Gå till innehåll

NL 5000 - AQ blir drag på turn i fullring


Recommended Posts

Försöker representera typ AA-KK + SET (Min range är rätt tajt från utg+1 men inkluderar

alla dom händerna).

 

Imdone o jag har väl lite historia, rätt aggressiv spelare.

 

 

Seat 5: Oban23 ( $ 31,271 USD )

Seat 10: DIT_MA_MAY ( $ 9,387 USD )

Seat 8: HERO ( $ 9,475 USD )

Seat 9: imdonelosing ( $ 4,925 USD )

Seat 4: MaybeHot ( $ 7,395.50 USD )

Seat 1: CTPAXA_HET ( $ 2,120 USD )

Seat 2: fck_asier ( $ 4,850 USD )

Seat 3: MeTomTom ( $ 950 USD )

Seat 6: traheho1 ( $ 5,000 USD )

Seat 7: Bern_G5 ( $ 1,000 USD )

 

 

MeTomTom posts small blind [$ 25 USD].

MaybeHot posts big blind [$ 50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ah Qc ]

 

Oban23 folds.

HERO raises [$ 176 USD]

imdonelosing calls [$ 176 USD]

DIT_MA_MAY folds.

CTPAXA_HET calls [$ 176 USD]

fck_asier folds.

MeTomTom folds.

MaybeHot folds.

 

** Dealing Flop ** [ 4s, 9s, 3h ]

HERO bets [$ 450 USD]

imdonelosing calls [$ 450 USD]

CTPAXA_HET folds.

 

** Dealing Turn ** [ 5d ]

HERO checks.

imdonelosing bets [$ 950 USD]

HERO is all-In.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag han synar för att ta den av dig med ett lamt bett på turn. Har märkt att många på party spelar handen som du gör, vilket jag tycker är kass. offrar alldeles för mycket pengar med för stor chans på syn. Tycker du skulle bettat kratigt rätt ut på turn om du tror han är tom. Alternativt check folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du att han kan släppa JJ-AA så gillar jag det, hittar han syn med dom händerna förutom set o stege så vettekatten.

Nu spelar jag aldrig fullring men borde han inte slå upp iaf KK/AA pre mtp att vi höjer UTG+1 och borde kunna ge hyffsat med action?

 

Jag tror inte heller han floatar floppen speciellt ofta med tanke på att han har en snubbe bakom sig som kan sitta med rätt många drag på den här floppen. Och av samma anledning borde han väl vara sugen på att slå om på floppen med sina set och skydda dom/värde från dina höga par?

 

Så utifrrån att aldrig har spelat ens nära så högt, inte har en aning om hur fullring spelas eller hur din motståndare spelar sätter jag honom på en färdig men ganska svag hand i stil med TT-QQ eller drag. Och då blir ju ditt spel bra om han kan lägga sina svaga parhänder, vilket jag som inte vet något om spelet eller er historia, tycker han borde göra. Om inte så har du hyffsat med outs mot KK och sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag aldrig fullring men borde han inte slå upp iaf KK/AA pre mtp att vi höjer UTG+1 och borde kunna ge hyffsat med action?

 

Jag tror inte heller han floatar floppen speciellt ofta med tanke på att han har en snubbe bakom sig som kan sitta med rätt många drag på den här floppen. Och av samma anledning borde han väl vara sugen på att slå om på floppen med sina set och skydda dom/värde från dina höga par?

 

Så utifrrån att aldrig har spelat ens nära så högt, inte har en aning om hur fullring spelas eller hur din motståndare spelar sätter jag honom på en färdig men ganska svag hand i stil med TT-QQ eller drag. Och då blir ju ditt spel bra om han kan lägga sina svaga parhänder, vilket jag som inte vet något om spelet eller er historia, tycker han borde göra. Om inte så har du hyffsat med outs mot KK och sämre.

 

Var väl så tankarna gick på ett ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker representera typ AA-KK + SET (Min range är rätt tajt från utg+1 men inkluderar

alla dom händerna).

 

Imdone o jag har väl lite historia, rätt aggressiv spelare.

