Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här betar jag faktiskt ut oftast om jag har AQs i alla positioner. Är det galet? Borde jag shilla ner i de dåliga positionerna?

Full Tilt Poker Game #2017640850: Table Hauck - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:15:25 ET - 2007/03/18

Seat 1: DougPapa ($42.95)

Seat 2: flynt169 ($48.95)

Seat 3: saleen58 ($72.35)

Seat 4: ninalover ($79.30)

Seat 5: Darinisnr1 ($90.40)

Seat 6: horakpeti ($122.55)

Seat 7: MrMLK ($76)

Seat 8: LeBronz ($88.25)

Seat 9: LitBit777 ($40.05)

DougPapa posts the small blind of $0.50

flynt169 posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Darinisnr1 Ace of DiamondsQueen of Diamonds

saleen58 folds

ninalover folds

Darinisnr1 raises to $4

horakpeti calls $4

MrMLK folds

LeBronz folds

LitBit777 folds

DougPapa folds

flynt169 calls $3

*** FLOP *** Jack of Diamonds6 of ClubsKing of Diamonds

Royalhålstegedraget på floppen. Gött! Har man Färgdrag + andra tunga nötdrag, typ hålstege, är det då bara o beta ut? Ska man göra det fast man limpar in också?

Här körde jag den lama stilen och checkade floppen och lät Fi ta kommandot.

flynt169 checks

Darinisnr1 checks

horakpeti bets $6

flynt169 folds

Darinisnr1 calls $6

*** TURN *** Jack of Diamonds6 of ClubsKing of Diamonds4 of Hearts

Darinisnr1 checks

Läge att köra checkraise el måste jag beta ut här?

Foldar ni i något läge här innan river?

I efterhand så känns det som

Prelop

Höja 4BB

Flopp

3/4potbet

Syn vid återhöjning

Turn

CRAI

Postad

Foldar ni i något läge innan river? Svar ja men inte ofta ex om han ställer nu på turnen så får du inte odds.

Du behöver få FE med din hand. Tror att det bästa sättet att spela här är att betta ut på floppen ca 10 blir du höjd så degar du in. Får du lägg så är det bra. Blir det syn så lär du ju i alla fall ha bra implicita.

Postad
Foldar ni i något läge innan river? Svar ja men inte ofta ex om han ställer nu på turnen så får du inte odds.

Du behöver få FE med din hand. Tror att det bästa sättet att spela här är att betta ut på floppen ca 10 blir du höjd så degar du in. Får du lägg så är det bra. Blir det syn så lär du ju i alla fall ha bra implicita.

Precis. Panga på ordentligt redan på floppen, vi har ingen färdig hand och fi behöver lägga ibland.

Postad

Perfekt läge att spela med maximal FE, dvs betta ut och 3 betta om du blir höjd. Det enda lite jobbiga är ju om han bara synar ner och alla gator blankar. Jag skulle nog skjuta 3 skott med all in på river i alla fall.

Postad

Panga på med dragen är ju ganska standardspel. Men ibland när man drar till nötterna (färgnöten och stegnöten) så kan det vara bättre att låta fi vara med. För ifall du träffar och fi oxå träffar (andranöten?) kan du ofta spela av honom hela stacken.

Mao Det är EV+ att panga på. Men det är mera EV+ att låta honom vara med till rivern.

Postad

Bra implicita när han är all in:roll: ? Beta flop. Som spelad checksynar jag turn.

Postad
Bra implicita när han är all in:roll: ? Beta flop. Som spelad checksynar jag turn.

Ja om han bettar ut floppen och får syn så har fi antagligen en hand. Och när hero träffar kommer han i genomsnitt få ganska bra betalt jmf checksekvenser.

Postad

Ja om han bettar ut floppen och får syn så har fi antagligen en hand. Och när hero träffar kommer han i genomsnitt få ganska bra betalt jmf checksekvenser.

OK, tolkade ihop detta på nåt vis. Nu är jag med:mrgreen: .

Postad
Panga på med dragen är ju ganska standardspel. Men ibland när man drar till nötterna (färgnöten och stegnöten) så kan det vara bättre att låta fi vara med. För ifall du träffar och fi oxå träffar (andranöten?) kan du ofta spela av honom hela stacken.

Mao Det är EV+ att panga på. Men det är mera EV+ att låta honom vara med till rivern.

Nejnej.

Postad

De gånger (1-2% lol) nån fi har ett färgdrag här foldar dom aldrig mot ett cbet på den här floppen.

Led ut->3betta allin. Sakta ner turn om du bara får syn.