Gå till innehåll

NLT trn - Höja eller syna med oesfd


Recommended Posts

Precis i början av en turnering där man börjar med 200 x BB.

 

stackar: 3k

 

Blinds: 10/20

 

UTG höjer till 100, han får syn av 2 personer, jag synar med JT:d: i CO, knappen synar också...

 

Flop 9:d:8:h:3:d:

 

UTG bettar ut 300 och en synar, vad gör man med detta starka drag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har gott om marker så som jag ser det har du två alternativ.

 

1. syna och se turn och syna ev turn om du inte träffat.

2. Ställ in och försök ta hem potten direkt och hoppas att du träffar din 54% chans att dra ut om du blir synad.

 

Vilken som har störst EV+ är ju svårt att säga men fold finns inte. Raise (som inte är all-in) känns ju som onödig oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har gott om marker så som jag ser det har du två alternativ.

 

1. syna och se turn och syna ev turn om du inte träffat.

2. Ställ in och försök ta hem potten direkt och hoppas att du träffar din 54% chans att dra ut om du blir synad.

 

Vilken som har störst EV+ är ju svårt att säga men fold finns inte. Raise (som inte är all-in) känns ju som onödig oxå.

 

 

ship it!!

 

hellre push tycker jag dock, om vi missar turn och får smaka på ett stort bet suger det, eller om vi träffar så kanske ickeflushar lugnar ner sig och vi får inte betalt. så se till och ta betalt på en gång, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur kan det vara dåligt?

 

För att få ut värde i handen vill du ha med par, överpar stegdrag o liknande, alltså inte avskräcka dem, vi är favoriter mot de flesta händer.

 

Går du allin för att få dem att folda kan du pusha any 2 här. För du får bara syn av de som har dig slagen eller som du ligger under mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ut värde i handen vill du ha med par, överpar stegdrag o liknande, alltså inte avskräcka dem, vi är favoriter mot de flesta händer.

 

Går du allin för att få dem att folda kan du pusha any 2 här. För du får bara syn av de som har dig slagen eller som du ligger under mot.

 

För att få bäst värde i handen vill vi att alla ska lägga sig när vi skickar in allt om dom har Qhög eller bättre.

 

Sen givetvis vill vi att båda skall gå allin tillsammans med oss om vi kan välja det sålänge dom inte har äckliga händer såsom högre färgdrag eller set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det känns så är du uppe mot en riktigt stark hand från UTG då snackar vi överpar alternativt nötdraget i ruter för att ens betta ut i det här läget. Synen innan dig talar definitivt för ett set som han inte kommer släppa. Jag hade bara synat och hoppats på att stegen kommer.

Om UTG bettat ut om ett ruter kommit på turn hade jag foldat utan att tveka, hade turn varit blank och kallsynaren bettat hårt hade jag lagt mitt drag.

 

Detta är min analys mot duktiga spelare, jag vet inte vilken nivå du spelar på men det känns som att det definitivt finns bättre lägen än detta att slänga in degen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså om vi pushar slänger vi in 2600 extra i en 1200 pott. tycker inte det känns särskilt skummelt. i stort sett standard med det vi har och även 2par+.

 

nä alla överpar synar väl inte och det är la bra, plus att vi inte alls ligger efter överparen med 15outs på flop. men visst önskar vi att alla foldar och vi tar hem det. annars sätter vi stor press på dom när vår equity är som högst vilket är bra för oss, syn känns kallt då vi måste ge upp på turn troligtvis varje gång plus att vi då ändå inte är säkra på att vi är bra pga coldcallern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...