 

Svårt att få en tillräckligt bra bild av din image och hans image. Det vill säga sånt är väsentligt om man ska kunna bilda sig en uppfattning hur pass trovärdig du är med att reppa KK+. Däremot är jag säker på att det kan tolkas att du även reppar TT+ också.

 

Om du tycker han kan göra många lösa syner såväl pre som flop som håldragfloat etc samt beta med ett pocket är spelet ok som variation men ej i närheten som standard även för händerna du reppar imo. För om han tror du gör detta spel frekvent med TT+ samt semibluffar betar han inte drag o dylikt turn i någon stor utsträckning och kommer därför ha betydligt bättre händer än vad du hoppas på.

 

Tycker sedan att ditt spel inte alls luktar set. Oftare betar set turn på den brädan imo och ditt spel luktar drag enligt mig, skulle sätta dig på färgdrag oftare än set med det spelet och som i detta fall drar du ännu sämre med med samma inställnig, att han ska folda ofta. Det är just det jag tycker handen luktar, du vill absolut inte ha syn (vilket iofs kan leda till överanalys och ge önskad effekt så att han faktiskt foldar bra händer för att du inte skulle göra detta utan att han riktigt bra). Hade jag haft t ex TT som är troligt för honom hade jag ofta synat sett till den lilla infon du gett med eget antagande att ingen av er anses som tightrock.

 

Värdet för checkställning i bluff ökar rätt mycket ju oftare han gör floatar på flop som definitivt ofta kommer beta turn samt hur sällan du gör detta playet.

 

Men randomregularfi 25/50 UTG+1 gör inte detta som standard på den brädan mot randomregularfi med TT+ enligt mig, därför gillar jag inte spelet. Vill du inte att vi ska tolka detta som någon standardgrej från din sida får du altl komma med mer detaljer kring eran history.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spel betraktat är det riktigt fint och ett viktigt vapen mot en floatande och aggro fi, men jag tror att du har valt fel motståndare att göra det mot. Skulle inte bli förvånad om han letar upp dig med typ TT+ här, om jag känner honom rätt. Han är inte alltför glad i att släppa sina överpar. Egentligen lämpar sig sådana här spel bättre på torrare brädor (framför allt utan färgdrag) eftersom crai på turn är så extremt "set eller semibluff". Har ni sedan history ökar bara risken att han synar, eftersom det skulle indikera att din hd är mer viktad mot semibluffar än den normalt sett borde vara (fast nu råkar det ju vara en totalbluff med möjliga parouts men ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spel betraktat är det riktigt fint och ett viktigt vapen mot en floatande och aggro fi, men jag tror att du har valt fel motståndare att göra det mot. Skulle inte bli förvånad om han letar upp dig med typ TT+ här, om jag känner honom rätt. Han är inte alltför glad i att släppa sina överpar. Egentligen lämpar sig sådana här spel bättre på torrare brädor (framför allt utan färgdrag) eftersom crai på turn är så extremt "set eller semibluff". Har ni sedan history ökar bara risken att han synar, eftersom det skulle indikera att din hd är mer viktad mot semibluffar än den normalt sett borde vara (fast nu råkar det ju vara en totalbluff med möjliga parouts men ändå).

 

Parouts + gutshot :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen lämpar sig sådana här spel bättre på torrare brädor (framför allt utan färgdrag) eftersom crai på turn är så extremt "set eller semibluff". Har ni sedan history ökar bara risken att han synar, eftersom det skulle indikera att din hd är mer viktad mot semibluffar än den normalt sett borde vara (fast nu råkar det ju vara en totalbluff med möjliga parouts men ändå).

Håller hårt med detta. Särskilt på denna luktar det drag snarare än stål. Jag tycker seten fakstiskt inte känns troliga med det bettingmönstret. Jag tror han sätter dig på rangen TT+ för värde och semibluffar med fler outs än vad du faktiskt bör ha.

 

Och skulle han nu ha TT+ tror jag också att du ofta får syn (set o tvåpar blixtsyn givetvis). Men detta spel blir desto bättre ju oftare han själv har svaga händer, så tror du ha floatar mycket, är villig att beta småpockets, en 9a,3a,4a, då blir spelet givetvis bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...