Gå till innehåll

Hur hade ni gjort???


sulla

Recommended Posts

Tar detta ur minnet...

 

45K på prima, insats 25$ (rebuy) pris till ca 65

 

det har gått 1 ½ timme, vi har lirat tillsammans i en timme, jag har fiskstämpel då jag synat allt för att bygga stapel innan pausen medans rebuy fanns.

Så dyker denna hand upp,

 

Jag har AQ klöver, limpar på knappen efter tre limpare då bordet är galet och jag vill helst ha träff innan jag går vidare.

 

Jag har 15K marker vilket ger mig plats 30/380 FI som sitter i BB går allin med ca 18K i marker. Alla foldar fram till mig. Ska jag ta synen?

 

Tilläggas bör att FI är galet agressiv och ofta tagit hem potter på det. Men när showdown kommit ofta visat upp händer, han har dock aldrig pushat preflop innan. Han nämner i chatten att han sitter på 77

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blinds ?

 

Rebuy-perioden var första timmen eller ?

 

Hur mycket ligger det i potten ? Med 3 limpare före dig + dig + SB + BB redan i potten så får du svårt att folda om mörkarna är tillräckligt höga. Är blindsen tillräckligt höga så är det bara och syna pga de matematiska pottoddsen - OM nu Fi verkligen kan sättas på 77.

 

Utan att veta vad mörkarna är så går det inte och svara på frågan.

 

Chansen finns att fi inte har 77 och har något annat t.ex. AA. Jag har sett folk ställa in med AA i liknande situationer - att ställa in med 77 är inte bra spelat. Att ställa in med AA är ett försök att maximera vinsten.

 

Är mörkarna tillräckligt låga så kan det oftast vara bästa och lägga sig - för det krävs egentligen AA för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1½ timma in i turneringen är väl blindsen gissningsvis runt 100/200 eller 150/300 . Beror på vilken sida av 1½ de är på ;-)

 

Men med tanke på hur mycket marker du har så är det ju helt sjukt dåligt om du synar. Han täcker dig, du ligger sjukt bra till. Riskera inte din stora stack. Kommer bättre tillfällen där du kan spela din stack på ett bra sätt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindsen låg på 150/300 eller 200/400, minns inte riktigt. Vet att våra stackar är relativt djupa. Rebuyen slut sen 30 min tillbaka

 

Han hade spelat agressivt hela tiden jag suttit på hans bord vilket var sista timmen. Alla andra hade foldat utom SB som satt på ministack så han kan vi glömma. Så ca 1000-1500 döda marker fanns i potten.

 

OK, hur som, han sa 77 och visade sen upp 77 efter det att jag foldat. Jag hittade AA nån halvtimme senare o dubblade mot KK mot en annan.

 

Men frågan ändå, kan det vara rätt att ta en singling (om man nu "vet" att han har 77) när man ligger bra inne i turren. Jag hade haft massivt chiplead om jag tagit hem denna singling. Jag menar om man istället räknar $/h eller nåt sånt...

 

Tanken under rebuy-perioden är ju helt annan, där söker jag 50/50 lägen (ibland sämre) för att dubbla och få marker att jobba med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan aldrig vara rätt att syna för en slantsingling efter rebuy perioden, speciellt när du vet att det din hand som måste förbättras.

1½ timme in i en rebuy turre är det fortfarande en hel massa tomtar kvar att slå ut och du kan göra mycket mot dem med en redan stor stack. Du behöver inte en större stack just nu. En massiv chiplead i detta läge är ingen garanti för någonting och alltså inget att sträva efter.

Hade du legat surt till med M<10 hade synen varit självklar, men givet din redan stora stack så finns det inget positivt i att riskera hela turren för en ännu större stack (just nu).

 

.... Jocke

 

Tillägg: Om du varit short så skulle du givetvis varit den som pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns rätt kallt att syna, han HD lär till väldigt stor del bestå av par + AK.

 

Kan du tänka dig att han pushar alla par samt AK,AQ,AJ så hamnar du nånstans 47/53 lägg där till nån procent för att det är ren skär bluff då alla limpat så är det nära singling.

Talar han sanning och har 77 ligger vi lite bättre än 48/52.

 

Är lite semifiskig i mitt lir men jag hade nog funderat på syn om jag visste, bustar jag kan jag köra vidare i nästa turre. Ska nämnas att jag spelar väldigt mycket bättre storstackad.

 

Jocke "Det kan aldrig vara rätt att syna för en slantsingling efter rebuy perioden, speciellt när du vet att det din hand som måste förbättras."

 

Jodå, det finns mängder av lägen där det är rätt, dock inte när blinds/stack är stor eller FI täcker en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke "Det kan aldrig vara rätt att syna för en slantsingling efter rebuy perioden, speciellt när du vet att det din hand som måste förbättras."

 

Jodå, det finns mängder av lägen där det är rätt, dock inte när blinds/stack är stor eller FI täcker en.

 

Läs inte vad jag skriver, förstå vad jag menar.;-)

Aldrig var nog ett för hårt ord. "Aldrig i detta läge" skulle jag givetvis ha skrivit.

 

Att du spelar bättre med STOOORstack var inget jag visste om eller tog hänsyn till. Personligen är det tvärt om för mig. Jag har svårt att spela stor stack tidigt i en MTT. Hellre runt medel eller strax under, då har jag lättare att ta beslut om hur jag ska fortsätta. (Stor stack på bubblan och därefter är dock knappast någon nackdel 8-) )

 

Givetvis finns det väldigt många lägen där en syn är motiverad mot 77. Som jag skrev i slutet så välkomnar jag den slantsingling handen skulle blivit om jag varit tillräckligt kort, men ännu hellre varit först in med alla chips.

Men (och nu blir det hyggligt tjatigt eftersom vi i grund och botten ändå är överens i sakfrågan) inte i detta läge med gott om chips i stacken och väldigt tidigt in i turren.

 

 

glad påsk ... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

javisst, men då har du oftare ett fetare overlay som gör din syn ev+ här e den kanske neutral med lite pengar i potten och den dåliga sidan av en flip.

 

skulle vi bettat och blivit raisade all in här i samma siutation, hade jag synat.

 

jag är absolut inte emot att gamlba men vill gärna ha en liten edge iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är rätt att lägga sig i ett sådant läge. Du ligger bra till i turneringen och trots att AQ är en mycket bra hand kan du befinna dig i ett 50-50 läge och då är det onödigt att riskera hela din stack. Jag som är tight hade väntat till jag får en bättre hand (JJ eller bättre) och synat då. Jag vill också påpeka att jag inte hade limpat med AQ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpen med AQ spelas av en anledning, ett är att trappa om den träffar, två är att jag normalt i detta läge inte vill riskera att bli re-raisad och tvingad att kasta trots en investering. Detta pga att bordet var galet och att BB var tokig. Jag ville helt enkelt få en hand innan jag investerar då jag ändå ligger bra i läge.

 

Nu fick saken ett annat läge då han pushar ett maxöverbet allin efter bara limpare. Normalt kan han aldrig tänka sig att få syn här och det bör han veta om, så varför gör han det. Har han any two och vill bara bossa med sin markerstapel? Eller är det en reversed bluff som han gör med en stark hand?

 

Men just att det är en sån vansinnig överbet gör det lite som ett fiskmove. Men som sagt, jag foldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...