför du höjer så högt på så tidiga blinds.

 

OT: Medlemskap i pokerförbundet, hur, var, när och costa quanta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice1 till slut. Men ärligt Klyka, höjer 4xBB med TT på 50-nivån? Är det ditt standard spel. Själv så höjer jag möjligen till 2,5BB men oftast limpar jag med. Intressant att höra varför du höjer så högt på så tidiga blinds.

 

OT: Medlemskap i pokerförbundet, hur, var, när och costa quanta?

 

Jag antar att det är en 45-manna eller 180-manna SnG/MTT han spelar och då ska han givetvis höja TT på knappen. Med en limpare innan är allt annat än t200 dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är en 45-manna eller 180-manna SnG/MTT han spelar och då ska han givetvis höja TT på knappen. Med en limpare innan är allt annat än t200 dåligt.

 

My bad. Uppfatta det som en regular SnG och såg inte limparn på UTG.

 

Ändrat åsikt. Raise bra, ängelns fråga dum :oops: , sry for your time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice1 till slut. Men ärligt Klyka, höjer 4xBB med TT på 50-nivån? Är det ditt standard spel. Själv så höjer jag möjligen till 2,5BB men oftast limpar jag med. Intressant att höra varför du höjer så högt på så tidiga blinds.

Nu har det ju redan varit en bra diskussion kring höjningen, och som sagt är det en 180-manna eller 45-manna (minns inte vilket) och en limpare före. Vill dock utveckla med en sak. 2,5*BB börjar jag med först på 50/100. På 25/50 är min standardraise 150 + 50 per limpare. Bra / dåligt?

 

OT: Medlemskap i pokerförbundet, hur, var, när och costa quanta?

Enskilt medlemskap kostar 100 kr. Den dåligt uppdaterade hemsidan har mer info i FAQ:en (men kom ihåg att det kostar 100 och inte 300 som det står där). Man betalar in och mailar lite mer info så är saken biff.

 

Annars så räcker det med att gå med i en förbundsansluten klubb. Så om du har en sån på orten så kan du ju slå två flugor i en smäll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det ju redan varit en bra diskussion kring höjningen, och som sagt är det en 180-manna eller 45-manna (minns inte vilket) och en limpare före. Vill dock utveckla med en sak. 2,5*BB börjar jag med först på 50/100. På 25/50 är min standardraise 150 + 50 per limpare. Bra / dåligt?!

 

3x är nog rätt standard.

 

 

Enskilt medlemskap kostar 100 kr. Den dåligt uppdaterade hemsidan har mer info i FAQ:en (men kom ihåg att det kostar 100 och inte 300 som det står där). Man betalar in och mailar lite mer info så är saken biff.

 

Annars så räcker det med att gå med i en förbundsansluten klubb. Så om du har en sån på orten så kan du ju slå två flugor i en smäll!

 

Hittar tyärr ingen sån. Har sökt efter en länge. Men TY för infot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar tyärr ingen sån. Har sökt efter en länge. Men TY för infot.

Oj, glömde kopiera in adressen till FAQ:en. Den kommer här:

 

http://www.svenskapokerforbundet.se/page.cgi?action=faq

 

Kolla punkt 3, men kom ihåg: 100 kr :D

 

Edit: Eller du kanske menade att du inte hittat nån lokal förbundsansluten klubb? :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering

Har inte spelat så mkt, så statistiskt sett kan man inte dra några som helst slutsatser av följande, men så här har det gått hittills under stejkningen iaf:

 

Cash game

 

cash1.jpg

 

Jag har bara kännt på det lite grann. I FL ska jag väl upp och spela på 1/2 är det tänkt.

 

Turneringar

 

turre1.jpg

 

Jag har som synes mest spelat 180-manna sng (de står som "Mutli-table"). Alldeles för få för att säga nåt om någonting alls, men känslan är bra. Placeringsfördelningen i 180: orna har hittills varit som följer:

 

180a.jpg

 

Vad är det med mig och 4:e platsen??

 

Note to self

 

En av fjärdeplaceringarna var igår. Jag hade storstacken större delen av finalbordet, tappade halva och slarvade sen bort resten. Min känsla inför den avgörande handen gick från "fan vilka fiskar som inte fattar att jag hade 100 outs mot deras HD:s" via "det kanske inte var så superbra ändå" till "hur i helvete kunde jag spela så dåligt"..

 

Så, detta är gammalt som gatan, men jag måste börja tänka på det mer:

 

1) Hålfärgstegdrag-outs är inte alltid levande

 

2) En person till att agera efter dig innebär ofta problem

 

1+2) Om du synar en mindre stacks all in med hålfärgstegdrag så kan du ge dig fan på att om snubben efter dig ger sig in i potten så är du krossad. Mao behöver du mkt fina odds för att syna, och ska inte ta ett spekulativt läge mot lillstacken.

 

3) Det är ofta bättre att folda och behålla en fullt spelbar stack än att sätta sitt turneringsliv på spel i en spekulativ hand.

 

KF, Juggler: Skjut mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du har för bråttom på finalbordet och vill avgöra eller inte verka vek.

Ligger nog en hel del i det där..

 

Machine_20Gun_20Smiley.gif

Jag sa "skjut mig". Jag sa inte "bli sexuellt upphetsad av det"... :shock::-P

 

Jag e så djvla imponerad över hur ni kan få in era fina bilder och diagram i era inlägg. Finns det nån nybörjarskola här forumet för sånt?;-)

Bilder är lätt som en plätt! Lägg upp bilden på någon ledig plats på nätet, tryck på bildknappen i texteditorn och skriv in adressen till bilden. Poff! Bilden är uppe!

 

Kruxet är att hitta nånstans där man kan ladda upp bilden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp och spela FL 1/2, var det ja.. Idag skulle jag upp tidigt, så mtp min dygnsrytm bestämde jag mig för att inte sova alls inatt. Det blev 3 (ibland 4) bord FL i några timmar ist. Och det gick bra!

 

886 händer hann jag med, och jag lyckades fixa 6.97 BB/100. Dvs jag plussade $123,5. Det börjar bra!

 

Bankrullen nu uppe i $858, dvs totalt har jag plussat $208.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Bilder är lätt som en plätt! Lägg upp bilden på någon ledig plats på nätet, tryck på bildknappen i texteditorn och skriv in adressen till bilden. Poff! Bilden är uppe!

 

Kruxet är att hitta nånstans där man kan ladda upp bilden..

 

Å det enda jag får upp (förutom lillängeln) är en url länk. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh sova kan man göra när man är död..

 

När det gäller pokern så verkar det ju gå helt åt rätt håll för dig.. ;) Men FL har jag aldrig riktigt pallat med alltså..tycker inte det blir tillräckliga potter eller nåt...Men men antagligen bara jag som har för lite erfarenhet av just FL... är mer av en NL spelare själv... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...