ZILLOW Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Tror ni spelare som tex phil ivey, Patrik antonius mfl har en IQ över genomsnittet 120+? Är det rentav en förutsättning att ha en hög IQ för att lyckas på dom högre nivåerna NL1000 +? Läste på nätet att TLK (TexasLimitKing) är medlem i Cerebrals som kräver en IQ på minst 144 och han verkar det ju gå hyffsat för om man säger så Citera
gizzze Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Genomsnitt 120? I sverige är genomsnittet 100, kanske annorlunda i väster? Och för att svara på frågan, man behöver inte ha en skyhög IQ för att vara bra på poker. Själv har man en IQ (enligt mensas test), på 138 och inte är jag nå bättre för det. Citera
FlexWheeler Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Det finns en lång som här IQ-tråd om jag inte mins fel. Sök upp den. Skulle förvåna mig stort om inte Ivey och Antonius hade över genomsnittet i IQ. Citera
Tottyville Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Gillar att rubriken till den här tråden är "Poker stjärnor och IQ" Vad jag undrar är var är stjärnorna? Hollywood? Såg bara massa prat om pokerproffs och IQ För att svara på frågan. Självklart behöver du inte ha hög IQ för att vara en vinnande pokerspelare. Det e så mycket andra faktorer som spelar in och är bra mycket viktigare än ett högt IQ. Däremot är det ju inte en nackdel att ha lite IQ när man spelar poker Citera
Njursparven Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Givetvis behöver man inte ha hög IQ för att bli bra på poker, men jag är övertygad om att alla pro's i the big game har en betydlig högre IQ än snittet. Citera
arne_anka Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Det finns endel olika sett att mäta iq på. I de vanligaste testen gäller det enbart att upptäcka logiska mönster i figurer. Detta kräver ett bra logiskt sinne och kreativitet. Egenskaper som värderas högt i poker. Det borde finnas en relativt stark korrelation mellan IQ och framgång i poker. Citera
Goose_strike Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Tror att det flesta av det riktigt hogt spelande har en IQ over genom snittet men det finns ju vissa som man undrar over. Citera
devalanteriel Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Måste vara bs, annars skulle jag ha tjänat mycket mer pengar redan. Citera
Loveless Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Nu har du missat mängdläran igen dev. Bara för att gruppen "stora vinnare på poker" ligger inom gruppen "hög IQ", så betyder det inte att alla inom gruppen "hög IQ" är "stora vinnare på poker". Citera
Hemdhes Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 svårt att se att bigbrother mensa-carro (eller vad slynan hette) någonsin skulle kunna bli vinnande pokerspelare Citera
illerrre Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Givetvis behöver man inte ha hög IQ för att bli bra på poker, men jag är övertygad om att alla pro's i the big game har en betydlig högre IQ än snittet. Är inte detta lite motsägelsefullt? Man behöver inte ha, men alla har det? Citera
eurythmech Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Det beror ju på skillnaden mellan "hög IQ" och "betydligt högre IQ än snittet". Citera
Njursparven Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Är inte detta lite motsägelsefullt? Man behöver inte ha, men alla har det? Menar att man inte behöver ha hög IQ för att bli en okej pokerspelare och vinna på smallstakes. Men det skulle förvåna mig om dom riktigt bra pokerspelarna, som Ivey, Antonius, Greenstein mfl, inte har en IQ-nivå som ör betydligt högre än snittet. Citera
Recommended Posts