Gå till innehåll

NL100 - tior med hålpipa på flopp


Recommended Posts

Nej, jag har inga reads. Men häng på ändå.

 

Table Jackpot #1306240 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: ILoveYouMadly ( $ 160.20 USD )

Seat 3: Farrell365 ( $ 227 USD )

Seat 5: kingofthe ( $ 242.85 USD )

Seat 6: AndrewBeal ( $ 97.50 USD )

Seat 4: Believe14 ( $ 40.90 USD )

Seat 2: vanosch ( $ 26 USD )

AndrewBeal posts small blind [$ 0.50 USD].

ILoveYouMadly posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ Ts Td ]

vanosch raises [$ 3 USD]

Farrell365 calls [$ 3 USD]

Believe14 folds.

kingofthe raises [$ 5 USD] Minhöjning efter en höjning + syn? Mysko.

AndrewBeal calls [$ 4.50 USD] Med tanke på att det är tre personer med redan tror jag inte att jag kan få bort dem genom att höja upp till $15 - eller borde jag gjort det istället? Genom att syna tänker jag mig att det blir en fyrvägspott då de två som redan lagt $3 knappast lägger sig för $2 till.

ILoveYouMadly folds.

vanosch calls [$ 2 USD]

Farrell365 calls [$ 2 USD]

** Dealing Flop ** [ Jd, 7c, 9d ] (Pott: $20)

AndrewBeal checks. Hålpipa, i övrigt inget. Jag kan ha bäst hand. Väljer att checka för att se övrig action först.

vanosch checks.

Farrell365 checks.

kingofthe bets [$ 7 USD] Pre-flopp-återhöjaren betar svagt.

AndrewBeal ? Vad gör jag och varför? Är det bara att ge upp här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taskig position. Jag tror att du har kingofthe slagen här men om han inte har JJ men om du synar vet du inte vad de övriga gör här.

Jag skulle kanske ha synat floppen här och utvärderat på turn. Vad höjer han 7 med? Knappast ett överpar? Floppen komer ju dragig så han borde ju vilja skydda ett set också. Eller har han överpar men vill inte commita pengar om han blir checkraisad? Konstigt om det är en bluff också med så många spelare med liksom. Då borde han väl betat mer? Han kan ju ha 99 eller liknande.

 

svårt utan read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske leder och annars så ska du klonka!

Utgå från att mina klonkskills är i princip noll.

 

Jag lutar mest åt att jag spelade tokigt pre och borde gjort som Doubleofaces rekommenderar.

 

Som spelat borde det vara fold på floppen. (Fi hade f.ö. KQo, och träffade en K på turn. Fråga mig inte hur jag vet - det blev ännu fler misstag senare i handen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kingofthe raises [$ 5 USD] Minhöjning efter en höjning + syn? Mysko.
Utan read så lutar jag åt att betrakta det som väldigt likt syn vad gäller prefloppspel. Alltså, agera på ungefär samma sätt som du skulle gjort om knappen bara synat istället för minihöjt.

 

Delvis för att han inte lägger in särskilt mycket pengar*, men mest för att han tar bort möjligheten för dig att skydda dig från omslag från originalhöjaren vid syn. Alltså förlorar du möjligheten att försöka plocka in set när 2-betaren har en stark hand. Vilket drar ned värdet på syn ganska rejält.

 

Så om vi antar att vi kan sätta synaren på draghand som inte kan ta så mycket heat, och inte är alltför imponerade av 3-betaren så hänger det mest på hur lös öppnaren är om vi ska 4-beta eller ej.

 

Har inte någon särskilt stark åsikt åt något håll här, men det är öppnaren** jag skulle fundera mest ikring här.

 

* Vilket kan vara indikativt för omslagsprovokation, misclick, saltningsraise med draghänder, och en massa annat skit.

 

** Och i förlängning förstås hur de andra agerar gentemot honom. En minraise mot ett tightarsle är rätt annorlunda jämfört med en minraise mot en slaskpelle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...