Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Smuggler- sitter vid 0 med $125,50.

HERO sitter vid 1 med $232,20.

TheLedge sitter vid 2 med $199.

Spevel81 sitter vid 3 med $274,86.

tacuin sitter vid 4 med $265,25.

GordieHowe sitter vid 5 med $217,65.

Dealern sitter vid 4.

GordieHowe lägger en blind på $1.

Smuggler- lägger en blind på $2.

(HERO ges Qr Qh.)

Före floppen:

HERO höjer med $5.

TheLedge foldar.

Spevel81 synar med $7.

tacuin synar med $7.

GordieHowe foldar.

Smuggler- foldar.

Floppen kommer upp

3s 5k 3k.

HERO checkar

Spevel81 checkar

tacuin checkar

Turnkortet kommer upp 8k.

HERO satsar $20.

Spevel81 synar med $20.

tacuin foldar.

Riverkortet kommer upp 10r.

HERO checkar

Spevel81 satsar $227.

HERO ??

INFO: Han tajmade nästan ut innan han gick allin och jag har precis slagit mig ner vid bordet så har ingen information om spelaren.

Postad

öh klart det går att syna.

en del spelar ju jättestarka händer så här ologiskt nog när man visat svaghet men efter att vi checkat flop, bettat turn och sen checkat river igen så känns ju bluff troligt. givetvis korkat att riskera så mycket av Fi när ett mycket mindre bett får bort AK8om han nu har två överkort) men klart det går att syna här.

folda är nog korrekt utan read dock. liksom skulle han syna flopp med 2 överkort uatn drag? många gör ju det dock.

Postad
öh klart det går att syna.

en del spelar ju jättestarka händer så här ologiskt nog när man visat svaghet men efter att vi checkat flop, bettat turn och sen checkat river igen så känns ju bluff troligt. givetvis korkat att riskera så mycket av Fi när ett mycket mindre bett får bort AK8om han nu har två överkort) men klart det går att syna här.

folda är nog korrekt utan read dock. liksom skulle han syna flopp med 2 överkort uatn drag? många gör ju det dock.

Klart det går att syna.. bara att trycka på knappen.

Vi har noll historik om Fi, lite investerat i potten och spelat handen väldigt konstigt. Bara att lägga och få nya kort.

Postad
Klart det går att syna.. bara att trycka på knappen.

Vi har noll historik om Fi, lite investerat i potten och spelat handen väldigt konstigt. Bara att lägga och få nya kort.

har du någonsin synat i en sådan här situation?

Postad
Du måste betta river här.....

Jag sätter honom antingen på 2 överkort eller ett mellanpar och genom att beta river, mister jag chansen att han bluffar (inte mitt standardspel dock).

Jag bettar flopp, turn och river.

Anledningen till att jag inte betade ut floppen var att jag gillar att ta en passiv linje med höga pp ur position (detta är dock inte heller mitt standardspel).

Vad gällande om man skall syna river eller ej är oerhört svårt, tankegången jag hade var att jag själv brukar kunna göra detta move. Det är ju bara med detta move om något man kan få bort i pricip alla händer utom set, färg och stegar.

Kul att det var delade meningar i alla fall.

Postad
Jag sätter honom antingen på 2 överkort eller ett mellanpar och genom att beta river, mister jag chansen att han bluffar (inte mitt standardspel dock).

Du har antagligen mer värde i ett värdebetta river, speciellt om han ställa så här på bluff ibland och du inte kan syna (givet att han inte ställt om du bettat).

Anledningen till att jag inte betade ut floppen var att jag gillar att ta en passiv linje med höga pp ur position (detta är dock inte heller mitt standardspel).

Du har, lågt räknat, 17 kort du inte vill se på turn (alla klöver + A/K), även om de inte hjälper motståndaren så blir det svårare att få ut värde. Sen måste du betta floppa av flera andra anledningar. Den mest uppenbara givetvis för att få syn av sämre händer, ytterliggare en viktig anledning är att du måste balansera ditt spel här mot när du sitter med missade överkort.

Vad gällande om man skall syna river eller ej är oerhört svårt, tankegången jag hade var att jag själv brukar kunna göra detta move. Det är ju bara med detta move om något man kan få bort i pricip alla händer utom set, färg och stegar.

Sluta göra detta movet, det är dåligt att stoppa in

220$ på bluff i en pott på 60$

Inte för att vara elak eller nedslående, men detta är ett bra exempel på varför jag inte tycker NL200 hör hemma i medel - highstakes.

Postad
Finns nog många som inte håller med dig.

Kan du ge exempel på situationer där det är bättre att bluffa nästan 4 x pott än en mindre summa? Det är i så fall något jag har missat helt.

Postad
Kan du ge exempel på situationer där det är bättre att bluffa nästan 4 x pott än en mindre summa? Det är i så fall något jag har missat helt.

Ju mer du bettar, ju sämre odds ger du ju fi. Använder sällan movet själv men det verkar ganska logiskt för mig.

Men du tycker det är lika lätt att syna 10*pott som 1*pott?

Postad
Ju mer du bettar, ju sämre odds ger du ju fi. Använder sällan movet själv men det verkar ganska logiskt för mig.

du behöver inte bli synad särskillt ofta för att movet ska bli ogynnsamt//ge onödiga swings.

Postad
har du någonsin synat i en sådan här situation?

Hamnar inte i en sån situation. Väljer en helt annat linje än OP gör. Men nä, det ska väldigt mycket till för att jag ska hitta synen där. En karatefylla, total tilt och kodad porrfilm så kanske.

Postad

Samtidigt som du ger fi sämre oss blir dina egna också sämre, vilket är lika logiskt som ditt påpekande.

Givetvis är det svårare att syna ett större bett jämnfört med ett mindre, men att betta 3x pott känns väldigt overkill utan någon väldigt specifik/sjuk read. Eller finns det händer du synar 150$ med i 60$-pott men foldar för 220$? Går ju att sätta en betydligt vettigare storlek på sitt bluffbett på river i en 60$-pott än 220$, vilket jag anta att du kan hålla med om.