Gå till innehåll

hus på Koh Samui, Thailand


henrik.flinta

Recommended Posts

Ville bara tipsa om den kommande svenska pokerresorten på paradisön Koh Samui. Redan fyra hus sålda, varav två ägare spelar poker på heltid och ett tredje pokerproffs ar på g. Riktigt schyssta villor och bungalows på hög höjd med pool och fri havsutsikt. Satellit uppkopplat bredband! :-D

 

Kolla sajten http://www.flintarealestate.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir lite misstänksam mot folk med 1post som direkt börjar göra reklam för något.

 

iaf, nathon är väl inte nötorten för pokerproffs. pittoresk hamnstad tycker jag låter som grekland, men är ju verkligen långt från sanningen. finns ju några bra resturanger men saknar imho det utbud som pokerspelare är ute efter.

 

sedan sattelite är ju inte nöten för grind heller. ska man grinda på samui så tror jag samuibkjresort.com i chaweng med wlan från qbar, lamaiwanta.com eller typ lyxvarianten lamaivillas.com . gärna också hyra kontor på ITC som har 2vägs backup på sin dedikerade fiberlina och kostar typ 10kkr/år för ett 30m^2 kontor.

 

visst många pokerspelare köper hus i thailand. men mig har du inte övertygat om att det du tipsar om är något jag skulle rekommendera pokerspelare.

 

rent allmänt ska man nog vara jävligt försiktig med att investera i samui nu. ryktet säger ju att stora beryktade coco villas har konkat vilket inte direkt är ett friskhetstecken för villamarknaden i samui.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

iaf, nathon är väl inte nötorten för pokerproffs. pittoresk hamnstad tycker jag låter som grekland, men är ju verkligen långt från sanningen. finns ju några bra resturanger men saknar imho .

 

Ta det inte fel nu men hur kan du stoppa in alla pokerspelare i ett fack och säga att alla söker samma sak?

 

Förövrigt är min egna åsikt att det är grym waste med pengar att köpa villor i thailand genom svenska kontakter. Sjukt dyrt. Du får ett nybyggt lyxhus på sukhumvit i bangkok för 1 miljon bath, samma hus genom svensk mäklare kostar troligtvis minst 5 miljoner bath, förvisso i phuket elelr samui då, men i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det inte fel nu men hur kan du stoppa in alla pokerspelare i ett fack och säga att alla söker samma sak?

 

Förövrigt är min egna åsikt att det är grym waste med pengar att köpa villor i thailand genom svenska kontakter. Sjukt dyrt. Du får ett nybyggt lyxhus på sukhumvit i bangkok för 1 miljon bath, samma hus genom svensk mäklare kostar troligtvis minst 5 miljoner bath, förvisso i phuket elelr samui då, men i alla fall.

 

så jävla billigt är inte sukhumvit. iaf inte om man ska bo vettigt. bra lägenheter kostar 50-100k/m^2. villor är kanske lite billigare per m^2 men också oftast mycket större och jag har iaf aldrig sett en villa på sukhumvit till salu för 1M.

 

jag stoppar in alla pokerspelare i ett stort brett fack. har väl träffat kanske 30-50st svenska pokerspelare i thailand och alla har varit relativt homogena. ingen av dem jag har träffat tror jag skulle uppskatta nathon. kanske finns någon, men jag är relativt övertygad om att de flesta skulle trivas bättre på någon annan del av ön.

 

nu har jag själv aldrig bott där, men har varit i staden kanske 10talet gånger förutom de gånger jag tagit songthaew direkt från piren. för att generalisera varför nathon inte passar pokerspelare:

1. det är en arbetarstad. mycket tung trafik, få västerlänningar och inte mycket verksamhet riktat åt västerlänningar

2. ingen strand, bara stor fet hamn

3. så långt till närmsta strand att man inte orkar åka dit spontant

4. alla vettiga festställen ligger 20min livfarlig och snordyr taxiresa bort

5. okej att det är aningen mer prisvärt än resten av ön. men pokerspelare brukar inte prioritera prisvärdhet.

 

innan man köper hus föreslår jag att man hyr boende minst 3månader på orten så man ser om man trivs eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jävla billigt är inte sukhumvit. iaf inte om man ska bo vettigt. bra lägenheter kostar 50-100k/m^2. villor är kanske lite billigare per m^2 men också oftast mycket större och jag har iaf aldrig sett en villa på sukhumvit till salu för 1M.

 

jag stoppar in alla pokerspelare i ett stort brett fack. har väl träffat kanske 30-50st svenska pokerspelare i thailand och alla har varit relativt homogena. ingen av dem jag har träffat tror jag skulle uppskatta nathon. kanske finns någon, men jag är relativt övertygad om att de flesta skulle trivas bättre på någon annan del av ön.

 

nu har jag själv aldrig bott där, men har varit i staden kanske 10talet gånger förutom de gånger jag tagit songthaew direkt från piren. för att generalisera varför nathon inte passar pokerspelare:

1. det är en arbetarstad. mycket tung trafik, få västerlänningar och inte mycket verksamhet riktat åt västerlänningar

2. ingen strand, bara stor fet hamn

3. så långt till närmsta strand att man inte orkar åka dit spontant

4. alla vettiga festställen ligger 20min livfarlig och snordyr taxiresa bort

5. okej att det är aningen mer prisvärt än resten av ön. men pokerspelare brukar inte prioritera prisvärdhet.

 

innan man köper hus föreslår jag att man hyr boende minst 3månader på orten så man ser om man trivs eller ej.

 

Angående sukhumvit så måste jag kolla upp det närmare, kan ha blivit helt felinformerad av okunniga thais men det är vad dom har sagt till mig när jag frågat. För 1 M bath får man en liten men väldigt fräsch och fin villa, vill man ha en stor blir det basic. Det här är om man själv arrenderar marken, arrar byggfirma som bygger huset åt en, inte går via en mäklare och köper ett nybyggt. Det har dom sagt till mig typ. Angående det där stället på samui lär du väl ha rätt, låter ju inte alls trevligt, men jag tror ändå inte pokerspelare är en homogen grupp, är nog bara för att de flesta är i en liknande åldersgrupp, 18-25år, och inte riktigt är så utmärkande åt något håll ännu.

 

Btw, utan att försvara sexhandeln på något sätt (är ju en genomrutten och sorglig verksamhet) men på ytan tycker jag den har sin charm och sätter helt klart sin lilla touch på thailand. Men hade jag fått göra ett val så är det klart att skiten ska bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...